Koolitaja Olga Meinson annab kolm konkreetset nõuannet, kuidas teenindajana edukalt toime tulla.
Meinsoni esimene soovitus teenindajatele on see, et nad peaksid tahtma inimest lihtsalt aidata. „Siis on juba väga suur eeldus olla suurepärane teenindaja,“ ütles ta.
„Väga paljud ettevõtted pööravad suurt tähelepanu lisamüügile ja see tekitab teenindajates trotsi ning tapab soovi klienti aidata,“ ütles Meinson. Kuid ta usub, et hea teenindaja saab olla siis, kui ta on kliendist siiralt huvitatud. Siis tulevad koolitaja sõnul lisamüügid juba iseenesest.
Kui müüd mingeid tooteid, näiteks riideid ja klient ostab seeliku, siis tasub temalt küsida ka seda, et kas kliendil on mõni pluus, mis seelikuga kokku sobib või aitab ta kauplusest sobiliku leida.
„Kui teenindaja on inimesest siiralt huvitatud, siis inimesed annavad andeks, kui tema poole pöördutakse võib olla mitte kõige ilusama lausega „Kas ma saan Teid aidata?“,“ ütles koolitaja. Tema sõnul on kõige suurem patt see, kui pöörduda kliendi poole ilusasti, kuid ei olda temast siiralt huvitatud. „Inimesed ei anna andeks ükskõikset käitumist.“
Teine soovitus, mida Meinson teenindajatele annab on see, et tuleb olla sõbralik ja naeratada. „Eesti teenindajad ei naerata väga palju. Kuid see on väga äge, kui klient tuleb kauplusesse ja näeb seal säravat inimest. See kauplus jääb meelde ning inimesel on soov sinna uuesti tagasi minna“ ütles koolitaja.
Kolmas oluline nõuanne teenindajatele on see, et enda müüdavat toode peab tundma, sest klientidel on väga raske usaldada inimest, kes ainult naeratab ja on hea jutuga, aga tooteid ei tunne. „Seega õpi müüdavad tooted ära!“
Meinson ütleb kokkuvõtvalt, et teenindaja peab olema sõbralik, avatud, positiivne, abivalmis ning rääkima lihtsate lausetega.
Seotud lood
Millele peaksid teenindajad rohkem tähelepanu pöörama – kuidas tervitada, kliente abistada ja kuidas teenindamine lõpetada, siis sellest räägib kaubanduse pooltunnis müügikoolitaja Olga Meinson.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.