Tallinna Kaubamaja AS kaubamajade direktor Erkki Laugus rääkis kaubandus.ee seminaril teemal "Millist lisaväärtust saab pakkuda kaubandus. Tallinna Kaubamaja näitel?"
Alustuseks tõstatas Laugus küsimuse, kas kaubamajadel on vaja pakkuda lisaväärtust. Jah, kindlasti on, vastas ta ise ka küsimusele. Lisaväärtus kliendile on hea teenindus, hea kaubavalik ja inspireeriv keskkond ning veel lisaboonused, mis aitavad meeldivalt aega veeta ja pakuvad üllatusi.
Miks me kaubamajades lisaväärtusi loome? Vastus: "Konkurentsi tõttu turul. Konkurents on juba tihe ja see on ka lähiaastatel tihenemas. See on võimalus eristuda. Täna konkureerime igapäevaselt internetikaubandusega, mis on tekkinud agressiivselt lühikese aja jooksul. Eestis ei ole netikaubandusel veel laia kandepinda, aga ta areneb siingi väga kiiresti ja siin mängivad hoopis teised tegurid. Traditsioonilised ostukohad, mis on valatud betooni, ei suuda internetikaubandusega konkureerida".
Kokkuvõtteks mainis Laugus, et lisaväärtuste pakkumine mõjutab kliendi füüsilist kohalolekut teie juures, et kulutada seal aega ja raha. Lisaväärtus on see, millega tasub tegeleda.
Tallinna Kaubamaja lisaväärtuste pakkumine jaotub müügimaailmade kaupa, neid on 7:
• ILUMAAILM. Näiteks Ilumaailma lisaväärtused on: juuksur, ilustuudiod, lõhnatuba. Need peavad ühel ostukohal kindlasti olema, kes nimetab ennast kaubamajaks. Ka hästi nõudlikud Vene kliendid on imestunud olnud meie lõhnatoa valiku üle. Meie juuksur on lisaks oma ametile ka lisaks spetsialist oma toodete müügi osas ja juuksurid teevad meil kaolulist müüki.
• NAISTEMAAILM (Naiste, meeste ja kingamaailma lisaväärtused on personaalne moenõustamine ja rätsep)
• MEESTEMAAILM
• NAISTE KINGAMAAILM
• LASTEMAAILM (Lastemaailma lisaväärtused on Lotte mängutuba, laste juuksur, jäätisekohvik, ema-lapse tuba, mängualad)
• KODUMAAILM (Kodumaailma lisaväärtused on õmblusateljee, kellasepp ja graveerija)
• TOIDUMAAILM (Toidumaailma lisaväärtused 0n Kristjan Päeske veiniriiul ja kaubamaja köök)
Lisaks on Tallinna Kaubamaja lisaväärtuseks Partnerkaart.
Seotud lood
Uuringufirma TNS Emor ärisuuna juht Aivar Voog tõi seminaril "Kuidas pälvida klientide armastust?" välja uuringu, millised Tallinna kaubanduskeskused on kliente juurde võitnud.
Tallinna Kaubamaja AS asutas kaks tütarühingut. Esimene neist on tütarettevõtja Kaubamaja AS, milles Tallinna Kaubamaja AS omab 100%-list osalust. Kaubamaja ASi juhatuse liikmeks valiti Erkki Laugus.
Ehituskaupade keti K-Rauta kaubandusdirektor Toomas Tauk tõi kaubandus.ee esimesel seminaril välja megatrendid, millest lähtuvalt nemad arendavad klientidele lisaväärtusi.
30. mail toimunud kaubandus.ee esimesel seminaril "Kuidas pälvida klientide armastust?" räägiti põhjalikult, kuidas tabada trende ja, millist lisaväärtust klientidele pakkuda.
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.