Viru Keskuse turundus- ja kommunikatsioonidirektor Taivi Koitla tõi välja mõned pidepunktid aastaks 2015.
Koitla rääkis turunduskonverentsil Wazzap?, et ostukeskuste peamine eesmärk on saada majja võimalikult palju külastajaid ning teekonna konkreetsesse kauplusesse või teeninduskohta kujundab kauplus ise vastavalt tootevalikule, konkreetsele pakkumisele, kaupluse vaateaknale ja teeninduskoha enda turunduskommunikatsioonile.
Kaubanduspind Tallinna kaubanduskeskustes suureneb 2015. aastal veelgi planeeritava Mustamäe Keskuse arvelt ning praegu teadaoleva info kohaselt uus aasta suuremaid täiendusi kaubanduskeskuste kontektsis juurde ei too. “Uus aasta tõotab tulla taas vägagi huvitav ning 2015. aasta teiseks pooleks on seoses äsja aset leidnud uuenduste ja muudatustega kaubanduskeskuste turul loodetavasti olukord selginenud ja positsioonid paika liikunud,” rääkis Koitla.
Viru Keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Taivi Koitla tõi välja 2015. aasta ostukeskuste turundamist puudutavad pidepunktid:
Virtuaalsusest reaalsusesse
Ostukeskuste aina kasvav roll on panustada kvaliteetse ja kaasahaarava meelelahutuse pakkumisse ning luua mõnus ajaveetmiskoht. Paik, kus lähipiirkonna elanikel ja keskuse külastajatel oleks võimalus ja tahtmine kasvõi korraks pilk sotsiaalmeedias suhtlemiselt ja nutiseadmete tagant tõsta, et reaalseid elamusi saada ja omavahel ka päris elus rohkem suhelda. Mitmete uuringute tulemused näitavad, et üle 52% ostlejatest tunnevad puudust otsekontaktist ja aktiivsest suhtlusest, millest virtuaalmaailmas vajaka jääb.
„Vaendlus“ ehk frenemies
Meelevaldne liitsõna sõnadest vendlus ja vaen või nagu otsetõlge ütleb, siis sõpradest ja vaenlastest. Tegemist on e-kaubanduse ja kaupluse sümbioosiga, mille käigus leitakse mõlemale osapoolele sobilik tee, kuidas mõlemad ärid kasulikult toimima panna. Ostukeskustel ja kauplustel on mitmeid võimalusi, kuidas kasvavat e-kaubandust suunata selliselt, et ka ostukeskuses või kaupluses oleks ostlejal ja ka kaupmehel sellest kasu. Küll aga pole arukas näiteks keskuses asuvast kauplusest ostujõud e-keskkonda suunata, kui on võimalik kohale tulnud klienti koheselt teenindada ja ost sooritada lasta. Kahjuks näeb praegugi kauplustes turvaväravate küljes või vaateakendel silmatorkavaid üleskutseid, et suunata ostleja e-keskkonda ostu sooritama, samas on konkreetsel kauplejal riiulid kaupa täis, kogu müügimeeskond tööl ning kaupluses pole ka võimalik koheselt e-keskkonnas ostu sooritada juhul, kui soovitud suurus või toode kauplusest parasjagu otsa on saanud. Lisaks kohtab ka nähtusi, kui e-poes on sama brändi tooted soodsama hinnaga, kui kaupluses – ostleja proovib proovikabiinis valitud eset ning samal ajal nutitelefoni näppides avastab, et mõistlik on minna e-keskkonda ostu sooritama selle asemel, et sobiv ese koheselt ära osta ja kaasa võtta.
Tugevuste rõhutamine
Tihedas konkurentsiolukorras, kus pakutav sisu brändide ja kaupluste koosluste osas on aina vähem eristuv, tuleb leida oma tugevus ja see selgelt ka välja öelda. Mida saate paremini, kvaliteetsemalt ja teisiti teha, et just teie juures oleks hea aega veetmas ja oste sooritamas käia ja et ostuotsus ei sünniks juhuslikult ja ükskõik kust?
Auditeerimine ja kvaliteedikontroll
Pidev ostukeskkondade ja teeninduskvaliteedi analüüs ja parendamine.
Paindlikkus ja siht
Jälgida turul, tarbijakäitumises, majanduses toimuvat ja kohaneda vastavalt vajadusele. Paindlikkus on oluline, kuid iga muutuse või uuendusega ilma põhjalikult analüüsimata kaasa minek võib positsiooni parandamise asemel hoopis kõigutada.
Rohkem on vähem
Aeg on väärtuslik ja taastumatu, info ja toodete ülekülluses tekib küsimus, kas tootevaliku suurendamine või kaubanduspinna järjekordne laiendamine toob loodetud tulu või jätab sellest hoopis ilma? Kas tahan oma ajast tunde kulutada selleks, et ühest ostukeskuse otsast teise jõuda või mitmekümne justkui erineva piimapaki hulgast endale sobiv toode kaasa haarata?
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.