Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
6/6 E-poe turundus: kõik, mida peaksid alustuseks teadma
Digiturunduse spetsialistid Fred Koppel ja Taavi Raidma Google Partner-agentuurist Convertal annavad e-kaubanduse teemalise artiklitesarja viimases loos konkreetseid soovitusi, kuidas alustada veebipoe turundamisega ning mida selle käigus silmas pidada.
Digiturunduse spetsialistid Fred Koppel ja Taavi Raidma Google Partner-agentuurist Convertal Foto: Jake Farra
E-kaubanduse edukäik ja kiire levik viimasel aastakümnel ei ole kellelegi üllatuseks ega uudiseks. Viimane statistika näitab, et ligikaudu 59% 16-74-aastastest kaasmaalastest on viimase 12 kuu jooksul veebi kaudu oste sooritanud (allikas: Statistikaamet) ning ostmine e-poodidest kasvab kiiremini mistahes muust kaubandusvormist. Lisaks ostjatele on veelgi kiiremini kasvanud müüjate arv – kõikides valdkondades lisandub e-poode nii laias maailmas kui Eestis. Suuremad e-poed võtavad üle väikesemaid, rahvusvahelised e-poed konkureerivad omavahel ning hinnad ja marginaalid kukuvad halastamatus konkurentsis kiiresti.
Käesoleva artikli fookus on suunatud e-poe turunduse ABCle – esimestele sammudele tehnilises turunduses, mille abil saad oma e-poodi teha edukamaks ja kasumlikumaks. Artikli esimene osa räägib meetrikast ja selle seadistamisest, sellele järgneb ülevaade kanalite iseloomustuste ja nõuannetega ning kolmandas osas teeme ülevaate levinumatest e-poodide turundusstrateegiatest.
E-turunduse ja eriti e-poodide turunduse alus on tulemuste mõõtmine ning analüütika. See on ka e-kaubanduse üks olulisi eeliseid tavakaubanduse ees - võimalus kõike väga täpselt ja reaalajas analüüsida ning andmete baasil poe efektiivsust ja tulusust pidevalt parandada.
Andmete kogumise alustala Google Analytics
Üks populaarsemaid andmete kogumise ja analüüsimise rakendusi on Google poolt tasuta jagatav Google Analytics. Tegu on veebipõhise tarkvaraga, mille abil on võimalik mõõta kõike, mis online keskkonnas toimub ja analüüsida, kes lehte külastavad. Näiteks seda, kust külastajad lehele jõuavad, mis tooteid nad veebipoes vaatavad, kus nad geograafiliselt asuvad, mis brauserit kasutavad, mis keelt räägivad ja palju muud.
E-poodide jaoks on Google Analytics'is ka eraldi E-commerce moodul, mille põhifunktsionaalsuse abil saab poepidaja mõõta e-äris olulisemaid mõõdikuid nagu näiteks ostmismäär, ostude kogusumma, keskmise ostu suurus jm. Neid andmeid saab analüüsida nii turunduskanalite kui ka ajaperioodi lõikes ning see aitab läheneda digiturundusele kui omaette kvantitatiivsele teadusele. Näiteks üsna lihtsalt saab luua raporteid, mis näitavad konkreetse turunduskampaania tulemust märksõnade ja kellaaegade kaupa - seega saad iga uue kampaaniaga eelmistest kogemustest õpitut arvesse võtta ja oma investeeringuid järjest täpsemalt suunata. Teadliku e-turundaja jaoks on säärane informatsioon põhisisendiks oma töösse.
Google Analyticsi lisamine ei ole keerukas protseduur. Küll aga võib aega ja tehnilist taipu (või mõne veebiarendaja abi) nõuda e-kaubanduse mooduli lisamine, et täiustada andmestikku tehingute andmete, teiseste konversioonide jälgimise lisamine, ning külastuslehtrite loomine. Lisaks Analyticsi enda seadistamisele on soovitatav temaga ühendada ka muud digitaalsed varad nagu näiteks Google AdWords ja Google Search Console. Sedasi jõuavad kõik olulised andmed ühte kohta kokku ning annavad e-poe seisust võimalikult täieliku pildi.
Kuigi tegu on kahtlemata väga kasuliku tööriistaga, peab meeles pidama, et nagu igasuguse andmeanalüüsi puhul, sõltub ka Google Analyticsi pakutav lõppväärtus inimesest, kes andmeid tõlgendab. Seega on analüüsivõime ja järjepidevus Analyticsi parimad partnerid, mida iga turundaja ise saab juurde panna.
