Viking Motorsi juhataja Jüri Kuusk tõdes, et linnamaasturi populaarsuse segment on olnud Eestis kogu aeg tugev ja seda soodustab Eesti teede olukord.
„Kui vaadata meie teeolusid ja teede olukorda, siis on see ka põhjendatud,“ ütles Kuusk eestlaste maasturilembuse selgituseks.
Läbi aegade on eestlaste seas olnud populaarseim autoklass väike-keskklass, mis on moodustanud peaaegu kolmandiku kogu autoturust. Veel 2011. aastal oli väike-keskklassi osakaal uute sõiduautode müügis ligi 30%.
Aasta 2012 tõi kaasa aga pöörde: kompaktklassi turuosa hakkas järsult kahanema (tervelt 3,4 protsendi jagu), samal ajal kui väikeste linnamaasturite osakaal kasvas 2,4% võrra.
Viking Motors ei ole erilist linnamaasturite müügi kasvu märganud. Põhiline mudel, mida ettevõte müüb on KIA Sportage, selle müük on olnud stabiilne alates selle tulekust, märkis Kuusk. „Tegemist on hea hinna ja kvaliteedi suhtega,“ nentis Kuusk.
Ta lisas, et kui vaadata konkurentide müüki, siis läbi aegade on Eestis hästi müüdud Honda CR-Vd kui ka Nissan Qashqaid. „Meie teede olukord on selline, mis tingib linnamaasturi ostmise. Linnamaastur on eestlastele sobiv auto,“ nentis Kuusk.
Linnamaasturi müük on hea läbi talve. „Jaanuari müük, kus müüdi 39 KIA maasturit, näitab seda, et selle auto vastu huvi on olemas kogu aeg,“ sõnas Kuusk.
Rääkides hinnast, lausus Kuusk, et odavamaks ei lähe siin miski. „Ka KIA tehas tõstab hinda igal aastal natukene,“ märkis Kuusk.
Väiksema linnamaasturi saab Kuuse sõnul juba sõiduauto hinnaga. „See ei ole selline klassikaline kallis linnamaastur, nagu vanasti oli. Ta on tulnud hinnas alla ja muutunud ka tehnoloogias rohkem sõiduautolikumaks. See on populaarsuse üks aluseid,“ tõdes ta.
KIA linnamaastureid ostavad nii noored kui ka keskealised, samuti ka linnast väljas elavad inimesed. „Samuti on suuri kliente, kes ostavad hulgi ning kiidavad,“ lausus ta.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.