Musta reede ostunädalaga novembris ületas tarbeelektroonikat müüv Euronics esimest korda üle pika aja eelmise aasta tulemust, ütles ettevõtte jaekaubanduse juht Martin Soom.
- Euronicsi jaoks tähistas novembrikuu üle pika aja olulist muutust. Foto: Andras Kralla
Euronicsi jaekaubanduse juht Martin Soom rääkis, et möödunud nädalal aset leidnud tarbimispidu möödus rutakalt. “Kõik räägivad, et tarbimine on vähenenud, aga meie saame öelda, et novembri jooksul suutsime eelmise aasta tulemusi ületada,” rääkis Soom. Ta lisas, et rahvast käis rohkem poes ning kasvas ka e-poe ostude arv.
Soom selgitas, et konkureerimist suurte välismaiste veebipoodidega ta ei pelga, kuna suuremaid elektroonilisi tooteid Hiinast kohale ei tooda. “Samuti on Eesti inimestele oluline aspekt see, et toodetel on kaheaastane garantii ning mure korral oleks koht, kuhu pöörduda,” tõdes ta.
Küll aga tõdes temagi, et emotsioonioste tehakse vähem, enamik oste on vajaduspõhised, kuid ta tõdes, et Must reede kui ka jõuluaeg panevad inimesi rohkem emotsioonioste tegema.
Hakkame põhjast tõusma
Soom selgitas rääkis, et COVID-19 perioodil investeeriti rohkem kodutehnikasse, kuna sel ajal inimesed olid rohkem kodus, sarnaseid investeeringuid võimendas ka teise samba väljavõtmine. “Ei ütleks, et täna oleksime väga sügavas kriisis, lihtsalt varasematel perioodidel tarbiti rohkem,” tõdes Soom.
Samuti loodab ta, et tuleval aastal ka uute eluasemete, sealhulgas ka uusarenduste ost hakkab kasvama. “Kui pesumasina ja paar elektroonilist seadet võtad vanast kodust kaasa, siis kööki näiteks sa ju kaasa ei võta,” rääkis Soon.
Soon rääkis Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis, et näeb isiklikult, et jaekaubanduses on põhi saavutatud. “Võib olla pool aastat tuleb põhjas tammuda, aga sealt edasi läheb kõik ülesmäge,” on Soom optimistlik.
Kuula, millised investeeringud on Euronicsil plaanis ning kuidas ettevõte tulevikku prognoosib.
Intervjueeris Indrek Lepik.
Euronicsi jaekaubanduse juht: põhi on saavutatud ja edasi läheb juba ülesmäge
Seotud lood
Ebastabiilne majanduslik keskkond on pannud eestlasi suuremaid ostuotsuseid edasi lükkama, mille tõttu võitlevad täna mitu elektroonika jaemüüjat kahjumiga.
Foto- ja elektroonikatoodetega kauplev Photopointi kett langes 2023. aastal kahjumisse ning optimism uuekski aastaks on raugenud.
Eesti inimeste seas on levinud kodumasinate ja elektroonikaseadmete soetamine järelmaksu või mõne teist liiki laenu abil. Ligi pool ehk 49% laenuvõtjaist ei osta tehnikat kohe välja, vaid kasutab selleks erinevaid finantseerimise lahendusi, selgus Rahapood.ee ja Norstati poolt läbi viidud Eesti inimeste finantskäitumise uuringust.
Elektroonikapoe Klick Eesti juhatuse liige Kaire Koik selgitas, et kaubanduskeskused on õhtuti tühjad ning kokku raisatakse iga päev igas keskusel tööaega kui ka muud ressurssi kokku vähemalt kaks tundi.
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.