Tarbijakaitseamet viis detsembris läbi järjekordse üle-eestilise hinnakontrolli, mille eesmärk oli võrrelda kaupluste saali- ja kassahindu. Erinevalt varasemast eksisid kaupmehed rohkem tarbija kasuks.
Ameti inspektorid kontrollisid sel korral kokku 82 kauplust, millest 30 tuvastati rikkumine. Eelmise aktsiooniga võrreldes tõusis eksimuste osakaal 36 protsendile (augustis oli eksimusi 29 protsenti). Kaupade saalihind osutus kassas tarbija jaoks kallimaks 16 juhul, odavamaks lausa 30 juhul.
Suurim hinnaerinevus ilmnes Võru Vilja Selveris, kus tekikoti eest pidi tarbija kassas tasuma 7,91 eurot saalihinnast rohkem. Tarbija kasuks eksis suurima summaga Maardu lemmikloomapood PetShop, kes küsis hinnasildi järgi 24 eurot maksva kaelarihma eest kassas pea kaheksa eurot vähem.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütles: „Tarbijate õnneks naeratas Fortuuna seekord ülekaalukalt just neile. Pikemas perspektiivis ennustan edu aga siiski nendele kaupmeestele, kes teadlikult ja süsteemselt teevad pingutusi hindade korrektse esitamise nimel ning aktsepteerivad juhusliku eksimuse korral müügisaalis esitatud madalamat hinda.“
Nõuandeid tarbijale
• Kui kassast läbilöödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.
• Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.
• Kui avastad hinnapettuse alles kodus, mine võimalikult kiiresti poodi tagasi ja ütle, et tahad ostust loobuda ja oma raha tagasi saada.
• Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.
Seotud lood
Tarbijakaitseamet teatas täna, et kauplused eksivad hindadega aina enam tarbija kasuks. Hinnaeksimused ei ole ettevõttele kulukad, ent suurim kahju on kliendi usalduse kaotus, tõdevad kaupmehed.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.