Kuus põhilist näitajat, mida iga veebipood peaks jälgima:
Konversiooni- või ostumäär (ingl.k Conversion Rate) näitab, mis % sinu veebipoe külastajatest sooritab ostu (näiteks 2% konversioonimäära puhul jõuab ostuni 2 külastajat 100st). See mõõdik aitab hinnata e-poe ja tootevaliku atraktiivsust ja usaldusväärsust, mida peaksid proovima jooksvalt parendada nii poeüleselt kui ka kanalitepõhiselt.
Kliendi püüdmise keskmine kulu (ingl.k Cost of Acquiring Customer) näitab, kui palju reklaamraha kulub keskmiselt ühe kliendi püüdmiseks tasulistes kanalites. Näiteks kui kulutad kokku €100 ja selle tulemusena saad 10 uut ostu sooritanud klienti, siis on kliendi püüdmise keskmiseks kuluks €10. Jälgides seda mõõdikut kanalitepõhiselt (näiteks AdWords ja Facebooki tasuline reklaam), saad otsustada, kuhu on mõtekas rohkem reklaamiraha ja aega investeerida.
Keskmine ostu suurus (ingl.k Average Order Size) näitab täpselt seda, millele nimi viitab - milline on keskmine ostukorvi suurus. Teades keskmist ostu suurust, suudad paremini prognoosida käivet ning otsustada, millistesse reklaamikanalitesse investeerida (näiteks teades kust tulevad suurema ostujõuga külastajad).
Ostukorvi hülgamise määr (ingl.k Shopping Cart Abandonment Rate) - näitab seda, kui suur osakaal tooteid ostukorvi lisanud inimestest lahkub lehelt ilma ostmata. Selle info toel saad oma tellimisprotsessi lihtsust ja usaldusväärsust parandada.
Läbimüük kanalite lõikes näitab erinevatest kanalitest saadud läbimüüki ja aitab hinnata, millistesse kanalitesse on mõtet rohkem aega ja raha investeerida.
Tagasipöörduvate klientide osakaal (ingl.k Repeat Customer Rate) - näitab, kui suur osa müügitehnikutest on seotud juba eelnevalt ostu teinud Sinu poest. Kõrge tagasipöörduvate klientide osakaal aitab luua sinu e-poele stabiilse käibebaasi ning panna aluse ettevõtte pikaajalisemale edule.
ROAS ja ROI (ingl. k Return on Advertising Spend ja Return on Investment) on finantsterminid, mille abil on võimalik reklaami- ja investeeringutulusust mõõta. ROAS näiteks on suhtarv reklaamikulu ja sellest tulenenud müügikäibe vahel. Selle abil on võimalik teha kõige otsesemaid kalkulatsioone reklaamide tasuvuse osas.
Trendid ja olukorrad, mida andmeid analüüsides meeles pidada
Kasutajate muutuvad käitumisharjumused ja erinevad tehnoloogilised trendid teevad turundaja töö tihti väljakutseterohkeks. Siinkohal toome välja neist mõned levinumad, mida peab andmete analüüsimisel meeles pidama.
a) Multiscreening ehk mitme ekraani kasutamine - Tänapäeval tarbime kõik meediat enamasti mitmel ekraanil korraga - vaheldumisi töötame näiteks oma sülearvutis või lauaarvutis, otsime vajalikku informatsiooni nutitelefonis ning loeme uudiseid tahvelarvutis. Seega ei ole alati võimalik täpselt aru saada, milline digimeedia kampaania või turundustegevus oli vastava e-poe müügi aluseks. Peamine lahendus probleemile on selle teadvustamine ja kasutajate segmenteerimine. Ka Google Analytics ise on arenenud sedasi, et uuemad koodimuudatused võimaldavad osade kasutajaandmete grupeerimist.
b) Assisting channels ehkassisteerivad kanalid. Lisaks mitmetele ekraanidele jõuavad kliendid e-poeni enamasti ka läbi mitmete kanalite enne ostu sooritamist (Näiteks kui külastaja jõuab e-poeni esmalt läbi AdWordsi otsingureklaami ja järgmisel päeval läbi sinu Facebooki lehe ning alles siis sooritab ostu). Google Analytics on nende kanalite mõistmiseks loonud eraldi sektsiooni “Multi-Channel Funnels”, mille abil on võimalik filtreerida kanaleid, mis toovad otsest tulu ning kanaleid, mille peamine tulusus seisneb müügile kaasa aitamises.
c) Micro moments ehk mikromomendid. Mobiilsete seadmete levik on muutnud inimeste ostukäitumist igaveseks. Etteplaneeritud ostude osakaal on langenud ning järjest rohkem ostetakse käigu pealt ning emotsiooni ja hetkevajaduse ajel. Google on selliseid käitumismustreid kokku võtnud kui “Micro moments” – hetked, mis on määratavad ostjate ja müüjate kokkupuutepunktidena. Turundaja väljakutse järgnevatel aastatel on need hetked võimalikult täpselt defineerida.
Kolm esimest sammu:
Loo endale Google Analyticsi konto Lisa Google Analytics oma veebileheleSeadista eesmärgid ja alusta jälgimist
Lisalugemist ja -vaatamist:
1. Google Analyticsi lisamine ja seadistamine (video)
Lihtsuse mõttes oleme lähtunud turunduskanalite segmenteerimisel samast põhimõttest ja kategooriatest, mida kasutab Google Analytics.
Google Analyticsi kanalite vaade
Otse lehele saabunud veebiliiklus ehk Direct traffic on külastajate segment, mis summeerib sellist lehele saabuvat liiklust, millel otsest suunajat ei ole või teda pole võimalik defineerida. Enamasti on tegu juhtudega, kui kasutaja kirjutab veebiaadressi ise brauserisse või on see lisatud tema lemmiklinkide hulka. Samuti koonduvad siia alla mitmed erijuhtumid nagu näiteks klikkimised PDF dokumentides asuvatel linkidel ning traditsioonilisest reklaammeediast (näiteks reklaam paberlehes ning raadio- ja telereklaam) veebilehele suunatud inimesed. Kuna aga traditsiooniline meedia on veebipoodide turundamisel pigem raskestimõõdetav, siis kasutatakse teda enamasti vaid üldise brändingu kampaaniates ja piiratud koguses.
Ehkki see segment ei peaks olema peamine fookus e-poe müügi korraldamisel, peegeldab otse saabuva liikluse osakaal selgelt kaubamärgi tuntust ning sellest lähtuvalt on ka müügitulemuste numbrid selle kanali taga enamasti väga head.
Orgaaniline otsinguliiklus ehk Organic Search on külastajate segment, mis saabub e-poodi läbi otsingumootori orgaaniliste tulemuste. Orgaaniliste tulemuste all peetakse silmas otsingumootori (olgu selleks siis Google, Yahoo, Bing, Yandex või mõni muu) algoritmi poolt automaatselt järjestatud otsingutulemusi, mis ei ole samas makstud reklaamid.
Kuna orgaanilistes tulemustes ei pea positsioonide ja klikkide eest midagi maksma, siis on võiks iga e-poe eesmärgiks paikneda asjakohaste otsingusõnade tulemustega kõrgel orgaanilisel kohal. Järjepideva tööga on see ka saavutatav ning seda protsessi nimetatakse otsingumootoritele optimeerimiseks (ingl.k search engine optimisation ehk SEO).
Veebilehe positsioon otsingutulemustes sõltub sellest, kui hästi otsingumootor saab veebilehe sisust aru ning millest tema arvates leht räägib ning sellest, kui autoriteetne tema arvates veebileht on. Kolm olulist SEO mõjurite kogumit on:
a) Tehniline ülesehitus ja struktuur
Otsingumootorite automaatrobotid külastavad ja hindavad veebilehti paljuski sarnaselt inimestele - neile ei meeldi, kui leht kaua laeb ja kui mobiilis ei ole võimalik lehte normaalselt lugeda või kui viimane uudis oli postitatud mitu aastat tagasi. Nad usaldavad rohkem riiklikke domeene (näiteks Eestis on .ee domeenidel eelis) ja eelistavad lehti, millel on arusaadav menüüstruktuur. Kui veebilehe koodis on näiteks pealkirjad selgelt markeeritud, siis on ka robotitel lihtsam aru saada, millest leht räägib ning milliste otsingusõnade korral peaks teda otsingutulemustes näitama.
