Nõutud Y-põlvkonna palkamiseks ja hoidmiseks tuleb olla märksa kaasatum ja paindlikum, kirjutab Service Checki juhatuse liige Tauri Taimre.
![Service Checki juhatuse liige Tauri Taimre](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=76cc81cd-c121-52e3-ad0d-3dd7ae1fcaf9&width=3840&q=70)
- Service Checki juhatuse liige Tauri Taimre
Iga uue töötaja värbamine on investeering ja peamine probleem on praegu Eesti ettevõtetes kõrge tööjõu voolavus ning uute heade töötajate leidmine. Praegu seisneb juhi probleem selles, kuidas palgata millenniumlasi ning hoida neid ettevõttes motiveerituna.
Kui 15–20 aastat tagasi oli loomulik, et inimesed töötasid ühel positsiooni viis või enam aastat, siis nüüd on tõenäoline, et inimesed jäävad ühele positsioonile kõigest 1,5–2 aastaks ning seejärel liiguvad sinna, kus on suuremad väljakutsed ja paremad töötingimused.
Nõutud tööjõud
Millenniumlasi (sünd. 1980–2000 – toim.) on keerulisem palgata ja ettevõttes hoida, kuid ühtlasi on just Y-põlvkond kõige ihaldusväärsem tööjõud arenevates ettevõtetes, kes soovivad panustada kasvule ning innovatsioonile. Nagu eelnevad põlvkonnad, otsivad ka nemad kindlustunnet, mitmekesisust ja väljakutseid ning soovivad töötada oma tööandja (ettevõtte) heaks suurima uhkusega. Erinevus on aga see, et milleniumlastel on tugevad tõekspidamised ja ootused, mis võivad töökohal tekitada aeg-ajalt erinevaid arusaamu.
Y-põlvkond väärtustab kõrgelt isiklikku arengut. See ei tähenda, et palganumber oleks ebaoluline, kuid just investeerimine isiklikku arengusse on määrava tähtsusega. Ettevõtjana on oluline aru saada, et millenniumlased ei tööta teie jaoks, vaid teiega koos ja just selline suhtumine on määravaks uue töökoha valikul või vahetusel. Vaatamata stereotüüpidele, mis väidavad, et millenniumlased arvavad, et nad suudavad kõik ise ära teha, otsib suurem osa neist siiski nõu ja abi mentoritelt või otsestelt juhtidelt, kes neid paremini suunaksid, kuid samas jätaksid piisavalt vastutust enda tööd ise juhtida. Pakkuge töötajatele võimalust õppida ja areneda. Investeerige koolitustesse, seejärel paluge õpitu praktikas rakendada. Nii arendate nii töötajaid kui ka ettevõtet.
Autor: Tauri Taimre, Service Checki juhatuse liige
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Uue põlvkonna noorte arusaam tööst ja keskkonnast paneb tööandjaid pingutama ja nõuab uutmoodi lahenduste leidmist. Circle K Eesti peadirektor Kai Realo rääkis Kaupmeeste Liidu visiooniseminaril, et generatsioon Y ja Z on need noored, kellega täna juba tööturul kokku puututakse.
Hiljutisest Bank of America uuringust selgub, et Y-generatsiooni esindajad ehk vahemikus 1982-1999 sündinud inimesed on otsekui liimitud oma nutitelefoni külge, vahendab MarketWatch.
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.