Eesti Vabariigi aastapäeva tähistamise traditsioonid peegelduvad selgelt ka Selveri Köögi müüginumbrites. "Vabariigi aastapäeval ruulisid kindlasti kiluleivad ja täidetud munad," kinnitab Kips. "Kiluleibasid valmistasime vabariigi aastapäevaks ligi 4000 karpi, mis teeb kokku lausa 1,2 tonni."
Populaarsed on jätkuvalt ka Trikolori martsipanikoogid, mis ehtisid paljusid pidulaudu ja viitavad sellele, et rahvuslik element on eestlaste pidulaua kujundamisel endiselt tugeval kohal.
Sõbrapäeva magusad kingitused
Sõbrapäev tõi kaasa erinevate kaupade ostmise, kuid Selveri Köögi kogemus näitab, et tarbijad eelistavad sel puhul just magusaid üllatusi.
Pidupäevatort "Kõige Kallimale" ja samanimelised martsipanikoogid olid selle aasta sõbrapäeva menukaimad tooted. Huvitav on see, et sõbrapäeva tooted müüvad hästi ka väljaspool tähtpäeva.
Tarbimismustrite muutus ja traditsioonide pikenemine
Kips märgib, et pühade tähistamine on muutumas üha pikemaks perioodiks. Vastlakuklite müügi algus jaanuari alguses on vaid üks näide sellest, kuidas kliendid soovivad tarbida tähtpäevadega seotud tooteid varasemast pikema aja vältel.
Samas on tarbijate ostuharjumustes näha muutusi. "Maksutõusud ja majanduslikud tegurid on mõjunud nii, et impulssostud on vähenenud ja tarbijad eelistavad pigem tuntud brändide, nagu Selveri Köök, tuttavaid peolaua- ja kondiitritooteid," selgitab Kips.