Kaubamaja kaubandusjuhid tuginevad kampaania sortimenti kujundamisel aastapikkusele kogemusele seal hulgas ka kõhutundele, sihtkliendi täpsele tundmisele ning tugevale analüütikale, ütles Kaubamaja Meestemaailma kaubandusjuht Rutt Takkin.
![Kaubamaja Meestemaailma kaubandusjuht Rutt Takkin](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=659cbcdc-2b78-5774-87b3-ceac90d18a86&width=3840&q=70)
- Kaubamaja Meestemaailma kaubandusjuht Rutt Takkin Foto: Kaubamaja
Takkin rääkis kaubandus.ee’le et nad valivad Osturalli kampaania tooted Kaubamajas müügil olevatelt suurtelt ja populaarsetelt brändidelt. „Arvestame oma kliendi ootusi ning vajadusi ja püüame leida väga häid pakkumisi ka eksklusiivsetelt brändidelt,“ ütles Takkin. Käesoleva aasta kevadhooaja Osturallil on tavapärasest soodsama hinnaga taas esindatud mitmed tuntud brändid, nagu Red Valentino, Furla, Marc Aurel, Ted Baker, Betty Barclay, Pennyblack, Guess, Tiina Talumees, Pepe Jeans jne. Takkin lisas, et nad näevad alati vaeva, et hankida kampaaniaks nii öelda spetsiaalselt sisse ostetud kaupa, mis ei ole nende igapäevasortimendis.
Kaubamajas on kampaaniatoodete puhul oluliseks argumendiks hind, kuid klient on üldjuhul trenditeadlik, kes hindab väga kvaliteeti. „Seetõttu arvestame alati käimasoleva moehooaja trendidega ning proovime pakkuda parimat hinna ja kvaliteedi suhted.“
Takkin rääkis, et kuna kampaaniatoodetel on tavatootest suurem ostukogus, siis peab see toode huvi pakkuma ka laiale kliendirühmale. „Rõivaste puhul oleks see hooajaline ning trende jälgiv hea hinna ja kvaliteedi suhtega toode, millel puuduvad nii-öelda müügitakistused,“ selgitas ta. Kampaaniatoodetena toimivad alati hästi pesu, sokkide, särkide, T-särkide, kudumite, teksade, üle rõivaste ja jalatsite pakkumised.
Kaubamaja kampaania müügihitid tulevad sageli just eksklusiivsema kauba hulgast, millel on väga hea hind. „Alati on klientide poolt oodatud ka rõivakollektsioonide müüginäidised, mille hulgast võib leida väga unikaalseid eksemplare, mis pole mingil põhjusel tootmisesse jõudnud,“ tõi Takkin näite hittoodetest. Lisades, et tuntud brändidega koostöö ja heade pakkumiste saamine on tegelikult edasimüüjale suur privileeg.
Hoitakse kursis pidevate trendidega
„Moetrendide esimese eelvaate saame hooaja sisseostu eel, sageli juba 1 aasta ette, Londonis asuvalt Stylesight-WGSNilt, lisaks hoiame enda pidevalt maailmas valitsevate trendidega kursis ning käime erinevatel messidel,“ rääkis Takkin. Ta peab oluliseks ka tuntud kaubamärkide esinduspoodide ja teiste maailma kaubamajade külastamist, et olla kursis mujal toimuvaga ning avastada tõusvaid brände ning moesuundi.
Kaubamajas toimub iga hooaja lõpus müügianalüüs ja uue hooaja sisseostu planeerimine. „Meil on väga tugev analüüsi- ja planeerimisosakond. Lisaks jälgime ka Kaubamaja klientide ostukäitumist ning üritame ennustada kliendisoove järgmiseks hooajaks.“ Takkini sõnul sünnib kampaania hitt tavaliselt õigeaegselt pakutud hooajakaubast, mille hinna ja kvaliteedi suhe on laiale kliendirühmale vastuvõetav.
Otsuse tegemisel on abiks kõhutunne ja pikaajaline kogemus
„Sortimendi kujundamisel tugineme oma aastatepikkusele kogemusele ning kogenud ostujuhtidel on otsuste tegemisel abiks ka nii-öelda kõhtunne,“ ütles Takkin. Ta rõhutas, et oluline on tunda oma sihtklienti ning olla alati sammuke ees. „Nii tugevat analüütilist baasi omades on keeruline suurt läbikukkumist teha, pigem on need head õppetunnid ning tooted leiavad ikka kellegi, kes neist lugu peab.“
Kaubamaja sisseostjad on üldjuhul pika staažiga ning nende kogemus ja teadmised erinevate kaubamärkide osas on alati kiiduväärt. „Ideid leiame loomulikult ka messidelt, ajakirjadest, televisioonist, internetist ja inimestega suheldes. Kaubamaja puhul on tore ka see, et meile tullakse hästi palju ise oma tooteid pakkuma, see on hea võimalus uute kaubamärkide avastamiseks,“ rääkis Takkin. Kinnitades, et siiski on otsuste tegemisel esikohal Kaubamaja klient ning tema ootused ja soovid.
Takkin selgitas, et Kaubamajal on aja jooksul välja kujunenud väga head koostööpartnerid, kes on nende ootuste ja vajadustega kursis. „Hea koostöö on ka müügiedu ning klientide rõõmustamise juures väga oluline.“
Käesoleval aastal on Osturalli kampaaniapood integreeritud Kaubamaja e-poega, mis annab kliendile rohkem võimalusi ning ostumugavust. Lisaks on ka Osturalli e-poes mullusest rallist 1000 toodet enam.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.