Autoturul toimus tõus Lätis ja Leedus, Eesti aga tegi suure languse
Kahe kuu kokkuvõttes on Euroopa Liidu riikides antud klientidele üle 1,685 miljonit uut sõiduautot, mida on 3% vähem kui eelmise aasta samal perioodil.
Veebruaris müüdi Euroopa Liidu riikides 853 670 uut sõiduautot, mis ületas küll jaanuarikuu müüginumbri, kuid jäi 3,4% alla möödunud aasta veebruarikuu tulemusele.
2030. aastal võiks Eesti autoturg tänasest mõnevõrra erineda. Eestimaalaste autopark läheb tagasihoidlikumaks, kusjuures teevad suurima kasvu elektriautod. Autojagamise teenused sõiduvahendi omamise ees edumaad ei saavuta.
TKM Grupi juhatuse liige Raul Puusepp selgitas, et kuigi majandus on olnud languses, saab grupp lõppkokkuvõttes tulemustega ikkagi rahul olla. Erinevalt optimistlikust ennustustest, et majandus pöördub kasvule, siis Puusepp julgeb selles kahelda.
Mootorsõidukimaks võib tuua ootamatu tagajärje: Balti riikide kasutatud autode müüja Longo Groupi müügidirektor Rainer Uukkivi näeb, et lisaks selle aasta alguse järsule automüügi langusele võivad paljud autoomanikud hakata edaspidi oma sõidukeid registreerimistasu tagasisaamiseks Lätti ja Leetu müüma.
Eesti uute sõidukite turg alustas 2025. aastat ootuspäraselt rahulikult, kajastades autoturu hooajalisust ning uuest aastast kehtima hakanud automaksu mõju. Jaanuaris registreeriti 66,5% vähem uusi sõidukeid (M1 + N1 kategooriates) võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
18.–22. veebruaril Saksamaal Düsseldorfis toimunud EuroCIS 2025 messil olid kohal taaskord tuntuimad kaubandustehnoloogia suunanäitajad. Näha sai uuenduslikke tehnoloogiaid ja lahendusi, mis toetavad jaekaubanduse digitaliseerimist efektiivsuse kasvatamise eesmärgil. Väga laialt oli fookusesse võetud andmepõhine juhtimine. Võtmesõnadeks tehisintellekt, kliendikesksus, targad ostlemiskeskkonnad, energiasääst ja küberturvalisus.