Suurärimees Oleg Gross selgitas, et kuigi majandus on languses, läheb tema firmal hästi, kuid sellisel perioodil on tavaliselt edu üürike. Seetõttu ootab Gross, et ka tema firmal veidi halvemini läheks.
- Suurärimees Oleg Gross ütles, et praegune kriis on kuidagi hiiliv. Foto: Andras Kralla
“Igast kriisist õpitakse midagi, kuid see kriis on kuidagi hiiliv,” ütles Oleg Gross Äripäeva raadiole. Ta lisas, et kuigi tarbijad teavad majanduslangusest, siis tarbijad ei ole sellega veel pihta saanud. Seega peab ootama, mida kriis endaga ikkagi kaasa toob. “Selge on see, et halvematele aegadele järgnevad paremad ajad,” sõnas ärimees.
Gross rääkis ka sellest, et kuigi majandus on languses, läheb nende ettevõttel hästi. “Ma ootan seda, et mu firmal läheks pigem natuke halvemini, sest see hästiminek on ajutine. Kui majandusel läheb halvasti ja meie ketil läheb paremini, siis see ei saa väga pikalt kesta, seega ma loodan, et varsti hakkab ka meil halvemini minema,” rääkis ta. Tulevaks aastaks Gross aga miskit ei ennusta. “Valitsus püüab näidata, et nad nende tegevused on ettearvatavad ja nende poliitika on teadaolev, siis praegu see nii ei ole olnud ja ei ole teada, mis otsuseid valitsuses tegelikult tehakse,” arutles Gross.
Investeeringud jätkuvad täie hooga
Hoolimata ebastabiilsest majandusest jätkab OG Elektra temopokalt investeeringute tegemist ning järjest enam uusi kauplusi avavad uksi. “See sõltub võimekusest ja meil on võimekust investeerida. Öeldakse, et aktsiaid tuleb osta siis, kui kõik müüvad, niisamuti tuleb ka täna investeerida,“ selgitas ärimees ning viitas sellele, et ehitushinnad on tänaseks oluliselt langenud.
OG Elektra tunneb end turul kindlalt hoolimata sellest, et turule on tulnud teisigi tugevaid tulijaid ning seda näiteks jaeketi Lidl näol. “Ma ei taha kiidelda, aga meil on terve Eesti peale tulnud kliente juurde. Midagi on meilt ära võetud, aga on ka juurde tuldud. Kokkuvõttes on bilanss positiivne,” selgitas Gross optimistlikut. Ta lisas, et Lidl kindlasti laieneb edasi, mistõttu teeb ta ka kaupmeeste elu veidi raskemaks. “Vaba konkuretnts selline ongi, midagi teha pole,” sõnas ta. Ta lisas, et lähima viie aasta jooksul ta olulisi muutusi Eesti jaekettide maastikul ei näe.
Täna on suur eesmärk Grossil rajada 2027. aastaks Viljandi spaahotell, mille krundi
tehinguga alles hiljuti lõpule jõuti, kuid antud projekti peab suurärimees pigem missiooniprojektiks. Suurt kasumit Gross ei ennusta. “Hotellide ja spaade majandusaasta aruandeid vaadates on ju selge, et mingeid suuri kasumeid seal vastu ei vaata. Seda, et hakkan Viljandist kotiga raha Rakvere poole tassima – nii sinisilmne ma ei ole,” rääkis Gross. Ta selgitas, et oleks meeldiv, kui oleks väike kasum, mis ninaotsagi pinnale veab, kuid kasumisse ta ise ei usu.
Kuula lisa intervjuust!
Intervjueeris Aivar Hundimägi.
Oleg Gross: majanduskriis alles hiilib tarbijate rahakotti
Seotud lood
Suurärimees Oleg Gross selgitas, et kuigi majandus on languses, läheb tema firmal hästi, kuid sellisel perioodil on tavaliselt edu üürike. Seetõttu ootab Gross, et ka tema firmal veidi halvemini läheks.
Oleg Grossi poeg Georg Gross sõnas, et antud sündmus ikka õnnitlemise koht ei ole, kuid Oleg ise oli vägagi valmis õnnitlusi vastu võtma. Rakvere linnavolikogu oli üpris selge enamusega Grossi kõrghoone detailplaneeringu kehtestanud.
Oleg Gross rääkis, et järgmisel aastal klientide ostujõud langeb või jääb samale tasemele ning üha rohkem ostjaid liigub discounteritesse. Ta kinnitas, et plaan on ainult laieneda, ent e-kaubandust viljeleda ei plaani.
A1000 omanik: ei ole müügis, kui just head hinda ei pakuta
Kaubandusärimees Oleg Grossi sõnul on A1000 Marketi omanik teinud talle pakkumise poekett ära osta. A1000 Marketi omaniku sõnul kett avalikult müügis pole, kuid õige hinna eest võiks diili teha küll.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.