• 27.06.16, 16:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Y-generatsiooni esindajad suhtlevad inimestega nutitelefonis

Hiljutisest Bank of America uuringust selgub, et Y-generatsiooni esindajad ehk vahemikus 1982-1999 sündinud inimesed on otsekui liimitud oma nutitelefoni külge, vahendab MarketWatch.
Y-generatsiooni esindajad suhtlevad inimestega nutitelefonis
  • Y-generatsiooni esindajad suhtlevad inimestega nutitelefonis Foto: EPA
Selgub, et neli kümnest sellesse vanusegruppi kuuluvast inimesest ütleb, et nad suhtlevad teiste inimestega rohkem nutitelefoni kaudu kui otse. Bank of America tegi uuringu tarbeks küsitluse tuhande Y-generatsiooni kuuluja seas.
Analüüsi tulemused on mõtlemapanevad. Y-generatsiooni kuuluvad inimesed kasutavad päevasest kogusuhtlusest 39% puhul nutitelefoni. Poiss-sõbra, tüdruksõbra, abikaasa või elukaaslasega suhtlemisele kulub Y-generatsiooni kuulujatel 27% päevasest kogusuhtlusest. Pere, sõprade ning töökaaslastega suhtlemisele veelgi vähem.
Uuringust selgub seega, et vahemikul 1982-1999 sündinud inimesed suhtlevad rohkem läbi nutitelefoni kui päriselus.
Tulemused pole ootamatud. Üha enam Y-generatsiooni kuulujaid omab nutitelefoni. Kokku veedab sellesse gruppi kuuluja päevas umbes kaks tundi aega telefonis. Experiani 2014. aastal tehtud uuringule viidates on seda palju rohkem kui teiste vanusegruppide puhul. Nimetatud uuringus analüüsiti 23 000 täiskasvanu nutitelefoni kasutamist. „Õigupoolest veedavad Y-generatsiooni kuulujad nutitelefonis nõnda palju aega, et see moodustab 41% koguajast, mille ameeriklased oma nutitelefonis veedavad,“ seisab Experiani raportis. Ära tasub märkida, et Y-generatsiooni kuulujad moodustavad 29% USA rahvastikust.
Mõttekoja Pew Research Center 2015. aastal koostatud uurimusest selgus, et pooled küsitletutest väitsid, et nad ei saaks igapäevaselt ilma nutitelefonita hakkama.
Ühtlasi selgus uurimusest, et Y-generatsiooni kuulujad kasutavad nutitelefoni sageli selleks, et sotsiaalsest suhtlusest pääseda ehk siis inimene teeb lihtsalt näo, et tal on tegemist ning väldib seega reaalsuses teistega suhtlemist. Nii väitis kümnest noorest seitse. Teiste vanusegruppide puhul oli see arv alla poole küsitletutest.
Viimase puhul tuleb siiski arvestada, et Y-generatsiooni kuulujad kasutavad nutitelefoni erinevatel otstarvetel. Muu hulgas on noored nutitelefonidest aktiivsed uudistelugejad ja sõnumivahetajad ning seega ei pruugi neil tõepoolest olla mahti teiste inimestega päriselus aktiivselt suhelda.
Ühtlasi selgub Pew Research Centeri uuringust, et Y-generatsiooni kuulujate jaoks on tavapärane kasutada oma nutitelefoni ka hariduslikel eesmärkidel, töökohale kandideerimisel ja tervise kohta info lugemisel.
Autor: Pille Ivask, kaasautor

Seotud lood

Uudised
  • 15.06.16, 01:01
Milline on tuleviku töötaja?
Uue põlvkonna noorte arusaam tööst ja keskkonnast paneb tööandjaid pingutama ja nõuab uutmoodi lahenduste leidmist. Circle K Eesti peadirektor Kai Realo rääkis Kaupmeeste Liidu visiooniseminaril, et generatsioon Y ja Z on need noored, kellega täna juba tööturul kokku puututakse.
Blogid
  • 18.06.16, 16:00
Kuidas innustada Y-põlvkonda?
Nõutud Y-põlvkonna palkamiseks ja hoidmiseks tuleb olla märksa kaasatum ja paindlikum, kirjutab Service Checki juhatuse liige Tauri Taimre.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 13:14
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele