Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta oktoobris eelmise aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades 2%, teatab Statistikaamet.
- Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 41% Foto: Julia-Maria Linna
2017. aasta oktoobris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 572,1 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2016. aasta oktoobriga võrreldes 8%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), jäi müügitulu eelmise aasta oktoobriga samale tasemele. Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 41%. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (12%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (12%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta oktoobriga võrreldes 4%. Sellele avaldas mõju toidukaupade jätkuv hinnatõus.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis oli viimastel kuudel langenud, pöördus oktoobris taas tõusule ning kasvas eelmise aasta oktoobriga võrreldes 1%. Nende ettevõtete müügitulu kasvule avaldas mõju eelmise aasta oktoobri madal võrdlusbaas ja mootorikütuse hinnatõusu aeglustumine.
Eelmise kuuga võrreldes suurenes oktoobris jaekaubandusettevõtete müügitulu 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.
2017. aasta kümne kuuga (jaanuar–oktoober) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.