Mullu hulgimüüjas Tridens suurosaluse soetanud Kaupmees & KO tahab võtta firmas kontrolli enda kätte. Kontrolliks vajalikke aktsiaid plaanivad firmale muuhulgas müüa ka hulgifirma asutajad.
- Kaupmees & KO tegevjuht Mart Relve Foto: Raul Mee
Kaks hulgituru suurtegijat alustasid koostööd eelmise aasta lõpus, kui Kaupmees Tridensis 51% osaluse omandas. Siis aga reguleeris seniste ning uute omanike vahel suhteid investeerimisleping. Selle järgi kuulus Kaupmehele küll tehniliselt enamusosalus, ent strateegilisi otsuseid said siiski teha vaid kõik aktsionärid üheskoos.
Nüüd on aga vahekorrad muutumas ning konkurentsiametile esitatud uus plaan, mis näeb ette, et Kaupmees ostab 20% firmast juurde ning sõnaõigus läheb üle. "Ühiskontroll asendub Kaupmehe ainuvalitseva mõjuga Tridensi üle," öeldakse koondumise teates sõnaselgelt välja.
Enda osaluse on konkurentsiametile esitatud teate järgi otsustanud maha müüa mitu firma praegust omanikku, näiteks Raja Zelikman, Vladimir Tsõbulski ning firma üks asutajaid ja kunagine tegevjuht Juho Ojasoo.
Ojasoo ega Kaupmees & KO tegevjuht Mart Relve ei soovinud plaanitud tehingut veel kommenteerida, kuna on veel liiga vara.
Seotud lood
Toidu- ja esmatarbekaupade hulgimüüja Kaupmees & Ko 2017. aasta käive oli 72,2 miljonit eurot, mis kasvas aastaga 4,96%. Enim kasvas müügitulu kohaleveo hulgimüügist.
Hulgikaupmehe Kaupmees & Ko sortimendis on üle 15 000 toote ning aastas vahetub see 20% ulatuses. Juhi sõnul tuleb siiski hoida suurt osa sortimendist stabiilsena, et näiteks toitlustuskohtade peakokad saaksid oma menüüsid koostades olla kindlad valitud tooraine olemasolus.
Eesti tuntuim toidu- ja esmatarbekaupude hulgimüügifirma ning suurim toitlustussektori varustaja AS Kaupmees & KO omandab enamusosaluse AS-is Tridens, mis esindab Eestis mitmeid maailma juhtivaid joogi- ja toidubrände.
Tridensi ost Kaupmees & Ko poolt annab meile hoopiski rohkem jõudu ning paneb meid mõtlema, kuidas saada veelgi tugevamaks ning otsida uusi äriideid, rääkis Sanitexi juhatuse liige Valentas Šulskis.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.