Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Jaanus Vihand ütles kaubandus.ee korraldatud jaekettide ja tootjate ühisseminaril, et nad on enda e-poega lõpusirgel ning praegu tehakse veel viimaseid täiendusi ja parandusi. "Kohe hakkavad suuremad testid, aprilli keskel tuleme e-poega välja."
- Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees ütles jaekettide juhtide vestlusringis, et nad plaanivad aprilli keskel enda e-poe avada Foto: Urmas Kamdron
Vihandi sõnul on e-kaubanduses toidu osatähtsus väga väike. „Kui vaatame tulevikku, siis meil on hüpotees, et tõenäoliselt 15 aasta pärast on 30% toidu esmatarbekaubast ainult füüsilistes poodides, ülejäänu käib läbi mugavuskaubanduse,“ sõnas Vihand jaekettide juhtide vestlusringis. „Seda toetab tehnoloogia areng ehk võimekus andmeid analüüsida.“ Ta täiendas, et kliendil ei ole vaja tulevikus tellimust esitada, vaid kaupmees juba teab, mida, millal ja kuhu tuleb kaup saata. „Ei tohi ära unustada, et 15 aasta pärast on meie tarbijad hoopis teise profiiliga, siis on täisealised need, kel on sünnist saadik olnud nutitelefon käes,“ ütles Vihand. Coop võtab e-kaubandust kui trendi.
Logistika on ikka murekoht. Vihandi sõnul lähevad nemad kindlasti e-kaubanduse äriga linnast välja. „Me oleme ajalooliselt ja turuosa mõistes Tallinnas nõrgemad kui kusagil mujal,“ põhjendas Vihand. „Tallinnas saame katsed ära teha ja lähima aasta jooksul läheme Tallinnast välja.“ Vihand lisas, et inimesed kardavad internetist ostes petta saada, et nad ei saa seda kaupa, mida tahavad, või piisavalt hea kvaliteedi või hinnaga. „Kui ühel hetkel suudetakse need ära lahendada, toimub ka väike buum e-kaubanduse kasutamises."
Loe
Äripäevast, kuidas läheb teiste jaekettide e-poodidel ning millal plaanivad ABC Supermarkets ja Rimi Eesti Food enda e-kauplusega välja tulla.
Autor: Alyona Stadnik, Äripäeva ajakirjanik
Seotud lood
Detsembri keskpaigast esimese e-supermarketi teenuseid on võimalik kasutada veel kümne Tallinna-lähedase asula elanikel: Kelvingi, Leppneeme, Lubja, Pringi, Püünsi, Randvere, Rohuneeme, Tammneeme, Kangru, Järveküla.
Tänavu veebruaris avatud Maxima veebipood E-Maxima teenindas esimese poolaastaga üle 12 000 kliendi ning keskmine ostukorv on ligi viis korda suurem.
Eesti e-kaubanduse Liidu iga-aastane e-ostlemise päeval e-smaspäeval avas Selver esmakordselt enda e-kaupluse, kus on valikus üle 12 000 toote.
Maxima Eesti e-poe ettevalmistamisega alustati eelmisel sügisel ning teenust veel arendatakse, rääkis Maxima Eesti turundus- ja kommunikatsiooni osakonna direktor Ty Lehtmäe.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.