Apotheka kaubamärki omava Terve Pere Apteek OÜ (kuulub Magnumi kontserni) kasum vähenes pea poole võrra, olles mullu 532 000 eurot.
2011. aastal oli apteegipidaja kasum ligi miljon eurot ehk 966 000 eurot. Samas käive mullu pisut kasvas: müügitulu oli mullu 68 miljonit eurot (2011. aastal 62 miljonit eurot), mis on 10% enam.
Ettevõttel on neli sidusettevõtet: OÜ Türi Apteek, OÜ Pharmal, OÜ Valve Raide Apteek ja Narva-Jõesuu Apteek OÜ ja üks tütarettevõte: OÜ Tondiraba Apteek.
Keskmine brutopalk oli ettevõttes mullu 975 eurot, arvestatuna töötajate täistööajale. Palgad on tõusnud, sest tunamullu oli keskmine 857 eurot. Tegevjuhi Kadri Tammepuu keskmine kuutasu on 4600 eurot nagu ka aasta varem.
Majandusaruanede LISA 24 teatab, et seisuga 31.12.2012 on ettevõtte käibekapital negatiivne (-1,5 mln eurot). Juhatus kinnitab, et ettevõtte tegevus on jätkusuutlik ning ei kahjusta kreeditoride huve. Emaettevõtja AS Magnum kinnitab, et on nõus Terve Pere Apteek OÜ-d majandusraskuste korral viivitamatult finantsiliselt toetama ja tegema vajadusel täiendavaid investeeringuid Terve Pere Apteek OÜ jätkuvuse tagamiseks.
Ettevõtte põhitegevusalaks oli aruandeaastal jätkuvalt apteekide tegevus. Ettevõtte apteegid paiknevad pea kõigis Eesti suuremates linnades ja ka maal ning nende arv kokku oli aasta lõpu seisuga 77. Apteegiketi laiendamiseks otsisime lõppenud aastal aktiivselt uusi võimalusi. 2012. aastal avasiti 3 uut müügikohta: apteek Tallinna äärelinnas Pääskülas ning 2 apteeki maa-piirkondades Sangastes ja Kullamaal.
2012. aasta üldapteekide kogukäive Eestis kasvas Ravimiameti statistika andmetel 8,3%. Arvestades, et Terve Pere Apteek OÜ käive kasvas
samal perioodil 10%, oli ettevõte turu keskmisest edukam, leiab majandusaruanne. "Siiski on apteegisektor ohtlikult madala tulususega, mis on suuresti seotud riigi poolt kehtestatud liialt madalate sissetulekutega, mille põhjuseks on ravimiseadusele mittevastavad kaalutud keskmised juurdehindlused ravimite jaemüügil," lisatakse seal.
Seotud lood
Täna avatakse Eesti esimene internetiapteek, mille juurde kuulub ka kohustus tagada patsientide nõustamine enne ostu.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.