Täna anti Ülemiste keskuses Eesti suurima paberkorvi avamisega avalöök Eesti elektroonilise kviitungi (e-kviitungi) projektile. Omniva juhitud projekti eesmärk on järk-järgult vähendada Eesti kaubanduses ja teeninduses pabertšekkide osatähtsust.
- E-kviitungi projekti avalöök Ülemiste keskuses Foto: Maarit Eerme
E-kviitungi portaali näol on tegemist süsteemiga, mis võimaldab lõpptarbijal hallata mugavalt ühes veebikeskonnas oma kviitungeid ning sellega kaasnevaid dokumente, nt garantiikirju ja tootejuhendeid. Kaupmeestel võimaldab see vähendada paberkviitungitega seotud probleeme ja kulusid ning seeläbi tõsta ka klienditeeninduse kvaliteeti. Samuti tekib klientidel võimalus suunata kviitungid otse raamatupidamisse. E-kviitungi kasutamine saab olema vabatahtlik nii ettevõtete kui lõpptarbijate jaoks.
Üle-eestilise e-kviitungi projekti eestvedaja ja Omniva esindaja Pille Muni sõnul on tegemist laiema ühiskondliku algatusega, mille taga on tunda ka riigi tuge. „Eesrindliku e-riigina on meil võimalik sooritada elektroonselt mitmeid toiminguid maksude deklareerimisest ravimiretseptide vaatamiseni. Kuid tänaseni vajame pärast ostu sooritamist paberkviitungit ning puudub keskne süsteem, mis võimaldaks inimestel hallata kogu nende ostuinfot,“ rääkis Muni.
Eestis trükitakse ühe aasta jooksul umbes 400 miljoni kviitungit ning selle trükkimiseks kulub aastas 20 tonni paberit.
„Paralleelselt süsteemi arendamisega käivad läbirääkimised mitmete müügi- ja teenindusettevõtetega e-kviitungiga liitumiseks. Oleme teinud tihedalt koostööd ka majandustarkvara ja kassasüsteemi tootjatega, et valmistada ette kaupmeeste liidestamine ning luua koostöös Teliaga ka mobiilne kviitung. Näeme, et kaupmeestel on vajadus ja ka huvi liitumiseks olemas,“ ütles Muni.
Projektiga liitunud Alexela kommunikatsioonijuhi Norbert Kaareste sõnul on paberkviitungid e-riigi puhul möödunud aja nähtus. „Juba käesoleval aastal on ainuüksi Alexela tanklates väljastatud üle 800 tuhande kviitungi ehk põhimõtteliselt 4 tšekki iga sekundi kohta. Me näeme, et e-kviitungi kasutuselevõtmine aitaks oluliselt säästa nii keskkonda kui meie klientide aega,“ kommenteeris Kaareste. Ta lisas, et täna saame tuvastada 58 000 kliendi isikud, kes saaksid seda võimalust koheselt kasutama hakata, kuid projekt on alles testmis faasis. Kuid Alexela on esimene kütusemüüja, kust klient saab e-kviitungi.
Projektiga on liitunud ka Eesti suurim äritarkvara tootja Directo, kelle tarkvara kasutatakse 3200 kaupluses üle Eesti. Directo müügidirektori Egon Leego sõnul on tänu liitumisele nende klientidel koheselt täielik valmisolek e-kviitungisüsteemi kasutuselevõtmiseks. „See võimaldab müügikohtadel jõuda uuele tasemele klienditeeninduses, kus järelteenindus on klientide jaoks veelgi kiirem ja mugavam,“ sõnas Leego.
E-kviitungi projekti juhib Omniva, koostööpartnerid on Telia Eesti, IKT Demokeskus, Authente, Helesinine Konsultatsioonid, TripleDev ja Trinidad. Kassasüsteemide osas on projekti koostööpartneriteks lisaks Directole ka Ektaco, ID Süsteemid, Laansoo & Trussmann ning Gilbarco.
Projekti rahastatakse osaliselt Eesti-Norra koostööprogrammi Roheline IKT kaudu ning kaasfinantseerivad seda projekti partnerid.
E-kviitungi teenus on hetkel testimise beetafaasis ning lõpptarbijatel avaneb võimalus portaali kasutada juba sügisest
Seotud lood
Märtsi alguse seisuga jõustus leping, mille tulemusena omandas Alexela Euro Oili tanklad, teatas ettevõte.
Alexela Oil AS on esimene ettevõtte, kes hakkas hiljuti väljastama universaalseid masinloetavaid e-kviitungeid. Täna on tanklakett oma soodus- ning maksekaardi omanikele vahendamas juba ligi 10 000 e-kviitungit päevas.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.