Maxima avas esimese Eesti jaekaubandusketina veebipoe e-Maxima, mille kaudu saavad Tallinna ja selle lähiümbruse elanikud kulleri vahendusel tellida endale koju või kontorisse üle 6000 nimetuse toidu- ja esmatarbekaupa, sealhulgas puu- ja juurvilju ning ka kiiresti riknevaid toiduaineid ja külmtooteid.
“Veebruari alguses avatud e-Maxima on online-supermarket, kust tarbija saab tellida kõiki kodusesse ostukorvi kuuluvaid tooteid,” lausus Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe. “Veebipoes müüdav kaup on täpselt sama hinnaga kui Maxima kauplustes ning samuti kehtivad e-poes kõik antud hetke kampaaniahinnad.”
Tellimuse esitamisel saab klient valida soovitud kohaletoimetamise aja ning aadressi. “Esimese kahe nädala põhjal näeme, et toitu ja esmatarbekaupu tellitakse aktiivselt nii kodudesse kui ka kontorisse, hoides nii kokku ajalt, mis kuluks tööpäeva järgselt supermarketi külastamiseks,” märkis Lehtmäe.
E-Maxima veebipoest tellitud kaubad toob kohale Omniva kuller spetsiaalselt toidukaupade veoks kohandatud külmutusseadmetega autoga. Kauba kättesaamiseks samal päeval tuleb tellimus sooritada enne kella 11 päeval, hilisemad tellimused toimetatakse kohale järgmisel päeval.
“E-Maxima projekt on meie jaoks väga põnev väljakutse, mis annab meile võimaluse arendada e-kaubandust ka toidukaupade turul,” ütles Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel. Arumeel lisas, et hea koostöö Maximaga näitab ettevõtte valmisolekut edukalt pakkuda samapäeva tarneteenust.
Veebipoes e-Maxima on müügil üle 6000 nõutavaima kaubaartikli, sealhulgas kaalukaup, kiiresti riknev toidukaup ning külmtooted. “Populaarseimad tooted on siiani olnud vesi, mähkmed ja piimatooted,” rääkis Lehtmäe. “Ostustatistika näitab, et kõrvuti igapäevaste toidukaupadega hindavad inimesed võimalust osta mahukaid kaupu kulleri vahendusel ja sedasi vältida suurte ostukottidega kaubanduskeskuses liikumist.”
Ostukorvi komplekteerimisel valitakse tellijale olemasolevatest kõige pikema säilivusajaga toode, samuti ei väljastata kaupa, mille säilivustähtaeg saabub samal või järgmisel päeval pärast tellimuse üleandmist. “Kaalukauba – näiteks puu- ja juurviljade ning ka liha- ja kalatoodete – puhul kaalutakse lähim võimalik tellimisele vastav kogus. Kui kauba kaal jääb alla kliendi tellitust, siis tagastatakse ostjale hinnavahe pangaarvele ning kui kogutud kaal osutub tellitust suuremaks, siis klient täiendavalt juurde maksma ei pea,” lisas Lehtmäe.? ?
E-Maxima veebikeskkond võtab tellimusi vastu ööpäevaringselt, tellimuste komplekteerimine toimub Tallinnas Smuuli tänava Maxima supermarketis iga päev kella 7.00 kuni 19.00 ja kohaletoimetamine seitsmel päeval nädalas kella 8.00 kuni 22.00. Soovi korral võib klient komplekteeritud kaubale ka ise Smuuli tänava Maxima XX kauplusesse järgi minna.
Teenuse osana pakutakse kliendile võimalust soovi korral saadetise laekumisel mõne artikli ostust loobuda ja kullerile tagastada, kui see ei peaks tema soovile vastama. Tooteid saab tagastada üksnes tellimuse vastuvõtu hetkel, kuna hilisemal tagastamisel puudub võimalus kontrollida toote säilitamistingimusi.
E-Maxima veebipood on saanud tegevusloa Veterinaar- ja Toiduametilt, kes kontrollis loa väljastamise käigus üle kõik toodete komplekteerimise etapid. Ka Omniva kullerteenusel kasutatavad sõidukitel on Veterinaar- ja Toiduameti heakskiit.
Kaupade eest tasumine toimub tellimuse vormistamisel internetpanga kaudu, tulevikus lisandub ka krediitkaardiga tasumise võimalus. Hetkel on teenus saadaval Tallinnas ja selle lähiümbruses. Tulevikus kavatseb Maxima laiendada veebipoodi ka teistesse Eesti piirkondadesse.
Seotud lood
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Jaanus Vihand ütles kaubandus.ee korraldatud jaekettide ja tootjate ühisseminaril, et nad on enda e-poega lõpusirgel ning praegu tehakse veel viimaseid täiendusi ja parandusi. "Kohe hakkavad suuremad testid, aprilli keskel tuleme e-poega välja."
Maxima avas Eesti esimese e-poe, mis kauba ka kliendini toimetab – hommikul tellitud kaup jõuab kliendini enne tööpäeva lõppu.
Maxima Eesti e-poe ettevalmistamisega alustati eelmisel sügisel ning teenust veel arendatakse, rääkis Maxima Eesti turundus- ja kommunikatsiooni osakonna direktor Ty Lehtmäe.
Vähemalt osade klientide jaoks, mõtlesin, kui laupäeval äsja kulleriga saabunud poole nädala toidukraami lahti pakkisin. Paar päeva varem värskest keti e-poest tellitut kätte saades tõdesin, et lisaks kaupluses traavimisele säästetud ajale võitsin ka paljude kundede eest parema kaubavaliku.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.