• ST
  • 02.11.15, 13:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

1/6 Kuidas leida sobiv e-poe lahendus?

Tänapäevane tarbija eeldab, et ta saab osta kaupu internetist. Kaupmeestele on internetimüügi võimalus muutunud vajaduseks. E-poe loomine võib esmapilgul tunduda lihtne arvestades saadaolevaid lahendusi ja teenusepakkujad, kuid lähemal süvenemisel on tegemist keeruka maailmaga. E-kaubanduse teemalise artiklite seeria esimeses kirjatükis räägib platvormide valikust ja arendamisest e-poodide lahendusi väljatöötava Veebipoed.ee juht Riho Maisa.
1/6 Kuidas leida sobiv e-poe lahendus?
Lihtsama e-poe teostuseks sobib väga hästi valmiskujundusega lahendus, kus saab e-poe muuta omanäoliseks logo, bännerite, taustade ja tekstide värvivahetuse või muude kujunduselementide lisamisega. Siiski on enamasti igal e-kaubanduse ettevõttel arenedes vaja enamat: näiteks liidestust laohaldus- või finantstarkvaraga, paremaid võimalusi toodete haldamisel ja tuge turunduskampaaniate läbiviimiseks.
Eestis on enamlevinumad e-poodide platvormid Magento, PrestaShop, WordPress ja OpenCart, millel on igaühel oma spetsiifika olenevalt haldamise lihtsusest ja loogikast. Etteruttavalt võib öelda, et oskamatu haldaja suudab platvormi keerukusest sõltumatult segamini pöörata iga e-poe. Meie eesmärk on olla kliendi kõrval juba tema platvormi valikul, aidata tal tegeleda jooksvalt turundus- ja müügitööga ning rakendada enda kogemusi koos tehniliste teadmistega tema äri edendamiseks.
Igaühe jaoks oma lahendus
Magento on väga populaarne platvorm e-poodide haldamiseks, sobides pikaajaliseks ja hästi läbimõeldud lahenduseks, mis nõuab äritasemel tarkvara.  Magento e-poe haldamine nõuab tehnilisi teadmisi, seetõttu sobib Magento pigem suurematele organisatsioonidele, kellel on kas oma tehniline osakond või valmidus igakuise haldus- ja administreemisteenuse kasutamiseks.
PrestaShop on läbimõeldud vabavaraline lahendus, kus on üle 25 000 valmis lisavõimaluse, näiteks ühildub programm sotsiaalvõrgustikega ning on hõlpsalt integreeritav lao- ja finantstarkvaraga. Platvormi tellimuste haldus on väga lihtne ning e-poe arendus- ning hoolduskulud mõistlikud. Sobib Eesti mõistes keskmistele ja suurematele ettevõtetele.
WordPressi on otstarbekas kasutada neil, kellel on tugev sisuturundus ja toetav blogi ning kelle põhieesmärgiks on oma tooteid internetis promoda. Neile, kellel on tooteid rohkem ja ka hulgaliselt igapäevaseid tellimusi, jääb WordPressi lahendus nõrgaks tootehalduse ja tellimuste administeerimise võimaluste poolest.
OpenCart on kiire viis müügi alustamiseks ning sobib väikeettevõtjatele, kel on minimaalsed investeeringuvõimalused.
Esimene samm: mõelge oma äriidee korralikult läbi!
Meie sihtgrupp on kõigi ettevõtete omanikud, turundusjuhid ning samuti isetegijad, kellel tekib idee rajada oma toodete või teenuste müügiks e-pood. Kindlasti tuleks aga enne e-poe teostaja poole pöördumist mõelda korralikult läbi äriidee, perspektiiv, eesmärgid ning kaardistada tulevased kliendid ja turud. Olemasoleva kaupluse puhul tuleb läbi mõelda kaupluse ja e-poe omavaheline seos. E-pood ei ole lihtsalt vahend millegi müümiseks, vaid sisaldab endas enamat: toodete logistika, tellimuste haldus ehk mis juhtub enne ja pärast seda, kui kaup  veebipoes müüki läheb.
E-pood peab andma ostjale pidevat ajakohast infot, olles kui link müügi ja laotarkvara vahel. Mis juhtub hiljem, kui vajame juba liidestusi raamatupidamisprogrammiga ning analüüsimooduleid? Kõige tähtsam on aga meeles pidada, et e-poe arendus peab muutma ettevõtte tööd tõhusamaks, olemata seejuures liiga suur väljaminek. Seega on tähtis leida tasakaal, alustades ehk vähemate teenustega ning kasvades samm-sammult.
Kui oskate täpselt öelda, milline on teie äri, kes on kliendid ja konkurendid ning mida e-poelt ootate, säästate oluliselt väärtuslikku aega ja lahenduse loomisega saab kiiremini alustada. Ärisse investeerimine ei ole lihtne, kuid terviklik kontseptsioon ning vajalikud nüansid teevad e-poest tõhusa tööriista teie äri arenemiseks.
Ettevõtte koduleht pole sama mis e-pood
Kodulehe tellimisel alustatakse tavaliselt disainist ehk kujundusest. Kui õige kujundus on paigas, otsitakse tehniline partner, kes kujunduse vormistab toimivaks veebileheks. E-poe korral on antud protsess aga oluliselt keerukam. Kujunduse loomisel on juba vaja arvestada tehnilise platvormi võimalustega, samas tekib selles etapis alles selge arusaam vajalikust tulemusest ja seega sobivast platvormist. Ka on e-poe kujunduse loomine keerukam tavaveebi omast, kuna ootame kasutajalt oluliselt enam tegevusi ja interaktiivsust.
E-poe kujundus peab suunama külastaja ostu sooritamiseni, tehes seda märkamatult ja kliendi jaoks võimalikult mugavalt.E-pood on äritegemise vahend, mis kätkeb endas üldjuhul oluliselt keerukamaid taustaprotsesse kui koduleht. Seetõttu tavapärane kujundus-programmeerimine-koolitus lahendus ei toimi – oluline osa on toodete lisamise, laohalduse, tellimuste käsitlemise jt protsessidel, mida koduhele puhul ei arvestada. Siinkohal on meie soovitus enne e-poe lahenduse tellima asumist endale selgeks teha, kas otsitakse ühe konkreetse etapi realisseerijat või partnerit, kellega oma uus äri tööle panna.
Meie kohaliku turu mahtude juures ei ole platvormide võimekuse osas väga suurt vahet, kuid otsust tehes tuleb süübida sisusse ja võimalustesse ning eesmärgipärasele kasutatavusel. Näiteks Magento e-poe puhul on paljudel juhtudel mõistlik osta ka järelhooldusleping, sest igapäevaselt IT-st kaugemal olevad inimesed ei pruugi suuta seda ise hallata. Samas PrestaShopi puhul on välist abi tarvis enamjaolt vaid uute erilahenduste ja arenduste puhul.
Nii nagu veebilehe puhul, on ka e-poe puhul väga oluline märksõnade optimeerimise võimalus. Märksõnu peab saama muuta iga lehekülje ja toote põhiselt. Tänapäeval on enamlevinud platvormidel sisse ehitatud väga hea SEO tugi. Meie kogemus näitab, et oskajad kaupmehed saavad ilma suuremate lisakuludeta oma leheküljed süsteemse tööga otsingutulemuste tippu.
E-pood vajab igapäevast haldajat nagu kauplus müüjat leti taga
Et e-pood korralikult toimiks, peab selle eest hea seisma inimene, kelle tööülesanne on e-poega igapäevaselt tegeleda. Loomulikult peab lehekülg olema piisavalt efektiivne ega tohi võtta liiga suurt osa töötaja päevast, kuid päris oma elu ei saa ükski e-pood jätkusuutlikult elada. Kujutage ise ette füüsilist poodi, kus puudub müüja, kes paigutab kaupa riiulitele, uurib, mida kliendid ostavad ja kohandab väljapanekut, selgitab toodete omadusi ja lõpuks võtab ka raha vastu ning tänab viisakalt klienti ostu eest.
Niisiis peab e-pood olema nii haldaja kui ka kasutaja jaoks lihtne ning mugav. Kui valite standardlahenduse, ei pruugi see täita kõiki teie ja teie klientide vajadusi ning oma universaalsuses võib tunduda veidi kohmakas. Samas on juba ka väikese arenduse abil võimalik saada funktsionaalne kasutajasõbralik kujundus ning liidestused vajalike programmidega.
Veebipoed.ee loob e-kaubanduse terviklahendusi. Oleme partneriks nii äri alustamisel kui kasvatamisel.
Seeria järgmises artiklis tuleb juttu postiteenustest. Püsige lainel.
Kontakt:
Veebipoed.ee | Infovõrgud OÜ
www.veebipoed.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.15, 15:08
4/6 Viimaks saab internetipoes mugavamalt maksta
LHV Panga ja EveryPay poolt pakutav uus interneti-kaardimakse lahendus on juba mitme e-kaupmehe poolt kasutusel ning pakub tarbijale senisest paremat ostukogemust. E-kaubanduse teemalise artiklite sarja neljandas loos tulebki juttu makselahendustest.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.11.15, 14:47
6/6 E-poe turundus: kõik, mida peaksid alustuseks teadma
Digiturunduse spetsialistid Fred Koppel ja Taavi Raidma Google Partner-agentuurist Convertal annavad e-kaubanduse teemalise artiklitesarja viimases loos konkreetseid soovitusi, kuidas alustada veebipoe turundamisega ning mida selle käigus silmas pidada.
  • ST
Sisuturundus
  • 17.11.15, 11:45
5/6 Miks uus e-pood võib raamatupidaja ja firmajuhi hulluks ajada?
Account Studio kogemuste kohaselt tõstab suurema osa e-poodide raamatupidamisalane võimetus raamatupidajate juuksed püsti. E-kaubanduse teemalise artiklite sarja viiendas loos tuleb juttu e-kaupluse ühildumisest laotarkvara ja raamatupidamistarkvaraga.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.15, 08:30
2/6 Nutipõlvkonna tarbimisharjumused suurendavad pakiautomaatide kasutust
Pakiautomaati eelistab täna juba üle kolmandiku Eesti tarbijatest. Kullerteenus jääb pakiautomaatidele napilt alla, kuid see vahe suureneb tasapisi, sest meie nö nutipõlvkonna tarbimisharjumused mõjutavad jaekaubandust aina enam. E-kaubanduse teemalise artiklite seeria teises artiklis räägib e-kauplusest tellitud pakkide kohaleveost ja võimalustest SmartPOSTi tegevjuht Risto Eelmaa.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele