Stockmann müüb oma Delikatessi ärid Soomes S Groupile – Baltikumis jätkab oma Delikatessi kaupluste juhtimist Stockmann.
- Stockmann. Foto: Julia-Maria Linna
Stockmann ja S Group kirjutasid alla kokkuleppele, millega Stockmann müüb Stockmann Delikatessi äride juhtimise õiguse Soomes S Groupi piirkondlikele koostööpartneritele, teatas ettevõte.
Stockmann Delikatessi äritegevus Baltikumis jääb Stockmanni juhtida. Stockmann Delikatessi kauplused jätkavad tegevust Stockmanni kaubamajades Tallinnas js Riias ning kõigis praegustes asukohtades Soomes.
Stockmannil on plaanis investeerida lähiaastatel nii Tallinnas kui ka Riias asuvate Delikatessi kaupluste renoveerimisse ja nüüdisajastamisse. Uuendustööd on kõigepealt plaanis Tallinnas ja need algavad 2018. aastal.
„Kasumliku kasvu tekitamiseks peab Stockmann tegema strateegilisi valikuid. Balti riikides jätkame ise Delikatessi kaupluste juhtimist. Toiduelamusel on ülioluline osa meie kaubamaja kontseptsioonis kui tervikus ja teeme jätkuvaid pingutusi, et kindlustada oma klientidele ka edaspidi juurdepääs parimatele toidukauplustele Tallinnas ja Riias. Soomes on ostu- ja eriti logistikategevused mõjutanud Stockmann Delikatessi konkurentsivõimelisust. Seega ühendab Delikatess Soomes jõud S Groupiga, millel on olemas tahe ja vahendid nimetatud äri edasi arendada,“ sõnab Stockmanni tegevjuht Lauri Veijalainen.
Baltikumis on toidu osakaal kogumüügis suurem kui Soomes ja Delikatessi ärid kasumlikud. Riia ja Tallinna kaubamajades on olemas kohalikud toiduäri eest vastutavad üksused. Suurem osa toodetest ostetakse kohalikelt pakkujatelt nende oma ostuorganisatsioonide vahendusel, seega pole Soomes aset leidval tehingul märkimisväärset mõju Stockmanni Delikatessi kauplustele Balti riikides. Soomes tehtav tehing ootab heakskiitu Soome Konkurentsi- ja Tarbijaametilt. Kui see pälvib heakskiidu 2017. aasta jooksul, on võimalik tehing lõpule viia 31. detsembril 2017.
Seotud lood
Eelmise aasta alguses avatud logistikakeskus ning kaubamajade kontseptsiooni muudatus aitab ettevõttel muuta oma tegevust kordades efektiivsemaks ning säästa mitmeid miljoneid eurosid.
Alates 1. veebruarist 2018 muutuvad Stockmanni Tallinna kaubamajas kõik ostukotid, sealhulgas nii kile- kui paberkotid, tasuliseks.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.