• 07.03.18, 10:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijahinnaindeksi muutust mõjutas veebruaris enim toit

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2018. aasta veebruaris võrreldes jaanuariga 0,9% ja võrreldes eelmise aasta veebruariga 3,1%, teatab Statistikaamet.
Tarbijahinnaindeksi muutust mõjutas veebruaris enim toit
  • Foto: Andras Kralla
Kaubad olid 2017. aasta veebruariga võrreldes 3,5% ja teenused 2,4% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta veebruariga võrreldes tõusnud 6,4% ja mittereguleeritavad hinnad 2,2%.
Tarbijahinnaindeks
Infogram
2017. aasta veebruariga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toidu ja mittealkohoolsete jookide 5% kallinemine, mis andis kogutõusust üle kolmandiku. Puuvili on kallinenud 18,2% ning piim, piimatooted ja munad 7%. Alkohoolsete jookide ja tubaka kallinemine andis kogutõusust ligi veerandi, millest omakorda 60% andis 27% kallinenud õlu. Mootorikütus andis kogutõusust üheksandiku. Bensiin oli 7% ja diislikütus 4,6% kallim kui 2017. aasta veebruaris. Toidukaupadest on mulluse veebruariga võrreldes enim kallinenud munad (41%), külmutatud puuvili ja marjad (37%) ning või (25%).
Jaanuariga võrreldes oli veebruaris tarbijahinnaindeksi suurim mõjutaja kodudesse jõudnud elektri 5,3% hinnatõus. Suuremat mõju kuumuutusele avaldasid veel toidu 0,8% ja alkohoolsete jookide 2,9% kallinemine ning rõivaste ja jalatsite sesoonsete soodusmüükide lõppemine.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 13:14
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele