Vähemalt osade klientide jaoks, mõtlesin, kui laupäeval äsja kulleriga saabunud poole nädala toidukraami lahti pakkisin. Paar päeva varem värskest keti e-poest tellitut kätte saades tõdesin, et lisaks kaupluses traavimisele säästetud ajale võitsin ka paljude kundede eest parema kaubavaliku.
Olin tellimisel mõõdukalt skeptiline. Kas isuäratavad banaanid laekuvad toor-roheliste või hallika plögana ning sügavkülmutatud marjad on sulanud toormoosiks, määrides selle käigus ka ülejäänud toidukorvi. Ei. Tulemus oli vastupidine.
Puuviljad värsked – mitte ohtrast katsumisest ja ootamisest plekilised, nagu tihti riiulitel, kus viimnegi väeti vili maha tuleb müüa. Roheline veel särtsakas, mitte juba närb ja longus ning puhkust nõudev. Vähem kapriisne kraam – helbed, seemned, pähklid, mahlad jne – samuti tip-top korras.
Lisaks sellele, et säästsin veebist ostes vähemalt tunni riiulite vahele käru tassima-veeretama minekust ning järjekorras ootamisest, võitsin ka kaubavalikus. Kuna jõuan ostlema enamasti õhtuti, pärast tööpäeva, on lettidest üle käinud juba hulk kundesid, kes on proovinud nii puuviljade küpsust (nende plöga staadiumi saabumiseni) kui lihtsalt riiulid lagedaks ostnud. Nii ei teagi tihti, kas ja mida täna kauplusest saab. Nii olengi varem Maxima üldse oma valikust välistanud, sest nimetatud tegurite kokkulangevus kippus kodulähedases poes olema liiga suur.
Viisaka ja meeldiva kulleriga koju tulnud pakk aga annab põhjuse neile võimalust anda. Küll kavatsed tagasisidesse kirjutada palve loobuda ühekordsetest kottidest – ei juhtu õunte ja paprikatega ühes kotis miskit. Samuti tuleb arvestada, et tellimise ja kätte saamise vahele jääb paaripäevane lõtk – esmaspäeval tellitu toob kuller kohale alates neljapäevast. Nii et tulekahju tuleb edaspidi siiski endal kustutada.
Seotud lood
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Jaanus Vihand ütles kaubandus.ee korraldatud jaekettide ja tootjate ühisseminaril, et nad on enda e-poega lõpusirgel ning praegu tehakse veel viimaseid täiendusi ja parandusi. "Kohe hakkavad suuremad testid, aprilli keskel tuleme e-poega välja."
Maxima avas Eesti esimese e-poe, mis kauba ka kliendini toimetab – hommikul tellitud kaup jõuab kliendini enne tööpäeva lõppu.
Maxima Eesti e-poe ettevalmistamisega alustati eelmisel sügisel ning teenust veel arendatakse, rääkis Maxima Eesti turundus- ja kommunikatsiooni osakonna direktor Ty Lehtmäe.
Maxima avas esimese Eesti jaekaubandusketina veebipoe e-Maxima, mille kaudu saavad Tallinna ja selle lähiümbruse elanikud kulleri vahendusel tellida endale koju või kontorisse üle 6000 nimetuse toidu- ja esmatarbekaupa, sealhulgas puu- ja juurvilju ning ka kiiresti riknevaid toiduaineid ja külmtooteid.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.