Veebikaubamaja Shoppa.ee juhatuse liige Janek Barndõk arvas, et Hansaposti sõlmitud tehing Hobby Halliga võimaldab ettevõttel hinnasurvet tekitada.
- Peep Kuld Foto: Eiko Kink
Millise mõju Hansaposti ja Hobby Halli ühinemine kohalikule e-kaubandusele kaasa toob, on konkurentide sõnul praegu veel raske öelda. Kuid selge on see, et mõju ei jää olemata. Shoppa.ee e-kaubanduskeskkonna juhatuse liige Janek Barndõk pakkus, et kuna kasvab spordi- ja vabaajajalatsite kaubandus, siis võiks ühinemine puudutada madalama otsa rõivakaubandust. Lisaks prognoosis Barndõk võimalikku marginalisurvet.
“Ei ole saladus, et Hansapost ei ole just parimate hindadega müüja olnud. Võimalik, et tehing võimaldab hinnasurvet tekitada,” sõnas Barndõk.
Sünergia saavutamiseks on tarvis teha palju tööd
“Neile tekib hulk tööd juurde, et plaanitud sünergia kätte saada. Ühinemine iseenesest ei loo väärtust - väärtus ja sünergia tuleb kätte saada plaanide elluviimisega,” sõnas Kuld.
Pealegi on igasugune ühinemine on seotud riskidega, sest palju asju tuleb ära teha ja positiivne tulemus pole iseenesestmõistetav. Potentsiaal selleks on Kulla sõnul hea.
“Hoian pöialt ja soovin edu Hansaposti meestele, et nad oma plaanid ellu viiksid,” lisas Kuld.
Ühinemislepingu kohaselt soetas Hansapost 46 protsenti Hobby Hallist, 46 protsenti kuulub Soome pereettevõttele ja Hobby Halli suurosanikule SGN Group ning 8 protsenti Hobby Halli tegevjuhi Pekka Pättiniemi ettevõttele Four P&P Consulting OY.
Ühinenud ettevõte võtab üle kõik senised lepingud ja kohustused, seega ei mõjuta ühinemine juba tehtud tellimusi, tarneid, kokkuleppeid ja kohalike klienditeeninduskeskuste tööd.
Autor: Lennart Käämer, Äripäev
Seotud lood
Hiljuti veebikaubamaja kõrvale pärispoe rajanud Hansaposti ühe asutaja Taavi Rajuri sõnul on nende kaks peamist muret, esiteks brändid, mis ei taha kuuldagi e-müügist, ja teiseks turusolkijatest veebipoed, mis veavad ala maine alla.
Mullu Eestis 43 protsendi võrra käivet kasvatanud veebikaubamaja Hansapost kolis äsja uude lattu, mis võimaldab laovaru suurendada ja kauba kohaletoimetamise aega lühendada.
Eesti suurim veebikaubamaja Hansapost ja Soome legendaarne kaubandusettevõte Hobby Hall ühinesid. Rahvusvahelise ühendettevõtte käive ületab 80 miljonit eurot, töötajate arv on 225 ning valikus on üle 330 000 toote.
Hansapost alustas koostööd Gemiusega, kes on soovitusmootori QuarticON ametlik partner Baltikumis. QuarticON soovitusmootor aitab ennetada ja automaatselt valida, millised tooted kliendile meeldida võiksid ning kuvab personaliseeritud pakkumise reaalajas.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.