Noorte Z-generatsioonist räägitakse kui põlvkonnast, mis erineb suuresti eelnevatest. See loob väljakutse praegusele tööandjale: kuidas värvata noort, kes on teistsugune kui sa ise? Vastuseid pakub noorte ettevõtlikkusprogrammi Changemakers Academy algataja ja eestvedaja Erkki Kubber.
![Erkki Kubber](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=04e2202e-41c3-5700-a497-b0a56c4e8c18&width=3840&q=70)
- Erkki Kubber Foto: Aljona Birjuk
Levinud lahendus, mille poole tööandja liigub, on töökeskkond, mis ühendab töö ja vaba aja tegevusi. Töökohtade loomulikuks osaks on muutunud lauatenniselaud, kott-toolid või lauajalgpall. Näiteks Omniva lasi eri vanusega töötajatel kujundada enda soovide järgi vaba aja veetmise alad. Keskkonna muutmine ettevõtetes pole aga trendi muutnud. Tööjõu voolavus suureneb endiselt ning üha enam liigutakse projektipõhise töökorralduse poole. Tekib õigustatud küsimus, kuidas värvata noor endale pikemaks ajaks, sest lühiajaliselt midagi tehes on ju raske saavutada pikaajalisi tulemusi.
Noored otsivad mõtestatust. Nii nagu Simon Sinek ühes oma kuulsaimas TED-kõnes “How great leaders inspire action” või raamatus “Start with Why” räägib, siis alusta miksist. Inimesed ei osta seda, mida sa teed, vaid miks sa seda teed. Me kõik teeme enda elus palju erinevaid asju, näiteks kuulame Smilersit, käime sõpradega jalgpalli mängimas, liigume bussiga tööle ja töötame logistikaettevõttes. Võimalikke variatsioone on sisuliselt lõpmatu hulk. Sarnasuste leidmine sellest hulgast ei ole lihtne. Jalgpalli mängimine kõnetab ainult seda noort, kes on kuidagi jalgpalliga seotud.
Ühiseid väärtusi ja põhjuseid, miks me midagi teeme, on aga lihtsam leida. Väga paludele meist on oluline ausus, kohusetundlikkus. Me soovime, et maailm oleks hea koht, kus elada, inimesed oleksid üksteise vastu sõbralikud ja me tunneksime end õnnelikuna. Näiteks Tesla missioon on kiirendada maailma üleminekut säästvale energiale. Tõenäoliselt soovivad meist vägagi paljud, et maailm jääks ka meie lastele elamiseks. Ühisosa leidmine on lihtne. Seega paku noorele seda, mida ta otsib, jaga temaga seda, mille pealt on lihtne ühisosa leida, räägi enda miksist.
Kuidas aidata noortel end avastada, loe
Äripäevast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.