Eelmise aasta alguses avatud logistikakeskus ning kaubamajade kontseptsiooni muudatus aitab ettevõttel muuta oma tegevust kordades efektiivsemaks ning säästa mitmeid miljoneid eurosid.
- Helsingi Stockmanni uus koduosakond Foto: Maarit Eerme
„Meie peamine eesmärk on olla 2018. aastaks kasumlik ettevõte. Lindexi ärisuunaga on hetkel väikesed väljakutsed, kuid teiste valdkondadega, kaubamaja ja kinnisvara, läheb hetkel plaanide järgi,“ rääkis Stockmanni tegevjuht Lauri Veijalainen.
„Eelmine aasta oli Lindexi’le rekord aasta, teeme selle nimel kõik, et see aasta sinna lähedale jõuda,“ ütles tegevjuht. Stockmann müüs käesoleval aastal ka Soome kaubamajade toidukauplused S-Grupile, mille müügihind oli 27 miljonit eurot. Hetkel oodatakse Soome konkurentsiameti kinnitust, et saaks tehingu lõpule viia. „Tehingu toimumisel hakkab S-Grupp tegutsema kõigis Soome 6 toidukaupluses, kuid Stockmanni toidukaupluse kaubamärk ja kaubavalik jäävad samaks,“ ütles Veijalainen. Ta lisas, et Tallinna ja Riia toidukaupade osakonnal läheb hetkel hästi, neid müüa pole plaanis, kuid nendes tuleb väike uuenduskuur.
Veijalainen rääkis ka seda, et suvel avatud Tallinna Stockmanni kaubamaja Madmoiselle kohviku katuseterass hakkas väga hästi tööle ning sellel oli väga suur positiivne mõju külastajate arvule. „Me oleme igati rahul.“
Stockmanni kõige uuem kaubamaja, Tapiola kaubanduskeskus Espoos, avati 16. märtsil 2017. Kaubamajas on efektiivsuse eesmärgil paigutatud kõikide korruste kassad ühte kohta. Iga korruse keskel paikneb ka nö peatänav, kuhu on paigutatud uute ja kampaaniatoodete väljapanekud.
Ettevõtte juhi sõnul kavatsevad nad kohvikute ja restoranide hulka kaubamajades kasvatada. „See on trend, sest inimesed tahavad rohkem aega veeta ning lõppkokkuvõttes on klientide jaoks tähtis kaubamajast saadud kogemus.“
Veijalainen lisas, et nad ei plaani teenindajate hulka kaubamajades vähendada, see on nende jaoks väga oluline. „Efektiivsust otsime mujalt,“ ütles ta.
„Oleme viimastel aastatel vastu võtnud raskeid strateegilisi otsuseid, kuid veel on palju tööd teha,“ rääkis Veijalainen. Tema sõnul on hetkel näha, et tehtud otsused on olnud õiged. Stockmann keskendub oma põhitegevusele ehk mood, ilu ja kodu. Kaasatakse partnereid kohvikutele, raamatu-, mänguasjad-, elektroonika osakonnale ning heaolu teenustele.
Järgmine strateegia samm
„Meie eesmärk on luua klientidele rohkem põhjuseid, miks nad peaksid külastama Stockmanni kaubamaja,“ ütles Stockmanni kommunikatsioonidirektor Nora Malin. Lisades, et nende eesmärk on kasvatada külastajate arvu ja seeläbi ka ostude hulka.
Seetõttu on nad Malini sõnul jaganud enda Premium ostlemise protsessi neljaks:
- Inspiratsioonirikas kaupluse keskkond.
- Parim valik brände ja kaupu.
- Inspiratsioon ja eripakkumised, et kliendid ennast erilisena tunneksid.
- Pakkuda innovaatilist teenindust, mida mitte kuskilt mujalt ei leia.
„Nendest punktidest lähtume ka enda partnerite otsimisel, kes sobivad kokku meie brändi ja ostukogemuse pakkumisega,“ ütles Malin. Ta lisas ka veel seda, et nad keskenduvad hetkel kaupluse sisesele digitaliseerimisele, et pakkuda klientidele paremat kogemust.
90% logistikakeskuse tööst on automatiseeritud
Stockmanni üks kõige suuremaid ja uuemaid efektiivsuse samme on olnud uue logistikakeskuse avamine, mis hakkab täielikult teenindama ka Riia ja Tallinna kaubamaju käesoleva aasta novembri lõpust.
Ettevõtte tarneahela juht Elina Laine ütles, et logistikakeskuses olev automaatne kauba komplekteerimine on kümme korda efektiivsem, kui manuaalne. Kui Stockmannil oli eelnevalt 6 logistikakeskust, siis nüüd on kõik ühes kohas koos. „See muudatus annab ettevõttele igal aastal 5,5 miljonit säästu,“ ütles ta.
Tareahela juhi sõnul on logistikakeskuses automatiseeritud 90% toodete ladustamisest ja komplekteerimisse toomine. „Käsitsi tuleb veel komplekteerida suuri esemeid, tuleohtlikke ning riidepuu peal olevaid tooteid.“
Laine sõnul komplekteeritakse logistikakeskuses tooted kaubamajadele korruste ja osakondade kaupa, et siis pärast müügikohas oleks neid lihtne lahti pakkida.
Uues logistikakeskuses asub ka 9 fotostuudio ala, kus on ka Soome kaks ainukest fotorobotit. „Fotostuudio meeskond on 30 liikmeline, kuhu kuuluvad fotograafid, pildi töötlejad, disainerid kui ka tekstikirjutajad,“ rääkis Stockmanni tootmisjuht Olga Saxen. Seal tehtud pildid lähevad peamiselt e-kauplusesse ning mõningad ka kataloogidesse ja teistesse reklaam materjalidesse. Tekstikirjutajad koostavad tootekirjeldusi peamiselt e-kauplusesse.
125 fotot
- Stockmann Soomes Foto: Maarit Eerme ja Heija-Liis Ristikivi
Seotud lood
Homme, 18. novembril avab Anvol OY Helsingis Stockmanni kaubamajas uue mänguasjapoe XS Lelut. Tegemist on Eesti esimese mänguasjadepoe ketiga, mis laiendab oma tegevust Soome. Avatava kaupluse müügipind on 650 m2 ning see asub Stockmanni kaubamaja 6. korrusel laste moe- ja spordiosakonnas. Kokku on firmal nüüd Soomes 6 kauplust.
Stockmanni uus strateegia näitab juba esimesi edumärke, kus ettevõtte klientide arv kasvab, kaasatakse koostööpartnereid, tuuakse turule veelgi jõulisemalt uusi kaubamärke ning pakutakse väga head klienditeenindust, mida kliendid hindavad.
Alates 20. oktoobrist on Tallinna Stockmanni kaubamaja naiste pesu osakonnas pilootprojektina kasutusel digitaalsed proovikabiinid, mille kaudu saab klient hõlpsalt suhelda teenindajaga.
Stockmann müüb oma Delikatessi ärid Soomes S Groupile – Baltikumis jätkab oma Delikatessi kaupluste juhtimist Stockmann.