• 01.12.17, 08:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaekaubandusettevõtete müügitulu jätkas kasvamist

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta oktoobris eelmise aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades 2%, teatab Statistikaamet.
Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 41%
  • Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 41% Foto: Julia-Maria Linna
2017. aasta oktoobris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 572,1 miljonit eurot.
Kaubandusettevõtete müügitulu
Infogram
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2016. aasta oktoobriga võrreldes 8%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), jäi müügitulu eelmise aasta oktoobriga samale tasemele. Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 41%. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (12%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (12%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta oktoobriga võrreldes 4%. Sellele avaldas mõju toidukaupade jätkuv hinnatõus.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis oli viimastel kuudel langenud, pöördus oktoobris taas tõusule ning kasvas eelmise aasta oktoobriga võrreldes 1%. Nende ettevõtete müügitulu kasvule avaldas mõju eelmise aasta oktoobri madal võrdlusbaas ja mootorikütuse hinnatõusu aeglustumine.
Eelmise kuuga võrreldes suurenes oktoobris jaekaubandusettevõtete müügitulu 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.
2017. aasta kümne kuuga (jaanuar–oktoober) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.01.25, 15:15
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele