Sanitexi juhatuse liikme Valentas Šulskise viimane tööpäev on 9. veebruar. Ettevõtte uus juht tuleb Leedust.
- Sanitexi juhatuse liige Valentas Šulskis Foto: Raul Mee
„Ma juhtisin ettevõtet 6 aastat ning minu peamiseks ülesandeks oli äri arendamine ja kontsernile tugeva vundamendiga ettevõtte loomine,“ ütles Šulskis.
Šulskise juhtimise ajal kasvas ettevõtte töötajate arv 30lt enam kui 400 inimeseni ja käive 20 miljonilt 190 miljoni euroni.
Šulskis on rahul, et on oma ametiajal sõlminud mitmeid olulisi distributsiooni kokkuleppeid JTI, Philip Morris Eesti, Mars Eesti, Estrella ja teiste tuntud ettevõtetega. 2015. aastal avati esimene Promo Cash&Carry kauplus ning aasta hiljem sai valmis ettevõtte uus kontor ja logistikakeskus.
Sama aja jooksul on Sanitex ostnud ka kaks uut ettevõtet - logistikaettevõtte Agora DC ja müügiautomaatide ettevõtte Espressoblue.
„Väga lühikese ajaga on Sanitexist saanud valdkonna suurim ettevõtte Eestis,“ on Šulskis uhke tehtud töö üle.
Seda, mida ta täpselt tegema hakkab ja millised on uued väljakutsed, ei soovinud Šulskis veel avaldada, kuid ütles, et ettevõtte uus juht tuleb Leedust.
Seotud lood
26. augustil avati Tallinnas Peterburi teel Baltimaade suurima hulgimüügiketi PROMO Cash&Carry esimene kauplusladu. Kett plaanib Eestis tulevikus veel uusi kaubanduspindu rajada.
Sanitex Estonia kommertsosakonna juhi Eigo Siimu sõnul peab Promo Cash&Carry kaupluslaos olema ka kohalik toodang, sest see toob volüümi, kuid klientide meelitamiseks peame pakkuma midagi sellist, mida mujalt ei saa. „Ja seda meie juurest leiab.“
Sanitexi tütarettevõte Baltic Logistic Solutions (BLS) ehitab Rae valda oma esimese logistikakeskuse. Laokompleksi planeeritav valmimisaeg on 2016. aasta aprillis.
Üha enam toovad suuremad jaeketid tooteid ise maale, elimineerides sellega hulgikaupmehe. Hulgikaupmehe ning Sanitexi juhatuse liikme Valentas Šulskise sõnul on see üks põhjus, miks hulgikaupmehed muutuvad väiksemateks ja ei ole enam nii kasumlikud.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.