Eesti suurim veebikaubamaja Hansapost ja Soome legendaarne kaubandusettevõte Hobby Hall ühinesid. Rahvusvahelise ühendettevõtte käive ületab 80 miljonit eurot, töötajate arv on 225 ning valikus on üle 330 000 toote.
- Hansaposti asutaja ja juhatuse liige Taavi Rajuri Foto: Maarit Eerme
Edasi liigutakse ühise ettevõttena, kuid kohalikud kaubamärgid: Hobby Hall Soomes, Hansapost Eestis ning Xnet ja Upstore Lätis, jäävad alles. Ühinemisjärgselt laieneb Hobby Halli ja Hansaposti klientidele müügil olevate toodete valik ning lähtuvalt suurematest sisseostu kogustest saab klientidele pakkuda paremaid tingimusi.
Ühinemislepingu kohaselt soetas Hansapost 46 protsenti Hobby Hallist, 46 protsenti kuulub Soome pereettevõttele ja Hobby Halli tänasele suurosanikule SGN Group ning 8 protsenti Hobby Halli tegevjuhi Pekka Pättiniemi ettevõttele Four P&P Consulting OY.
“Ühise kogukäibega kuulume juba praegu piirkonna e-kaubanduse liidrite sekka, aga meie jaoks on see alles start, mitte finiš,” ütles omanikeringi kuuluv juhatuse liige Taavi Rajur. “Hansapost jääb eestlaste jaoks ikka samaks tuttavaks veebipoeks, küll plaanime juba tänavu nii kvalitatiivset kui kvantitatiivset arenguhüpet. Koos legendaarse kvaliteettoodete poolest tuntud Hobby Halliga saame laiendada valikut ja tuua Eesti veebikaubamaja sortimenti eksklusiivsed kaubamärgid,” rääkis Rajur. “Samas saavad mitmed Eesti kaubamärgid hüppelaua rahvusvahelisele turule,” lisas Rajur.
“Veebikaubamajade ühinemine on oluline samm Hobby Halli möödunud aastal alanud uuenemisel,” rääkis Hobby Halli tegevjuht Pekka Pättiniemi. “Hobby Hall soovib klientidele pakkuda elamusi ning tootevaliku oluline laienemine, muuhulgas ka soomlastele olulise aianduse valdkonnas, võimaldab seda. Lisaks võidavad kliendid kindlasti ka veebikaubamajade e-valdkonna koostööst ja ühisarendustest,” märkis Pättiniemi.
Ühinenud ettevõte võtab üle kõik senised lepingud ja kohustused, seega ei mõjuta ühinemine kuidagi juba tehtud tellimusi, tarneid, kokkuleppeid ja kohalike klienditeeninduskeskuste tööd.
Soomes moodustab e-kaubandus kümme protsenti kogu kaubanduse käibest. Eestis ulatub veebikaubanduse osa kolme protsendini. Soomes kasvab e-müük aastas üle 20 protsendi ning Eestis ligi 40 protsenti.
Hobby Hall OY on 1962. aastal asutatud Soome kaubandusettevõte, mille tootevalikusse kuuluvad kodu, vabaaja ja elektroonika tuntud kaubamärgid. Ettevõttel on üle poole miljoni püsikliendi. Hobby Hall kuulus pikaajaliselt Stockmanni kontserni, 2017. aasta soetas ettevõtte Soome pereettevõte SGN Grupp. Hobby Halli käive ulatus 2017. aastal 43 miljoni euroni, ettevõttes töötab 100 inimest.
Hansapost on Eesti suurim veebikaubamaja, mille valikus on üle 300 000 toote, sealhulgas aiakaubad, mööbel, kodutarbed, elektroonika ja moekaubad. Hansaposti asutasid 1997. aastal Hansaprint, Soome Post ja Sonera. 1999. aastal sisenes ettevõte Läti turule. Hansaposti 2017. aasta käive ulatus 29 miljoni euroni, ettevõte annab tööd 125 inimesele. Lisaks Hansapostile kuuluvad ettevõttele Xnet ja Upstore kaubamärgid ning esinduskauplus Tallinnas Järve keskuses.
SGN Grupp on 1933. aastal asutatud pereettevõte, mis lisaks Soomele tegutseb ka Venemaal ja Rootsis. Ettevõte esindab ja müüb peamiselt spordi- ja vabaaja tooteid, kodutarbeid, põllumajanduse ja tööstusseadmeid. Kontserni käive ulatub 170 miljoni euroni ning ettevõte annab tööd 320 inimesele. Kontserni peakontor asub Soomes, Vantaas.
Seotud lood
Hiljuti veebikaubamaja kõrvale pärispoe rajanud Hansaposti ühe asutaja Taavi Rajuri sõnul on nende kaks peamist muret, esiteks brändid, mis ei taha kuuldagi e-müügist, ja teiseks turusolkijatest veebipoed, mis veavad ala maine alla.
Mullu Eestis 43 protsendi võrra käivet kasvatanud veebikaubamaja Hansapost kolis äsja uude lattu, mis võimaldab laovaru suurendada ja kauba kohaletoimetamise aega lühendada.
Hansapost alustas koostööd Gemiusega, kes on soovitusmootori QuarticON ametlik partner Baltikumis. QuarticON soovitusmootor aitab ennetada ja automaatselt valida, millised tooted kliendile meeldida võiksid ning kuvab personaliseeritud pakkumise reaalajas.
Veebikaubamaja Shoppa.ee juhatuse liige Janek Barndõk arvas, et Hansaposti sõlmitud tehing Hobby Halliga võimaldab ettevõttel hinnasurvet tekitada.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.