Teenindusega puutume kokku iga päev. Kohtumine särasilmse ja asjatundliku teenindajaga muudab tuju heaks ja kutsub kauplusesse tagasi, samal ajal kui ebaviisakas ja hoolimatu teenindus toob kaasa saamata jäänud käibe ja kahju ettevõte mainele. Suurepäraste töötulemuste märkamine ja töötajate tunnustamine on igale ettevõttele oluline, et motiveerida oma töötajad, kirjutab Kaubamaja teenindus- ja personalidirektor Piret Suitsu.
- Kaubamaja teenindus- ja personalidirektor Piret Suitsu Foto: Kaubamaja
TULE KUULAMA!
Kaubamaja teenindus- ja personalidirektor Piret Suitsu esineb 15. märtsil
Ideekonverents: müügi kasv 2016 vestlusringis, kus arutleb koos rahvusvahelistel turgudel tegutseva personalikontsultandi Ilona Loti ja Eesti Hotellide- ja Restoranide Liidu tegevjuhi Maarika Liivamäega teeninduse ja müügi arengutest aastal 2016.
Konverentsil saab ideid, kuidas on võimalik müügimeeskonna tulemuslikkust ja tööga rahulolu tõsta.
Koolitaja Rasmus Pedanik õpetab õppima ning Indrek Rahi aitab inimeste sisse piiluda.
Kaubamajal on pikaajaline traditsioon selgitada igal aastal välja parimatest parimad teenindajad. Aastate jooksul on kasutatud selleks erinevaid viise – näiteks kuni kaks kuud kestev ja erinevaid kutseoskuste ülesandeid sisaldav võistlus või terve kalendriaasta töötulemusi arvestav mõõduvõtmine.
Viimastel aastatel oleme eelistanud just nimelt aastast arvestusperioodi, kus hindame igapäevaseid töötulemusi. Finaalis osaleb Kaubamaja 360-st teenindajast kokku 35 parimat teenindajat. Finaali pääsemiseks arvestatakse teenindusnäitajaid, töötaja hoiakuid ja väärtusi, meeskonna ning klientide tagasisidet.
Finaalis ootab parimaid teenindajaid kahepäevane väljasõit, mis sisaldab põnevaid ülesandeid. Seal kontrollitakse teadmisi ning teenindajatel on võimalik näidata oma koostööoskusi. Võistlemise hetkede vahele mahub aktiivseid tegevusi ning õhtu lõpetab meelelahutuslik programm.
Kaubamaja parimad teenindajad hindavad võistlust kõrgelt. Tegemist on meeldejääva ja toreda ettevõtmisega, mis lisaks enese proovilepanekule ja võistlusmomendile, on silmaringi arendav ja annab uusi kogemusi. Kokkusaamine toob uusi sõpru teistest osakondadest ning aitab nii ennast kui teisi paremini tundma õppida. Osalejate sõnul on tagasi tulles patareid laetud ja naerul nägu garanteeritud.
Kaubamaja 2015 a. parima teenindaja tiitli pälvinud Olga Kuptsova peab klienditeeninduse töös kõige olulisemaks koostööd, mis on kõikide suhete aluseks ning mille resultaadiks on positiivsed tulemused. Olga soovib, et kõik oleks väga hästi ning oma töökohustuste täitmisel on ta korrektne ja täpne. Alati süveneb igasse situatsiooni ja püüab leida lahenduse.
Kodumaailma teenindaja Geta Timm’i sõnul ei ole hea meel mitte ainult tema enda tulemuse, vaid terve osakonna pärast. „See ei ole üksnes isiklik võit, vaid kogu meeskonna võit. Töötame kõik koos ja jagame üksteisega ka erinevaid teadmisi.“ Geta arvab, et teda viis saavutatud tulemuseni see, et ta väga armastab oma tööd. „Mul on pidev soov end täiendada, edasi minna ja paremaks saada.“ Tema sõnul on oluline ka kolleegide toetus.
Neily Eerma Tartu Kaubamaja Toidumaailmast toob välja kliendi rahulolu ja tagasiside teenindaja töös. „See on ülimalt hea tunne, kui klient tuleb sinu juurde ning palub soovitada näiteks kvaliteetset veini. Just selle õige leidmisel on oluline küsida õigeid küsimusi ja selgitada välja kliendi maitse-eelistused. Erakordselt hea tunne on siis, kui külastaja tuleb tagasi ja ütleb, et see vein, mida te mulle eelmine kord soovitasite, oli suurepärane. Just sellised hetked tekitavadki väga sooja tunde.“
Tartu Kaubamaja Lastemaailma teenindaja Julia Siimbergi hinnangul on kõige tähtsamaks teenindaja töös koostöö meeskonna, teenindaja ja kliendi vahel. „Kui me kõik töötame eesmärgipäraselt, on lõpptulemus suurepärane ning kõik on rõõmsad ja rahul.“
7 olulist mõtet, mis muudab teenindaja töö nauditavaks:
Teenindaja töös on kõige olulisem rahulolev klient.Klient peab tundma end oodatuna ja lahkuma Kaubamajast positiivse emotsiooniga.Teenindaja töö peab kindlasti meeldima, sest sisemine rahulolu peegeldub väljapoole ja annab empaatiavõime klientidega suheldes.Hea teenindaja on energiline, julge pealehakkamisega, kohusetundlik, sõbralik ja hea suhtleja, kes hoolib ka oma kolleegidest.Suurepäraste tulemuste saavutamisel on hindamatu roll headel kolleegidel, kes innustavad ja toetavad.Mida enam suhelda kolleegidega ja klientidega, seda paremini saab teenindajana oma tööd teha. Klientidelt saab väga palju infot ja tagasisidet, mis aitab oma tööd paremini teha ja mõista.Oluline on see, et kõik töötajad- juhid, laotöötajad, teenindajad, spetsialistid jne., teeksid oma tööd oskuslikult. Hästi toimiv meeskond tagab klientide rahulolu.
Seotud lood
Dubais töötav Nike kategooriajuht Ege Hörats rääkis, et uuele turule minnes tasub aega targalt planeerida ning keskenduda meeskonnaga klientidele, kes toovad suuremat käivet.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.