Novembri viimsel nädalal alustas Stockmanni turunduse- ja kliendikogemuse juhina tööd Katre Uibomäe, kes varasemalt töötas Omniva turunduse- ja e-kanalite juhina. Järgmise aasta üks fookus on suunatud püsiklientidele, sest soovitakse nendega suhet veelgi tugevdada.
- Katre Uibomäe Foto: Mari Rostfeldt
Tema peamised vastutusalad selles rollis on seotud brändi strateegilise juhtimise, turundus- ja kommunikatsioonitegevuse planeerimise ja elluviimisega ning kliendisuhete, -lojaalsuse ja seamless omnichannel kliendikogemuse arendamisega. Katre Uibomäe meeskonda kuuluvad turundajad, kommunikatsioonispetsialistid, visuaalse turunduse eksperdid ja püsiklienditeeninduse tiim – kokku 20 inimest.
Järgneb intervjuu Katre Uibomäega:
Millised on Stockmanni järgmise aasta plaanid ja suuremad väljakutsed?
Stockmannil on ees väga põnevad ajad, meil on grupi tasemel uus juhtkond ja välja on töötatud pikaajaline strateegia. Strateegia on loodud Boston Consulting Groupiga ning kaasatud on ka Londoni eksperte, kellel on muljetavaldav premium kaubamajade taust. Uut strateegiat on loonud võimas ajutrust ja see on tehtud iga koduturu jaoks. See kõnetab mind ja näen, et võetud fookused ja eesmärgid on Eesti jaekaubandust edasiviivad. Me räägime esmaklassilise ostukogemuse pakkumisest, klientide inspireerimisest ja suurepärasest kliendikogemusest.
Stockmannil on tugev bränd ning väga lojaalsed kliendid ja töötajad. See kõik on tugev vundament, millele järgmised kihid rajame.
Tulen ju Omnivast ja olen hästi kursis e-kaubanduse trendidega. Ka siin on Stockmannil ees põnevad ajad, liites kokku füüsilise kaubamaja omnichannelina ja e-kaubanduse “frictionless” pakkumisega. Ma usun, et tulevikumudel on veebipoe ja kaubamaja sümbioos ehk füüsilised poed ei kao, vaid saavad täienduse e-poena. Mõelge kasvõi Amazon Go või Hiina e-kaubanduse hiiu Alibaba Freshippo kontseptsiooni peale. Need e-kaubanduse gigandid on sisenemas füüsilise poe kaubandusse ja on kahe ostukogemuse sümbioosi uuel moel lahti mõtestamas läbi tehnoloogiliste lahenduste.
Kindlasti jätkame seni edutoonud fookustega, sealhulgas jätkusuutlikkuse valdkond.
Kust ise osta eelistad: traditsioonilisest poest või e-poest?
E-poest ostan asju, mida kas ei ole Eestis saada või mugavusest tingituna, näiteks kui on kiire aeg, siis õhtul mõnusasti kodus pere keskel olles, teades, mida vajan - alates toidust kuni nõudeni välja. Kohapeal tahan aga avastada uusi asju või ammutada inspiratsiooni ning kindlasti ka proovimise vajadusega esemed. Ma usun, et olen selles osas täitsa sarnane paljudega.
Kas Stockmann plaanib hakata pakkuma kaupade kojuvedu? Kui jah, siis millal?
Pakume ka täna seda osaliselt, näiteks jõulu kinkekarbid ja –korvid koos kulleripoolse kohaletoimetamise võimalusega. Aga kogu tootevaliku ulatuses hetkel lähiaja plaanides seda ei ole, vajame selleks esmalt e-poodi ja kohaveo partnerit.
Millised on järgmised uuendusplaanid? Saite just valmis uue ja uhke toiduosakonna ning viies korrus sai korraliku uuenduse mõni aeg tagasi.
Stockmanni Delikatess on tõesti meil täiesti uues kuues ning oleme valmis kõiki taas kostitama ja üllatama üle linna tuntud headusega. Mul on väga hea meel, et esimesed nädalad näitavad, et kliendid on uuenduse imehästi vastu võtnud. Kui on parimat kvaliteeti või midagi erilisemat vaja, tullakse ikka Stockmanni. Järgmise aasta plaanid on meil parasjagu koostamisel, nii et nende osas saame mõne aja pärast rääkida.
Kui palju pöörate tähelepanu püsiklientidele ja neile pakutavatele eelistele? Mida plaanite selles osas üle võtta Soomest?
Oo jaa! Püsikliendid on meie vara - meil on väga aktiivsed ja lojaalsed püsikliendid ja me soovime nendega suhet veelgi tugevdada. Järgmise aasta üks fookus on suunatud püsiklientidele. Soomest on meil inspiratsiooni ammutada küll ja kindlasti ei pea me siin jalgratast leiutama. Kuid me ei saa 100% sisu üle võtta vaid peame keskenduma oma klientide ootustele ja vajadustele ning kohalike partneritega koostöös just nendest kahest lähtuvad lahendused leidma.
Kui palju on Sul üldse vabad käed tegutsemiseks ja kui palju on Soome poolt ette määratud?
Stockmann on grupp ja meil on ühine bränd, strateegia ja väärtused. Me teame igal turul ühtemoodi, kes on meie klient, kuidas me soovime teda teenindada ja mõtleme ühiselt, mis on meie arengusuunad ehk kuhu me suuname oma investeeringud. Kohaliku turu ja juhtide roll on suur, sest strateegiat ja investeerimisotsuseid ei tehta isolatsioonis kuskil mujal ilma meieta. Ikka koos.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.