Eesti ostukeskuste turg on üleküllastunud, kinnitab sügisel Äriplaanil esinev Cityconi juht Marcel Kokkeel. "Ma tõesti ei tea, mida uute kaubanduskeskuste arendajad saavutada tahavad," sõnab ta.
- Cityconi juht Marcel Kokkeel Foto: Andras Kralla
Milline on teie prognoos Eesti ja Soome jaekaubandusturule?
Kõik sõltub sellest, mis seisus on majandus üldiselt. Kui tarbijad näevad, et sissetulekud ja jõukus kasvavad, läheb nende kindlustunne üles. Just tarbijate kindlustunne ajab tagant müügimahtude kasvu või langust.
Soome on praegu üks väheseid riike Euroopas, mis on languses, ja ka tarbijate kindlustunne on negatiivne. Eksport Venemaale kannatab, puidutööstusel on rasked ajad ja nii edasi, kuid asi on kinni ka mõtlemises. Kui inimesed tunnevad, et asjad lähevad vales suunas, siis nad hoiavad end tagasi. See on isekäivituv mehhanism.
Eesti on olnud üks paremate tulemustega üksusi kogu Cityconi grupis. Asjad on läinud tõusvas joones. Ent nüüd näen ma märke, et tarbijate kindlustunne kahaneb siingi.
Eestis tuleb turule uusi kaubanduspindu – on siin veel kuhugi minna?
See, mis toimub Eesti jaekaubandusturul, on ennekuulmatu! Turule tulevad aina uued hiiglaslikud kaubanduspinnad. Ent nõudlus ja pakkumine peavad olema tasakaalus.
Milliseid tulemusi enda keskutele ennustate?
Meil läheb teistest paremini, ja ma ütlen, miks: sest meil on paremad asukohad. Asukoht on see, mis toob inimliikluse – rahvas on justnagu vesi, mis voolab kõige loogilisemat rada pidi. Kristiine ja Rocca al Mare keskus alustasid oma loomulikus keskkonnas tagasihoidlikumalt ja on sestsaati kasvanud. Teine põhjus, miks me jääme ses mängus võitjaks, on ligipääs rahvusvahelisele turule. Seda ei saa kohalikud kaubanduskeskuste spetsialistid pakkuda, ka mitte suurimad neist. Samuti on meil tööl väga head inimesed.
Seotud lood
Eestis Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskusi haldava Cityconi finantsdirektor Eero Sihvonen rääkis, et nad siiani kaaluvad Rocca Al Mare keskuse laienemist, kuid see peab olema mõttekas nii rahaliselt, kaubanduslikult ning kasulik ka klientidele.
Kaubanduskeskusi opereeriva rahvusvahelise ettevõtte Citycon juht Marcel Kokkeel soovib tuua rohkem kaubamärke Soome Eesti kaudu.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.