Alates 1. veebruarist 2018 muutuvad Stockmanni Tallinna kaubamajas kõik ostukotid, sealhulgas nii kile- kui paberkotid, tasuliseks.
Ühtlasi laiendab Stockmann oluliselt korduvkasutatavate ostukottide valikut, et pakkuda keskkonnasäästlikumaid alternatiive. Eesti metsade ja soode kaitsetegevusteks annetab ettevõte 2018. aastal 10 000 EUR Eestimaa Looduse Fondile, lisaks planeeritakse teemakohaseid teavituskampaaniaid ja ühistegevusi.
Uus disain ning vastutustundlikumad valikud
Kõnealune muudatus on vaid väike osa Stockmanni tegevustest vastutustundlikkuse ja keskkonnasäästlikkuse vallas. Stockmann on 2017. a jooksul juba asendanud senised kilekotid vähemalt 80% ulatuses taaskasutatavast materialist valmistatud ja biolagunevate kilekottidega ning uued paberkotid on valmistatud FSC sertifitseeritud puitmaterjalist.
Stockmann Delikatessi valikusse on lisandunud vähemalt 85% ulatuses taaskasutatavast suhkruroost valmistatud mahukas ostukott; moe-, kodu- ja iluosakonnas on saadaval mitmekülgne valik korduvkasutatavaid ostukotte.
"Ostukottide tasustamine on üks väikseid ja lihtsaid, kuid efektiivseid viise nende tarbimiskoguste vähendamiseks. Igal ostukorral ei vaja me tegelikult uut kotti, samas mõjutab ka kõige väiksem kile- või paberkott meie elukeskkonda. Meie peamine eesmärk on vähendada igasuguste ostukottide tarbimist ning teha see oma klientidele võimalikult lihtsaks", lisab Stockmanni Tallinna kaubamaja direktor Marge Türner.
Ostukottide tasuliseks muutmine on osa 2016. a oktoobris kinnitatud Stockmanni vastutustundlikkuse arendamise kohustusest. Selle taust on seotud Euroopa Liidu pakendite ja pakendijäätmete direktiiviga ning selle eesmärk on vähendada ostukottide tarbimist ja nendest tekkivat keskkonnareostust. Stockmann kutsub üles ka kõiki oma koostööpartnereid ning kaubamaja rentnikke alustama sarnaste initsiatiividega.
Stockmann AS on osa Soome jaekaubanduskontsernist Stockmann Group, mille jaekaubanduse haru Stockmann Retail kõrvale kuuluvad ka moekett Lindex ning kinnisvaradivisjon Stockmann Real Estate.
Seotud lood
Järgmistel Hulludel Päevadel saavad Soome Stockmanni püsikliendid, kelle aastane ostusumma ületab 2500 eurot, eelisjärjekorras kampaaniakaupu osta.
Stockmann müüb oma Delikatessi ärid Soomes S Groupile – Baltikumis jätkab oma Delikatessi kaupluste juhtimist Stockmann.
Alates 20. oktoobrist on Tallinna Stockmanni kaubamaja naiste pesu osakonnas pilootprojektina kasutusel digitaalsed proovikabiinid, mille kaudu saab klient hõlpsalt suhelda teenindajaga.
Stockmann kavatseb koondada peaaegu sada töökohta, samal ajal aga otsitakse kontserni veebipoodi kümneid digispetsialiste, vahendas Yle.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.