Erinevad kaupluseketid, mis olid enne spetsialiseerunud – näiteks ehituspoed –, on hakanud ka kodukaupu müüma. Samuti tehakse ka pidevaid allahindluskampaaniaid, ütles Koduekstra tegevjuht Tõnu Lemsaar.
- Koduekstra tegevjuht Tõnu Lemsaar. Foto: Meeli Küttim
Koduekstra sulges hiljuti kauplused Nõmmel ja Tamsalus, Mustamäel asuvas Mustika keskuse poes käib parasjagu tühjendusmüük. OÜ Koduekstra tegevjuhi Tõnu Lemsaare sõnul ei tasu sellest aga probleeme välja lugeda.
"Korrastame oma ketti, sellised poed, mis kõige paremini välja ei vea, oleme sulgenud," märkis ta. Lemsaare sõnul sõltub palju sellest, kas konkreetsel kauplusel tekib keskuse kui tervikuga sünergia kliendivoo loomiseks. Tema sõnul käibki pigem ümberkorraldus, näiteks alles reedel avati uus pood Haapsalus, augustis tehti uksed lahti aga Ülemiste keskuses. Kokku on ketil praegu Eestis 21 poodi.
Lemsaare sõnul hindab tarbija võimalust kaupa käega katsuda. Samas kasvab ka Koduekstra e-pood märksa kiiremini kui üldine kasvutempo.
Eelist püütakse saavutada allahindluskampaaniatega
Tõnu Lemsaare sõnul on üldine konkurents kodukaupade segmendis üsna tihe. "Erinevad kaupluseketid, mis olid enne spetsialiseerunud – näiteks ehituspoed –, on hakanud ka kodukaupu müüma. Näiteks K-Rauta on teinud tugevalt allahindluskampaaniaid. Suured hüper- ja supermarketid müüvad samuti kodukaupu," tõi ta välja trende.
Turuosalised püüavad eelist saavutada allahindluskampaaniatega. "K-Rautal on igal nädalavahetusel ja aeg-ajalt kolmapäeviti allahindlused. Teised ketid on ka järele tulnud, Maximas on kogu aeg suured allahindlused tööstus- ja kodukaupadele. Aga hinna langetamine eriti kasumlik ei ole," tõdes Lemsaar.
Loe pikemalt Äripäevast, mis räägib konkurentsist
Hansapost.Seotud lood
E-kaubandus on kiiresti arenev valdkond, kus õige makselahenduse valik võib määrata ettevõtte edu. Eriti oluline on see väiksematele ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetele, kes konkureerivad nii kohalike kui ka rahvusvaheliste tegijatega. Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas toob välja, kuidas ettevõtted saavad oma makselahenduste valikuga konkurentsis eelise saavutada.