Dubais töötav Nike kategooriajuht Ege Hörats rääkis, et uuele turule minnes tasub aega targalt planeerida ning keskenduda meeskonnaga klientidele, kes toovad suuremat käivet.
- Dubais töötav Nike kategooriajuht Ege Hörats Ideekonverentsil: müügi kasv 2016 Foto: Maarit Eerme
Nike kategooriajuht Dubais Ege Hörats rääkis Ideekonverentsil: Müügi kasv 2016, et ta töötab perefirmas Sun & Sand Sports, mis on maailma suurim Nike’i edasimüüja. „Dubai töökeskkonda sisenemine oli kahtlemata šokk, eestlased on harjunud, et me arutame, planeerime ja jõuame lahenduseni. Seal aga on koos palju erinevaid temperamente, ning siis võib juhtuda, et teinekord saab kiiremini vajalike lahendusteni pigem valju hääle ja draamaga,“ kirjeldas Hörats. Ta lisas, et selliste mastaapidega firma juhtimisel on väga oluline just strateegiline planeerimine ja aja efektiivne kasutamine.
Araablaased on aegade algusest kaupmehed olnud ning enda heaolu nimel kontrollivad nad asju, et asjad liiguksid sedasi nagu nad ise soovivad. "Kui töötate Dubais kaubanduses, siis kaks korda aastas on valitsuse ettekirjutatud allahindlusperiood, milles on kohustuslik osaleda. Kõik hinnad on kooskõlastatud ja iga kauba allahindlus nõuab omakorda kooskõlastamist võimuinstitutsiooniga,“ rääkis Hörats.
Lisaks sellele, et Araabia Ühendemiraatides elab üle 200 rahvuse, külastab aastas riiki 12 miljonit turisti, nii et võib tekkida küsimus, kes siis lõpuks on klient, kellele müüd. „Võib öelda, et sealne klient on väga teadlik - töötame palju noorte spordihuvilistega, kes on kursis, mis on Ronaldol jalas ja millal loositakse välja uus FC Barcelona särk, nii et peame ootustega sammu pidama,“ ütles Hörats.
Kui lähete uuele turule, siis planeerige aega targalt. „Keskenduge klientidele, kest toovad suuremat käivet, suunake oma meeskonna energia eelkõige neile. Me ei kutsu üritustele väikekliente, sest see vaev, mis korraldamisele kulub, ei too tagasi väärtust, mida saavutame samal ajal suurklientidesse panustades.“
Mida arvestada uuele turule minnes?
Bränd. Usalda brändi ja selle imagot ning tugevust.Klient. Tee iga samm mõeldes kliendile - iga toode, mille turule tood, peab olema mõeldud konkreetsele kliendile.Müügikohad. Iga toode peaks olema müügil õiges kanalis, mõtle sellele, kes on klient, kes astub sellesse poodi sisse.Hinnakujundus. Kalkuleeri hinda nii tüki kui territooriumi kohta, keskendu väärtust andvatele tegevustele.
Ettekande lõpus soovitas Hörats kuulata erinevaid inimesi ja olla avatud uutele kultuuridele. "Kui mingid asjad tunduvad olevat suured ja ületamatud, siis võtke need väikesteks osadeks lahti."
Loe
Äripäeva 24. märtsil ilmuvast tööstuse rubriigist, kuidas Saku Õlletehas edasimüüjaid valib ning hinnaläbirääkimisi peab.
Seotud lood
Jaekaubandusäris peegeldavad teenindajad seda, kuidas juhid nendega käituvad ning kuidas nad annavad teenindusele tähenduse.
Ideekonverents: müügi kasv 2016 esineja rahvusvahelistel turgudel tegutsev ja Pariisis resideeruv personalijuhtimise konsultant Ilona Lott rääkis, et tihti jääb müük kommunikatsiooni ning müüja sisemise motivatsiooni taha.
Teenindusega puutume kokku iga päev. Kohtumine särasilmse ja asjatundliku teenindajaga muudab tuju heaks ja kutsub kauplusesse tagasi, samal ajal kui ebaviisakas ja hoolimatu teenindus toob kaasa saamata jäänud käibe ja kahju ettevõte mainele. Suurepäraste töötulemuste märkamine ja töötajate tunnustamine on igale ettevõttele oluline, et motiveerida oma töötajad, kirjutab Kaubamaja teenindus- ja personalidirektor Piret Suitsu.
Juhtimiskonsultant Hanno Jarvet toob välja kolm mõtet, mida on hea silmas pidada aasta alguses oma müügimeeskonna tulemuslikkuse ja tööga rahulolu uuele tasemele viimiseks.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.