15. veebruaril Äripäeva teemaveebi kaubandus.ee ja Eesti E-kaubanduse Liidu konverentsil „Baltic E-Commerce Summit“ anti seitsmes kategoorias välja Baltikumi kasutajasõbralikema e-poodide aukirjad ning lisaks tunnustati Eesti, Läti ja Baltikumi kasutajasõbralikumat e-poodi.
Kasutajasõbraliku e-poe konkursi finaalis oli 42 e-poodi kolmest Balti riigist. Leedust oli kahjuks ainult üks võistleja ning seetõttu jäi seal riiklik auhind välja andmata.
Kõikidel e-poodidel oli võimalik ennast ise konkursile kirja panna perioodil november 2017 - veebruar 2018. Konkursil osalemine oli e-poodidele vabatahtlik.
Eelnevalt on kaks korda valitud Eesti kõige kasutajasõbralikumaid kauplusi. Esimesel aastal võitis Rahva Raamat ning teisel aastal Selveri e-pood.
Zürii sõnul on siinsete e-poodide tase väga kõrge arvestades meie väikest turgu.
Vaata, kes olid 2018. aasta konkursi finalistid
SIIT RÕIVAD, JALATSID ja AKSESSUAARID(Fashion, footwear and accessories)
Žürii hinnangul oli e-poodi väga lihtne kasutada ning oli kasutajasõbralik. Samuti oli toodete pildid ilusad, mis kutsusid ostu sooritama. Minimaalselt ostukorvis andmeid küsitud, ostuprotsess väga mugav. Selles kategoorias oli väga palju häid tegijaid, kes oleks väärinud võitu.
TOIT- JA TARBEKAUBAD (Food, drinks)
Tegemist oli žürii vaieldamatu lemmikuga. E-poe esileht oli väga hea ning veebilehel navigeerimine mugav. Antud e-poel on väga hea ja ilus disain. Meeldisid tootearvestused ja rating, isegi kui Rein ja Triin pole isikustatud .Samuti oli testitud klienditeenindus väga hea ja kiire. Teenindaja proovis reaalselt klienti aidata ning leida murele lahendus. Veebileht lõi meeleolu, mis tekitas soovi osta kohvi või kohvimasinat. Kafo’l oli parim ostukorvi lahendus, millest võiksid teised e-poed ka õppust võtta. Tasuta tarne oli üllatus, see võiks olla paremini presenteeritud.
KAUBAMAJAD (General department stores)
Ostuprotsess oli väga lihtne ning oli natuke denimdream.com sarnane. Sealt ei leidnud palju vigu. Arvestades, et e-poes on väga palju tooteid müügil, mida osta, siis toodete filtreerimine ning ostimine oli väga hea.
ILU JA TERVIS (Health and beauty)
Kategoorias oli väga tugevad ja head e-poed, keda tasuks veel välja tuua – loverte.com ja holikaholika.ee. Kuid salonplusi e-pood oli väga hästi struktureeritud ning võimalik paari klikiga valida toode ja ost sooritada. Veebilehel on selge ja puhas disain. Kuid võiks kaaluda ostukorvi märgi suuremaks muutmist.
KODU, AED ja EHITUS (Home, garden and building materials/tools)
Müüvad ilusat kodu emotsiooni, mida ka klient endale sooviks. Tekitab soovi osta ning toodete pildid on head. Äpp lubab vaadata ka seda, kuidas tooted sinu kodus välja näevad.
TEENUSED (Service)
Väga elegantne veebileht. Navigeerimine on lihtne ja arusaadav. Kui tead, mida soovid osta, siis on see õige koht, kuhu minna.
HOBID: SPORT, TEHNIKA, AUTO (Sports, hobbies, automotive, home appliances)
Žürii hindas kõrgelt toote kirjeldusi. Igal tootel on väga head kirjeldused ja see on suur töö. Samuti meeldis väga soovitused, sest tänu neile soovitustele tekib inimestel soov raamatuid osta. Samuti on hea see, et klienditeeninduse info esilehel olemas ning toote tellimisel näitab, millal pakk kohale jõuab. Žürii oleks soovinud leida ka Eesti TOP raamatuid leida.
RIIKLIKUD AUHINNAD VÕITSID
Veebi disain on Premium tasemel ning on tehtud väga head tööd. Uuenenud veeb oli žüriile väga hea üllatus, sest eelmine veeb oli väga halb. Ettevõte suudab veebis müüa tooteid, mida tavaliselt ei müüda.
Züriisse kuulusid:
Omniva pakiäri valdkonna juht Sten Argos; Eesti E-Kaubanduse Liidu juhatuse esimees Signe Kõiv; Taevas Ogilvy veebi ja kaubanduse arendusjuht Raul Saks; Digitaalse äri strateegia konsultant Andrey Sergeyev; Bold Brand partner Vaidas Matulaitis
Seotud lood
Kaubandus.ee ja Eesti E-kaubanduse Liit valib koos žüriiga esmakordselt Baltikumi kõige kasutajasõbralikuma e-kaupluse. Võitja selgub 15. veebruaril toimuval Baltikumi e-kaubanduse konverentsil. Omavahel hakkavad mõõtu võtma 42 e-poodi.
15. veebruaril toimub ajalooline Baltikumi e-kaubanduse aastakonverents, kus oli pea 200 osalejat Eestist, Lätist, Leedust, Soomest ja mujalt. Vaata suurt galeriid konverentsipäevast Salme Kultuurikeskuses.
Espressoettevõte KAFO avas oktoobris e-poe, mis on ettevõtet sundinud ka oma tarneahelat muutma.
Eelmisel nädalal valiti Eesti ja Balti regiooni parimaks e-poeks denimdream.com (kaubamärk kuulub ettevõttele Põldma Kaubanduse). Kuidas regiooni parim pood sündis, mis vigu selle loomisel tehti ning miks e-poes enam vaid tootefotodest ei piisa, sellest rääkis 21. veebruari hommikuprogrammis Põldma Kaubanduse e-kaubanduse juht Gerli Poobus.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.