b) Sisuloome
Originaalne sisu nagu näiteks unikaalsed tootekirjeldused on olulised, et otsingumootor oskaks õigetele märksõnadele veebipoodi otsingutulemustes kuvada. Viimastel aastatel on järjest rohkem liikunud otsingumootorite fookus ka sisude kvaliteedi hindamisele. Sisutihedus ja sisude pikkus on endiselt kesksed, kuid järjest olulisemaks on saanud mõõdikud, mis indikeerivad sisu meeldimist külastajale (näiteks bounce rate, lehelaadimiste arv, aeg lehel, sotsiaalmeedias jagamised jms).
c) Viited ja lingid
Sissetulevad viited on endiselt Google'i algoritmi üheks põhialuseks ja aitavad hinnata lehe autoriteetsust. Põhimõtteks on see, et kui teised veebilehed sinu poele lingivad, siis oled sa ilmselt ka linkimist väärt. Loomulikult loeb siin ka see, et kes lingib ning mis on lingi sisu - automaatsed linkide kogumised ja muu spämm tasub siinkohal juba varakult unustada, sest see võib lõppeda otsingumootoritulemustest väljaheitmisega.
Linkide kogumisega (või nn. "linkide ehitamisega") saab algust teha näiteks paludes koostööpartneritel sinu veebipoele linkida, lisades end veebikataloogidesse (näiteks Neti.ee), tekitades artikleid ja viiteid sotsiaalmeedias ning läbi artikliturunduse.
Ehkki SEO tegevused on aja-, töö- ja teadmistemahukad, on see üks atraktiivsemaid tegevusi veebiliikluse kasvatamiseks enda e-poodi. Esmased tulemused võtavad küll reeglina nädalaid või kuid aega, kuid see-eest on pikaajaline tulu seda väärt - orgaaniliste külastuste eest ei pea midagi juurde maksma!
Kolm esimest sammu:
Uuri Google'i Keyword Planneri toel, mis sõnu ja kui palju tarbijad otsivadKirjuta oma toodetele põhjalikud tootekirjeldused, kasutades märksõnu, mida tarbijad aktiivselt ka otsivadPalu oma koostööpartneritel linkida sinu lehele
Makstud otsinguliikluse ehk Paid search on külastajate segment, kes on jõudnud veebipoodi tasulise otsingureklaami, näiteks Google AdWords kaudu.Tasulise otsingureklaami puhul määrab reklaamija, millise märksõna otsimise peale tema reklaami näidatakse ja kui palju ta on valmis ühe kliki eest maksma. Kui keegi siis vastavat märksõna otsib, toimub Google serveripargis kiire automaatne oksjon, mille tulemuste alusel järjestatakse erinevate reklaamijate reklaamid meile tuntud vormis otsingutulemuste kohale ja kõrvale ritta.
Näide tasulisest otsingureklaamist
Makstud reklaam otsingumootoris võimaldab kuvada reklaami täpselt neile, kes Su tooteid ja teenuseid otsivad, tehes temast väga hinnalise kanali. Lisaks saab tulemuslikkust analüüsida iga märksõna ja reklaamteksti lõikes eraldi ning kampaania efektiivsust optimeerida nii sihtimiste, reklaamtekstide kui ka märksõnade kaudu. Oskusliku tegevusega võib Google AdWordsist teha tõelise veebipoe müügimasina.
Klikitasu-põhist reklaami (PPC) on võimalik osta otsingumootoritesse erinevate platvormide kaudu, millest enimlevinud on Google AdWords, Yandex Direct ja BingAds. Google on loonud ka globaalse Google Partner võrgustiku, mis koondab agentuure, kes ettevõtetele soovi korral kampaaniahaldusega tuge pakuvad.
Kolm esimest sammu:
Loo endale Google AdWords konto (http://www.google.ee/adwords/)Loo esimene otsingureklaamide kampaaniaPärast esimest kampaanianädalat analüüsi tulemusi ning lisa vastavalt sellele uusi märksõnu ja reklaamtekste
Sotsiaalmeedia ehk Social koondab erinevatest sotsiaalmeediakanalitest saabunud külastajaid. Ta on turunduskanalina peaaegu et omaette digiturunduse alaliik, mis ühendab endas nii sisuloome, tasulise reklaami kui ka taasturunduse elemente. Kõige levinum kanal on Facebook, millele järgnevad Twitter, Instagram, Pinterest ja LinkedIn.
Lihtsaima alguse saad teha Facebook'i profiillehega. Tänasel päeval on see igal ettevõttel või e-poel vältimatu, et end uudisvoos potentsiaalsete ostjate silmis nähtavaks teha või sellele alus panna. Facebook'i lehe sisustrateegia oleneb suuresti e-poe tegevusvaldkonnast, kuid lihtsaim on näiteks alustada tasuta väärt nõu jagamisega oma toodetega seotult ning jaga vaid sisu, mida oleks sinu jälgijatel huvi oma sõpradele edasi jagada. Regulaarse sisuloomega on võimalik pikema aja jooksul saavutada usaldus nii enda e-poe fännide kui ka otsingumootorite hulgas.
Facebook'i pakutavad reklaamivõimalused on üsna täpselt sihitavad nii demograafiliselt kui ka huvialade lõikes. Üldiselt on kanal aga edukaim laiatarbekaupade reklaamimiseks ning nišitoodete jaoks on asjakohasemad otsingureklaamid.
Kolm esimest sammu:
Loo oma veebipoele Facebooki leht ja pane paika esimese kuu postituste plaanKutsu oma sõbrad ja tuttavad lehte jälgima, et saaksid kokku esmase jälgijaskonnaTesti postituse tasulist "võimendamist", näiteks oma esimese erikampaania teadaande puhul
Meiliturundus (ehk Email) viitab emailides olevate viidete kaudu lehele jõudnud külastajatele. Meiliturunduse näol on tegu vägagi toimiva vahendiga e-poe müügi arendamiseks (kuigi kindlasti ei pea me siin silmas masspostitustena tehtavat spämmi).
Meiliturunduse tarkvarad on asendamatuteks abilisteks meililistide kogumisel ja haldamisel ning kampaaniate ja uudiskirjade kujundamisel ning saatmisel. Neid on nii kodumaiseid (Nt. Sendsmaily) kui ka rahvusvahelisi (Nt. Mailchimp, Getresponse). Kui seda süstemaatiliselt ja eesmärgistatult teha, võib meiliturundus kujuneda üheks kasumlikuimaks kanaliks Sinu e-poe turundamisel.
Kolm esimest sammu:
Loo endale Sendsmaily või Mailchimp'i tasuta kontoPalu kõikidelt klientidelt luba saata neile perioodilist uudiskirjaSaada esimene uudiskiri koos mõne toote eripakkumisega ning vaata, kas ja kui palju inimestest pakkumisele reageerib.
Eelnevalt sai põgusalt käsitletud vaid peamisi kanaleid väikse või keskmise e-poe jaoks, kuid tegelikkuses on erinevaid digikanaleid veel ja tuleb pidevalt juurde. Siin kahest üldisemast grupist:
a) Kliendispetsiifika baasil sihitavad kanalid
Kliendispetsiifika baasil sihitavaid turunduskanaleid on lisaks Google'le ja Facebook'ile palju. Need on platvormid, mis koondavad kas ühte või mitut kanalit ning võimaldavad sihtida kas nn. "küpsiste" baasil või demograafiliselt. Mõneks näiteks on Google Display Network (GDN), Skype reklaamid, Youtube video- ja bännerreklaamid, Gmail'i reklaamid ning kodumaistest kanalitest ka reklaamvõrgustik SmartAD. Osades nendes, näiteks Youtube ja Gmaili reklaamide puhul, on nn. tehtud programmaatiline meediaostmine ka väikeste e-poodide jaoks üsna lihtsaks.
b) Välised viited (ingl.k Referral)
Kuigi Analytics võib referrali alla liigitada ka märgistamata lingid ja kehvasti lingitud kontod, siis ideaalis on selle all näha külastajad, kes saabuvad välistel lehtedel asuvate linkide kaudu - need võivad olla koostööpartnerite lehed, väikesed reklaamimüüjad, viitavad blogid, veebikataloogid jms.
3. Valik digiturunduse strateegiaid
Ehkki eduka digiturunduse strateegia saab ehitada ka iga turunduskanali ümber eraldi, toome siinkohal välja mõned levinumad kanaliteülesed lähenemised (mida loomulikult võib ka omavahel vastavalt vajadusele siduda).
a) "Kõikidest kahuritest maksimaalselt ja samaaegselt”
See on kõige laiahaardelisem strateegia, mida reeglina kasutavad suuremad ja maksejõulisemad e-poed, kel on käsil kas uuele turule sisenemine, agressiivne turuosa kasvatamine või hooajaline kampaania. Eesmärgiks on võimalikult suure hulga tarbijateni jõudmine, mille käigus kanalite otsene müügitasuvus on pigem tagaplaanil ja fookus pikemaajalisemal tulul (näiteks läbi kõrgema brändi tuntuse).
b) Kombineeritud kanalitega sihtgrupikampaania
Siia alla kuuluvad kampaaniad, mis sihivad erinevates kanalites kindlat inimgruppi: näiteks Eesti filmihuvilisi (näidates reklaami Youtube'is filmitreilerite ja Delfis filmiarvustuste kõrvale) või siis venekeelset elanikkonda sihtiv brändingukampaania (näidates bännerreklaame MK Estonia's ja Delfi.ru's ning otsingureklaami Yandex'is). Samuti on siin asjakohased programmaatiliselt ostetud reklaamid ja RTB (real-time bidding) platvormid, mille kaudu on reaalajas võimalik osta just kõige asjakohalikumaid reklaampindu vastavalt inimeste hetketegevustele (näiteks näidata lennupiletite reklaami hetkel, kui nad on valmistumas lennupiletite broneerimiseks).
c) "Täpsuslaskmine" otsingumootorites
Otsingumootorite kaudu on võimalik püüda täpselt neid inimesi, kes pakutavat toodet või tooteid konkreetsel ajahetkel otsivad. Luues otsingureklaamide ja orgaanilistes tulemustes paigutumise toel endale pideva kohaloleku olulisemates otsingumootorites, on võimalik saada enda kätte väga oluline turuosa. Kõige olulisem kanal nii Eestis kui ka globaalselt on Google, kuid kindlasti ei tohi ära unustada näiteks Yandexit Venemaa turule sisenedes (või Eestis venekeelsele sihtgrupile turundades) ning USAs Bing'i ja Yahoo'd. Nii klikipõhise makstud otsingureklaami kui ka orgaanilise positsioonide kanalite suureks plussiks on mõõdikute detailsus ja tulemuste pidev parendamise võimalus läbi optimeerimistegevuse. See strateegia sobib hästi nii uute klientide leidmiseks kui ka bränditeadlike klientide tagasitoomiseks.
d) Sisuturundus
Sisuturunduse eesmärgiks on läbi asjakohase sisu loomise ja levitamise arendada suhet olemasolevate klientidega ning luua huvi uutes potentsiaalsetes klientides. Selle alla liigituvad näiteks blogiartiklid, reklaamartiklid ajakirjanduses, temaatilised video- ja audioklipid, pressiteated, uudiskirjad ning sotsiaalmeedia. Läbi sisuturunduse saad tutvustada oma toodete eeliseid, luua oma poebrändile soovitud kuvandit ning loomulikult tõestada, et oled usaldusväärne ja kompetentne müüja.
e) Püsikliendibaasi arendamine läbi kaasamise
Sisuturundusega lähedalt seotud on klientide kaasatusega seotud kanalid, millest põhilised on e-posti turundus ja sotsiaalmeedia. Omades otsekontakti kliendiga läbi perioodiliste uudiskirjade või Facbooki-postituste saad ühest küljest teha sihitud eripakkumisi ja tõsta seeläbi oma läbimüüki ning teisest küljest langetada suhtlusbarjääri iseenda ja oma kliendi vahel (viimane võib olla kriitilise tähtsusega näiteks juhtudel, kui probleemid veebipoe või toodetega peaksid esinema). Kuna sotsiaalmeedia, ja eelkõige Facebook, on tänapäeval iga veebipoe standardvarustuses, siis on ka tarbija sellega harjunud ning sotsiaalmeedias kohalolu puudumist võidakse negatiivsena võtta.
f) Remarketing ehk taasturundus
Remarketing'i ehk taasturunduse puhul näidatakse reklaami inimestele, kes on veebipoes juba käinud ja ehk seal ka mingi tegevuse juba teinud (näiteks toote ostukorvi lisanud, aga mitte maksmiseni jõudnud). Reklaami sisu võib olla nii üldine tagasisuunav (näiteks "Tule lõpeta oma ost ning saad 10% lisa-allahindlust") kui ka kuvada konkreetsete toodete infot ja pilte, mida inimene veebipoes vaatas (nn. dünaamiline taasturundus). Kuna taasturundust saab korraldada laias valikus reklaamikanalites, siis on ta tihti väga oluline valik teiste reklaamitüüpide toetamiseks või ka omaette.
g) Affiliate marketing ehk kaasturundus
Kaasturundus (affiliate marketing) on turundus, kus teised inimesed või ettevõtted turustavad sinu tooteid ja teenivad müügi pealt eelnevalt kokkulepitud vahendustasu. Oma toodetele kaasturundajate leidmiseks võid kasutada näiteks affiliate-platvorme, milleks on näiteks globaalse mastaabiga Clickbank ja Tradedoubler ja kohalikuma fookusega Pay4results ja LeadGid. Olenevalt pakutava toote hinnaklassist ja spetsiifikast võib kaasturunduse kasutamine olla üsnagi optimaalne lahendus enda turundustegevuste tulemuspõhiseks laiendamiseks.
h) Autopiloodil reklaamitulususe optimeerimine
Väga otsesele müügile suunatud strateegia põhineb tulu/kulu suhte mõõtmisel ning jätab tahaplaanile kaudsemad eesmärgid nagu näiteks veebipoe brändi ja korduvostude arendamise. Google Adwords võimaldab näiteks Youtube's, Google otsingumootoris, Google Display Network'is ja Gmail'is kasutada “target ROAS” automatiseeritud strateegiat, mis määrab ise sihtimise ja pakkumise, et suurendada müügitulu suhet kuludesse. Omaette kasutades võib see lähenemine küll lühiajaliselt toimida, ent soovides arendada jätkusuutlikku veebipoodi, on mõistlik kasutada teda vaid osana suuremast strateegiast.
Kolm esimest sammu:
Defineeri enda ideaalne klient ja analüüsi tema poolt kasutatavaid digikanaleidVali oma ideaalkliendile, ärilistele eesmärkidele ja tootevalikule sobivaimad digikanalidDefineeri enda strateegia - kellele, kus ja kuidas oma väärtuspakkumise efektiivselt edasta
Convertal on 2009. aastal Fred Koppeli ja Taavi Raidma poolt asutatud digiturunduse agentuur, mis on alates 2011. aastast Google Partner. Convertal pakub tulemuskesksete reklaamikampaaniate haldust, konsultatsiooni ja koolitusi kõikides peamistest digikanalites. www.convertal.ee
LHV Panga ja EveryPay poolt pakutav uus interneti-kaardimakse lahendus on juba mitme e-kaupmehe poolt kasutusel ning pakub tarbijale senisest paremat ostukogemust. E-kaubanduse teemalise artiklite sarja neljandas loos tulebki juttu makselahendustest.
Account Studio kogemuste kohaselt tõstab suurema osa e-poodide raamatupidamisalane võimetus raamatupidajate juuksed püsti. E-kaubanduse teemalise artiklite sarja viiendas loos tuleb juttu e-kaupluse ühildumisest laotarkvara ja raamatupidamistarkvaraga.
Tänapäevane tarbija eeldab, et ta saab osta kaupu internetist. Kaupmeestele on internetimüügi võimalus muutunud vajaduseks. E-poe loomine võib esmapilgul tunduda lihtne arvestades saadaolevaid lahendusi ja teenusepakkujad, kuid lähemal süvenemisel on tegemist keeruka maailmaga. E-kaubanduse teemalise artiklite seeria esimeses kirjatükis räägib platvormide valikust ja arendamisest e-poodide lahendusi väljatöötava Veebipoed.ee juht Riho Maisa.
Pakiautomaati eelistab täna juba üle kolmandiku Eesti tarbijatest. Kullerteenus jääb pakiautomaatidele napilt alla, kuid see vahe suureneb tasapisi, sest meie nö nutipõlvkonna tarbimisharjumused mõjutavad jaekaubandust aina enam. E-kaubanduse teemalise artiklite seeria teises artiklis räägib e-kauplusest tellitud pakkide kohaleveost ja võimalustest SmartPOSTi tegevjuht Risto Eelmaa.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.
147 akadeemilist tundi, millest 16 akadeemilist tundi toimub klassiruumis ning 131 akadeemilist tundi toimub 2 kuu jooksul iseseisva- ja mentorõppena (sh iseseisev õpe 121 ak h ja 10 ak h) koolitajaga koos mentorõpe.