• 19.01.17, 17:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esimene Eesti kaubanduskeskus tegi endale e-poe

Pool aastat tagasi avas Astri Grupp e-keskuse, mis koondab enda grupis olevate kaubanduskeskuste poodide ning teiste koostööpartnerite poolt pakutavat tootevalikut, tehes sellest Eesti esimese ja suurima e-kaubanduskeskuse ehk e-keskuse.
Astri.ee e-keskus
  • Astri.ee e-keskus Foto: Kuvatõmmis
Astri Grupi nõukogu liige Silver Hage rääkis, et Astri.ee e-keskuse loomiseks oli mitmeid põhjuseid. „Üheks põhjuseks oli see, et tarbijate käitumine on oluliselt muutunud ning kliendi jaoks ei ole suurt vahet, kus ta toote avastab, ostab ning kätte saab,“ ütles ta. Hage lisas, et see on tarbijate puhul suhteliselt tavapärane käitumine, mil otsitakse tooteid algselt veebist ja alles siis käiakse füüsilises kaupluses proovimas ning ostmas.
Astri Grupp omab ja arendab kaubanduskinnisvara neljas suurimas Eesti linnas (Tartu, Pärnu, Narva ja Tallinn) ja teeb koostööd üle 500 erineva kaupmehega. Järgmine loogiline samm on pakkuda lisaväärtust nii klientidele kui ka koostööpartneritele e-keskuse näol.
„Mujal maailmas on see juba väga levinud, et kinnisvaraettevõtted vaatavad e-kaubanduse poole. Meie osaline eeskuju tuleb Aasiast,“ rääkis Hage Astri.ee e-keskuse eeskujust.
Hage ütles, et esialgne idee sündis 2011. aastal, kui plaaniti e-poe loomist Lõunakeskuse põhjal. „Analüüsi tulemusena tundus, et tollal oli ikkagi veel liiga vara sellise projekti jaoks ning Lõunakeskuse arenduses võeti ette järgmine etapp. 2014. aastal hakkasime e-poodi  arendama uue kontseptsiooni alusel, mis hõlmab kõiki Astri Grupi kaubanduskeskuseid.“ Hage kinnitas, et kogu e-keskuse tehniline pool on väga keeruline, sest omavahel peab kokku viima nii Astri.ee kui ka iga kaupmehe oma e-poe. Ta rääkis, et süsteemis liigub info partnerite vahel automaatselt. Kaupmees komplekteerib enda kauplusest ostetud kauba ning saadab selle kulleriga kliendini.
„Keeruliseks teeb süsteemi see, et 50 e-poodi on kõik ühes süsteemis ning arendamisel tuleb arvestada väga paljude erinevate kaubagruppide nüanssidega, ühtse ostukorvi, maksesüsteemi ja logistilise lahendusega,“ selgitas Hage. E-keskusesse kuuluvate e-poodide hulka on plaanis kasvatada ning töö selle nimel käib väga suure hoolega.
KOMMENTAAR!
Photopointi juhatuse liige Urmas Kiisk
Photopoint, kui kiiresti arenev veebikaubamaja otsib alati võimalusi laieneda ning paremini silma paista. Astri.ee on kindlasti üks sellistest võimalustest.
See, kui palju lisakliente ja käivet oleme sealt saanud on veel vara rääkida, kuid kindlasti on see meile kasu toonud.
Minu hinnangul on Astri.ee ennast õigustanud. Näha on, et Astri.ee on tõsiselt ette võetud projekt. Kui nad jätkavad sama entusiasmiga, siis peaks nii nende kui ka partnerite käive tõusujoones minema.
Astri pakub koostööpartneritele suurt lisaväärtust
 „Kaupmehed on meie idee väga hästi vastu võtnud. Astri e-keskus on kaupmeeste jaoks hea lisakanal, kus nad saavad suurendada brändi nähtavust ja kasvatada käivet,“ ütles Hage. Lisades, et kaupmees ei pea maksma enda toote kuvamise eest midagi, kuid iga toote müügi pealt on lepitud kokku kindel protsent komisjonitasu näol. „Meie peale jääb e-keskuse turundamine ja haldamine ning väiksematele kauplejatele suure boonusena ka klienditeenindus.“
Hage kinnitas, et need kaupmehed, kellel on juba e-pood olemas ei pea mitte midagi tegema, kui lisama olemasolevale e-kauplusele väike liides, mis hakkaks suhtlema Astri.ee e-keskusega.
Astri e-keskuse üks suur väärtus on see, et tarbijal pole võimalik sealt kaudu ostes petta saada. „Me vastutame selle eest, et kõik müüjad oleksid ausad. Teostame eelkontrolli ning klient võib olla veendunud, et meilt tellitud kaup tuleb kindlasti kohale ja on hea kvaliteediga.“
Hage sõnul pakuvad nad lisaväärtust ka e-keskuse kauplejatele — võimalust osaleda kaubanduskeskustes toimuvatel laatadel või avada lühikeseks perioodiks kauplus pop-up pinnal. „Paljud on katsetanud füüsilist kauplemist ning ka meie julgustame e-kaupluseid, et nad näeksid füüsilise kaubanduse poolt ja saaksid selle kogemuse. Ainult nii on võimalik tagada maksimaalne kasu.“
Erifunktsioonid nõuavad suurt investeeringut
„Sellise e-keskuse arendamine on väga kallis lõbu ning erifunktsionaalsused maksavad väga palju. Astri e-keskuse arendus käib iga päev ning sinna investeeritakse pidevalt juurde,“ rääkis Hage. Täpset investeeringu suurust ei soovinud ta avaldada.
Hage rõhutas, et tegemist pole pelgalt e-poega, vaid see on palju suurem süsteem. „Seal saavad kaubandusettevõtted sisestada enda ettevõtte kohta infot ja reklaamida end ka kaubanduskeskuste juurde kuuluvates  erinevates turunduskanalites.“ Hage sõnul läheneb Astri Grupp kaubandusele nn omnikanal meetodil.
Järgmise etapina soovib Astri Grupp siduda e-keskust rohkem füüsiliste kaubanduskeskustega ja liita juurde palju erinäolisi e-kauplusi. „Astri e-keskusega on võimalik liituda ka neil ettevõtetel, kes pole seotud Astri Grupi kaubanduskeskustega.“
Astri e-keskust arendab tarkvaraettevõte Codeborne ning disainipartner on Fraktal.

Seotud lood

Uudised
  • 27.11.15, 13:52
Uuenevale Balti Jaama Turule rajatakse Selveri kauplus
AS Selver ja Vaksali Turg OÜ sõlmisid üürilepingu, mille kohaselt tuleb Balti jaama kõrvale ehitatavasse moodsasse turuhoonesse Selveri supermarket. Plaanide kohaselt avab kauplus uksed 2017 aasta kevadel.
Uudised
  • 16.06.16, 17:15
Balti Jaama Turule pandi nurgakivi
16. juunil 2016 pandi Balti Jaama Turule pidulikult nurgakivi. Uus turg on plaanis avada 2017. aasta kevadel ehk aasta pärast. Uuest turukompleksist saab tänapäevane ja mitmekesine kaubandus- ja teenindusala, mille põhifunktsiooniks jääb turg.
Uudised
  • 17.08.16, 13:15
Astri Grupil on suured plaanid
Äriplaani 2017 esineja ja Astri Grupi üks omanikke Eve Kirs rääkis, et neid ideid ja tegemisi ettevõttes jagub ning ees on ootamas mitmed arendused.
Uudised
  • 27.01.17, 10:55
Kliendimugavus on e-kaubanduse vedur
Eesti e-kaubandusettevõtete juhid usuvad, et internetikaupluste turg on jõudnud uude ajajärku, kus ostude sooritamisel hakkab enim rolli mängima just kliendimugavus. Klient on taas kuningaks saamas ning iga üleliigne samm enne ostu lõpetamist suurendab tõenäosust, et tehing jääb pooleli.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 09:31
Jõulude eel Selveris: popimad jõulukingid ja -söögid sel aastal

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele