22. märtsil toimunud Rimi teeninduskonverentsil lubas Rimi Eesti juht Vaido Padumäe, et 2018. aastal läheb palgafondi miljon eurot. Rimi teenis möödunud aastal kaks miljonit eurot kasumit.
- Rimi Eesti juht Vaido Padumäe Foto: Andres Haabu
„2017 oli Rimi jaoks muudatuste aasta – ümber sai Säästumarketite aeg ning edasi minnakse ainult Rimi formaadiga. Säästumarketite sulgemise tõttu kannatasid eelmise aasta majandustulemused: investeeriti kaupluste ümberehitusse ning uute poodide rajamisse; samuti avaldas mõju see, et ehitustööde tõttu olid mitmed kauplused pikalt suletud,“ rääkis Vaido Padumäe.
„Otsustasime panna Rimi kasumist ühe miljoni Rimi 2500 töötaja palgafondi. Kõigi Rimi töötajate palk tõuseb aprillist. Palku on tõstetud Rimis järjepidevalt igal aastal, ka siis, kui ettevõte kasumit ei teeninud,“ lisas Padumäe.
Rimi personalijuht Kaire Tero sõnas, et Rimis sõltub teenindaja palgatase tema kvalifikatsioonist. „Meil on 1200 teenindajat ning neist ligi pooled on tõstnud oma kvalifikatsiooni, mis tagab kohese palgatõusu. Kõrgema kvalifikatsiooniga müüjad teenivad ligi 30% rohkem kui kvalifitseerimata kolleegid.“
„Teeninduses saavad võimaluse kõik, kes soovivad ennast selles vallas proovile panna,“ märkis Tero. „See on ka üks põhjus, miks kõik ei jää paikseks – noortele on teenindustöö tihti hea võimalus õpingute kõrvalt paindlikult tööl käia. Erinevaid ameteid proovivad inimesed jällegi leiavad teinekord, et see töö neile ikka ei sobi. Samas on meil kasvanud nende töötajate arv, kes on Rimis töötanud üle 10 aasta – neid on juba üle poole tuhande, mis näitab, et liigume õiges suunas.“
Tero toob positiivse trendina välja noorte ambitsiooni teha karjääri ettevõtte sees. "Toetame kõiki selliseid püüdlusi ning võimaldame ettevõttesisese karjääriambitsiooniga Rimis töötavatel tudengitel taotleda Rimilt stipendiumi. Samuti tehakse õppijale sobivaks töögraafikud. Mitmedki on jõudnud Rimi laost või kassalindi tagant kontorisse. Pole paremat otsustajat kui inimene, kes tunneb ettevõtet rohujuure tasandilt,“ rääkis ta.
Rimi teeninduskonverents toimub juba kuuendat aastat ning sinna on kutsutud kõik 1200 Rimi teenindajat. Teeninduskonverentsil antakse ülevaade ettevõtte tegemistest, tulemustest ja tulevikuplaanidest ning räägitakse teenindusega seotud teemadel.
Seotud lood
Kaubanduse keskmine brutokuupalk oli 2017. aastal 1105 eurot, 2016. aastaga võrreldes tõusis valdkonna brutokuupalk 7,5%, teatab Statistikaamet. Aasta keskmine brutokuupalk suurenes pea kõikidel tegevusaladel.
CVKeskus.ee ja Palgainfo Agentuuri andmed, mis pärinevad üle 14 000 osalejaga tööturu-uuringust, näitavad, et levinud ametikohtade võrdluses on klienditeenindajate palgatasemed kasvanud neli korda kiiremini kui müügijuhtide ja kaks korda kiiremini kui õpetajate palgad.
2017. aastal investeeris Coop Eesti töötajate palgafondi kasvu kokku üle seitsme miljoni euro, mille tulemusel jõudis kogu grupi tööjõuga seotud kulude tase ca 72 miljoni euroni.
Meie number üks eesmärk on tugevdada brändi ja läbi selle turupositsiooni parandada. Käesolev aasta on Rimi kaupluste ümberehituste aasta, see annab mingi tagasilöögi ka käibele ning see aasta ei saa turuosa kaitsmine lihtne olema, rääkis Rimi Eesti värske tegevjuht Vaido Padumäe Kaubandus.ee’le antud intervjuus.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.