• 14.03.25, 09:09

Advokaat jaemüügi hinnakokkulepetest: Euroopa Kohtu eelotsus näitab, mis tingimustel need võivad olla lubatavad

Eestis on seni teenimatult vähe tähelepanu pälvinud Euroopa Kohtu eelotsus üle-eelmise aasta suvest seoses vertikaalse hinnakujunduse ehk edasimüügihindade kindlaksmääramisega, rääkis vandeadvokaat Liina Käis.
Advokaadibüroo WALLESS vandeadvokaat Liina Käis
  • Advokaadibüroo WALLESS vandeadvokaat Liina Käis
Vertikaalne hinnakujundus on igihaljas teema, mis ikka ja jälle tekitab küsimusi. Et teema on oluline ja päevakajaline kinnitab Baltikumi konkurentsiametite hiljutine kohvimasinate jaemüügi hinnakokkulepete uurimine, mille kõigus otsiti muuhulgas läbi Eestis tegutseva Rickman Trade OÜ kontor.
Vertikaalse hinnakujunduse puhul on oluline teha vahet üldreeglina lubatud (sõltuvalt kokkuleppeosaliste turuosadest) edasimüügihindade soovituste andmisel ja maksimaalsete edasimüügihindade kehtestamisel ning keelatud (sõltumata turuosadest) edasimüügihindade fikseerimisel ning minimaalsete edasimüügihindade kehtestamisel.
Euroopa Kohus andis Portugali õlletootja Super Bock vastu algatatud menetluses väärtuslikke selgitusi:
  • Minimaalsete edasimüügihindade kokkuleppimine tarnija ja edasimüüja vahel ei ole automaatselt ega eelduslikult keelatud. Euroopa Komisjoni poolt praktika raskekujuliseks (hardcore) lugemine ei tähenda, et see oleks ka igal juhul oma eesmärgilt by object) konkurentsi kahjustav.
  • Igal konkreetsel edasimüügihindade kujundamise juhtumil tuleb hinnata, kas see on oma eesmärgilt konkurentsi kahjustav. Selleks tuleb arvesse võtta kokkuleppe sisu, eesmärki ning majanduslikku ja õiguslikku konteksti, kusjuures positiivseid mõjusid tuleb arvesse võtta konteksti raames.
  • Selleks, et tegemist oleks hindade fikseerimise kokkuleppe, mitte tarnija ühepoolse tegevusega, millele kokkulepete keeld ei laiene, ei pea olema tõendatud kokkuleppe sõlmimine. Piisab ka objektiivsetest asjaoludest, mis kogumis viitavad vaikiva kokkuleppe olemasolule (nt Super Bock juhtumil võisid kokkuleppele viidata: minimaalsete edasimüügihindade nimekirjade edastamine, edasimüügihindade jälgimine ning nõudmine, et edasimüüjad hindu järgiksid viitega survemeetmetele (nt edasimüüjate soodustustest ilmajätmine) tarnija poolt ning praktikas minimaalsete edasimüügihindade järgimine edasimüüjate poolt).

Seotud lood

Uudised
  • 13.03.25, 14:21
Oluline paljudele kaupmeestele: valitsus muudab tööajad paindlikumaks
Valitsus andis täna heakskiidu liikuda edasi töölepingu seaduse muudatustega, millega luuakse töötajale ja tööandjale võimalus sõlmida paindliku tööaja kokkuleppeid ning täpsustatakse töötajate töö- ja puhkeaja reegleid.
Uudised
  • 12.03.25, 12:47
Juba suvest kohaldatakse uut seadust, mis mõjutab ka väga paljusid kaubandusettevõtteid
Juriidilisele isikule võib trahv olla kuni 20 000 eurot, määrama hakkab TTJA.
28. juunist kohaldatakse Eestis uut seadust, mis mõjutab väga paljusid Eesti ettevõtteid, sh kaubandussektorit. Juriidilisele isikule võib rahatrahv olla kuni 20 000 eurot. Seaduse nõuete täitmise üle teeb järelevalvet tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA).
Uudised
  • 10.02.25, 12:08
Rickman Trade juht Silver Rits: loodame, et menetlus viiakse õiglaselt läbi
Konkurentsi kahjustavas kokkuleppes kahtlustatavat kohvimasina müüja Rickman Trade juht kinnitas, et ettevõte on lähtunud alati aususest ning loodetakse peatsele lahendusele.
Uudised
  • 06.02.25, 12:13
Eduka kohvimasinate müüja kontoris toimus läbiotsimine
“Meie jaoks täiesti ootamatu”
Balti riikides Jura kohvimasinaid ja muud köögitehnikat vahendava ettevõtte Rickman Trade’i kontoris toimus eile hommikul läbiotsimine – kahtlustatakse konkurentsi kahjustavate hinnakokkulepete sõlmimist.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.03.25, 16:16
Messil EuroCIS 2025 keskenduti tõhususe suurendamisele jaekaubanduses
18.–22. veebruaril Saksamaal Düsseldorfis toimunud EuroCIS 2025 messil olid kohal taaskord tuntuimad kaubandustehnoloogia suunanäitajad. Näha sai uuenduslikke tehnoloogiaid ja lahendusi, mis toetavad jaekaubanduse digitaliseerimist efektiivsuse kasvatamise eesmärgil. Väga laialt oli fookusesse võetud andmepõhine juhtimine. Võtmesõnadeks tehisintellekt, kliendikesksus, targad ostlemiskeskkonnad, energiasääst ja küberturvalisus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele