• 23.02.18, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

KAFO: e-pood sundis tarneahelat muutma

Espressoettevõte KAFO avas oktoobris e-poe, mis on ettevõtet sundinud ka oma tarneahelat muutma.
Tavo Karu
  • Tavo Karu Foto: erakogu
Teiste brändide seas näiteks JURA ja Lavazza kaubamärke esindav KAFO avas hiljuti e-poe, mis on sundinud kogu tarneahelat muutma.
"KAFO avas oktoobris e-poe, mille tõttu oleme oma tarneahelat viimase aasta jooksul pidanud palju muutma. Suures plaanis ahel toimib, kuid täienduste ja arendustega saame veel pikalt tegeleda," ütleb ettevõtte ostu- ja tarnespetsialist Taivo Karu, kes esineb 22. ja 23. märtsil Pärnu Tarneahelakonverentsil.
Selle aasta plaanide kohta ütleb Karu, et üks suur eesmärk on varude ringlussageduse suurendamine.
Järgneb intervjuu Taivo Karuga:
Räägite tänavusel Pärnu Tarneahelakonverentsil maaletooja ja jaeketi koostööst. Kuidas lühidalt KAFO ja jaekettide vahelist koostööd kirjeldaksite?
Pane tähele!
KAFO ostu- ja tarnespetsialist Taivo Karu esineb 22. ja 23. märtsil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil "Midagi on puudu".
Oma ettekandes räägib Taivo Karu sellest, kuidas jaeketi ja maaletooja koostöö toimima panna.
 Tutvu konverentsi programmiga SIIN ja registreeri SIIN. Soodushind vaid 4. märtsini!
KAFO jaoks on koostöö jakettidega viimastel aastatel olnud prioriteet. Meie eesmärk on pakkuda parimaid tooteid kuumade jookide valmistamiseks. Kõrge kvaliteediga toodete puhul ei saa maaletooja ja jaeketi koostöö tugineda vaid odavaimate hindade pakkumisele. Keskendume sisukate lahenduste leidmisele, et meie tooted oleksid ostjatele nähtaval ja atraktiivsed.
Praegu on kliendil toote ostmiseks palju kanaleid - erinevad jaeketid, edasimüüjad, e-poed. Maaletoojal on koostöös jaeketiga vaja leida viis, mis aitaks kaasa sellele, et lõppklient ostaks põhjusega just sellest poest, mitte kuskilt mujalt. Meie toodete puhul ei piisa lihtsalt toodete riiulile panemisest ja heade hindade pakkumisest.
Alustasin ise KAFO-s degustaatorina ja see oli kasulik kogemus, sest nägin, millise lisaväärtuse annab tarbijale toote maitsmine. Tänu maitsmisele leiab ta just oma maitse-eelistusele sobiva toote. KAFO on teinud loosikampaaniaid, mille auhinnaks on olnud JURA kohvimasinad. Lisaks sellele, et automaatne espressomasin on ahvatlev auhind, on kampaania eesmärgiks olnud ka jagada teadmust, et parima lõpptoote valmistamine eeldab õiget, tootega sobivat valmistusmeetodit.
Kui peaksite sõnastama kolm reeglit heade suhete ülesehitamiseks, siis millised need reeglid võiksid olla? Millest siis juhinduda, mida vältida?
Esiteks, jaekett on koostööpartner, kellega tuleb järjepidevalt suhteid hoida ja arendada. Kahepoolses koostöös tuleb leida tootepõhiseid lahendusi.  
Teiseks, mõelge läbi ja kommunikeerige, kuidas saate vastastikuselt üksteisele väärtust pakkuda.
Kolmandaks, pidage kokkulepetest kinni.
Kui analüüsite KAFO tarneahelat veidi üldisemalt, siis kui kindlalt end tarneahela toimivuse ja efektiivsuse osas tunnete? Kas kuskilt kripeldab?
Kui arvestada meie hoogsat laienemist, siis praegu on kindlasti aeg, mil pigem kripeldab.
KAFO avas oktoobris e-poe, mis valiti ka Baltimaade toidu- ja tarbekaupade kategoorias kõige mugavama, parema disaini ja teenindusega e-poeks.
E-poe avamise tõttu oleme oma tarneahelat viimase aasta jooksul pidanud palju muutma. Suures plaanis ahel toimib, kuid täienduste ja arendustega saame veel pikalt tegeleda.
Ettevõtte soov on pakkuda parimat teenindust ja selle soovi täitmise muudab väljakutsuvaks asjaolu, et peame suutma seda pakkuda nii jaekettidele kui erakliendile, kelle ootused on erinevad. Selleks kasutame 3PL logistikapartnerit, kes meiega meie eesmärkide täitmisel kaasa mõtleb ja vastavalt ka nõustab.
Kuivõrd ettevõttes oma protsesse analüüsite? On see näiteks korra kuus või harvem?
Oleme väike ja sõbraliku sisekliimaga ettevõte. Väikese ettevõttena on meil võimalik protsesse ümber teha ja täiustada lühikese perioodi jooksul - agiilselt. Seetõttu saame kliendi ja kolleegi tagasisidest lähtudes teha jooksva protsessianalüüsi ja vajadusel muuta.
Logistikasüsteemi arenduste tõttu analüüsime praegu pidevalt protsesse. Kui saame täiendatud süsteemi tööle, siis saame ka protsesse järjepidevalt analüüsima hakata.
Milline konkreetne parendus või arendus Teie töölaual hetkel on?
Selle aasta peamised eesmärgid on varude ringlussageduse suurendamine, täpsem prognoosimine, logistikasüsteemi täpsuse suurendamine ja tarneaja lühendamine lõppkliendile.
Autor: Harro Puusild, Tööstusuudised.ee toimetaja

Seotud lood

Uudised
  • 16.02.18, 00:01
Kes võitis Baltikumi e-kaubanduse auhinna 2018?
15. veebruaril Äripäeva teemaveebi kaubandus.ee ja Eesti E-kaubanduse Liidu konverentsil „Baltic E-Commerce Summit“ anti seitsmes kategoorias välja Baltikumi kasutajasõbralikema e-poodide aukirjad ning lisaks tunnustati Eesti, Läti ja Baltikumi kasutajasõbralikumat e-poodi.
Uudised
  • 01.09.17, 12:07
KAFO avas Tartus enda esinduse
Eesti juhtiv espressoettevõte KAFO avas Tartus oma Lõuna-Eesti esinduse, mis on müüdava sortimendi laiuse ja teenuste rohkuse poolest piirkonna suurim.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele