Elektroonikapoe Klick Eesti juhatuse liige Kaire Koik selgitas, et kaubanduskeskused on õhtuti tühjad ning kokku raisatakse iga päev igas keskusel tööaega kui ka muud ressurssi kokku vähemalt kaks tundi.
- Klick Eesti juhatuse liige rääkis, et kui esimese poolaasta numbrid olid kehvemad, siis teisel poolaastal on seis juba parem Foto: Andras Kralla
Klick Eesti juhatuse liige Kaire Koik tunnistab, et kaupmeeste olukord on raske majandusolukorra tõttu keeruline. "Kui ma vaatan igapäevaselt tarbija käitumist, siis ma näen, et õhtuti on poed tühjad ja me raiskame päevas keskmiselt kaks tundi inimeste tööaega," rääkis Koik.
Must reede on tulnud, et jääda
“Must reede on kindlasti oluline, sest see on nii-öeda jõulu starter. Nii nagu kulgeb must reede, sel aastal muidugi musta reede nädal, nii kulgevad ka jõulud. See on oluline. Inimesed iga aasta aina rohkem teavad, et must reede tähendab palju allahindlusi, mida üldjuhul kaupmehed ka teevad,” selgitas Koik.
Ta selgitas, et kuigi möödunud aastal kestis must reede vaid kolm päeva ning tänavu kestis must reede terve nädala, siis möödunud aastaga võrreldes olid müüginumbrid täpselt samad.
Klicki tänavused hitt-tooted olid robottolmuimejad ja mänguriarvutid. “See viitab sellele, et inimesed on kogunud raha, et oodata kampaaniaid, et siis see ost ära teha,” lisas Koik ning tõdes, et ka Apple tooted igas variatsioonid on samuti olnud kõige populaarsemad.
Prognoos läks täide
Samuti rääkis Klick Eesti juhatuse liige sellest, et möödunud aasta lõpus paika pandud prognoos pidas paika. “Esimene poolaasta, eriti esimene kvartal oli nõrk, teine poolaasta on olnud tugevam. Samas on meie kõrghooaeg just back to school periood ning alanud jõuluaeg,” selgitas ta.
Koik rääkis, et tänane jaekaupmeeste seis keeruline. “Kui vaadata igapäevaselt tarbijakäitumist, siis on näha, et õhtuti on poed tühjad. Raiskame iga päev, igas keskuses vähemalt kaks tundi inimeste tööaega. Nii energiat, kütet ja nii edasi,” tõdes Koik.
Koik selgitas ka seda, et tuleval aastal Klick hindu tõsta ei plaani. “Peame aru andma, et oleme sellisel turul, kus konkurents on tihe. Internet on meie kõige suurem konkurent. Internetis on võimalik hinda väga kiiresti vaadata. Pole lihtsalt ruumi hinda tõsta,” tõdes Koik.
2025. aastat prognoosib ta sarnaselt nagu käesolevatki aastat – esimene poolaasta ennustatavalt tuleb pigem väga keeruline, kuid teisel poolaastal on juba veidi lihtsam.
Intervjueeris Ken Rohelaan.
Klicki juht: me raiskame päevas kaks tundi inimeste tööaega
Seotud lood
Ebastabiilne majanduslik keskkond on pannud eestlasi suuremaid ostuotsuseid edasi lükkama, mille tõttu võitlevad täna mitu elektroonika jaemüüjat kahjumiga.
Kodumaine digikaupade müüja Klick suutis tänu oma konkurendi ostmisele ja uue ärisuuna avamisele kasvatada käivet ligi 15 protsenti.
Jaanuari halb tulemus oli mõneti õigustatud, sest detsember oli üle ootuste hea, olime jaanuaris kerges pohmellis, ütles Klick Eesti AS juhatuse liige Kaire Koik.
Elektroonika ja kodumasinate müüjad peavad silmitsi seisma käibe langusega ning poodidel ei jää muud üle, kui kahjum vastu võtta.
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.