12. aprillil selgus Tallinnas Eesti parim teenindaja 2018, kelleks on Sofia Karkus (Viking Motors AS) Tallinnast.
- Laura Kivijärv (Olerex AS); Sofia Karkus (Viking Motors AS) ja Anna Golovtsenko kohvikust Paviljon (Revelin OÜ) Foto: Viljar Lillmaa
Teise koha saavutas Anna Golovtsenko kohvikust Paviljon (Revelin OÜ) Tartust ja kolmanda koha vääriliseks tunnistati Laura Kivijärv (Olerex AS) Jõgeva teenindusjaamast.
Sofia Karkus, ütles, et ta on väga õnnelik. „Suur au oli osaleda koos Eesti parimatega ja ennast tõestada. See on suurepärane tunne, kui saavutad selle, millest oled ammu unistanud ja ihaldanud. Uhke on olla parimatest parim, see on suurepärane ja lausa eufooriline tunne,“ rääkis ta.
Karkus sõnas, et teenindaja ameti juures hindab ta väga kõrgelt just igapäevaseid väljakutseid ja vaheldust. „Teenindaja töö ei ole kunagi rutiinne, piisab vaid sellest, et teed ise midagi natuke teistmoodi ja kõik muu su ümber muutub samamoodi koos sinuga.“
HEA TEADA!
"Kiida teenindajat" kampaanias olid enim kiidetud ettevõtted sel aastal:
Selver
Swedbank
R-Kiosk
Teeninduskohtade lõikes said enim kiitust:
Viimsi Spa
Stockmann
Swedbank Õismäe kontor
„Viimasel ajal olen mõistnud, et Eestis peab väga palju tööd tegema, et purustada teenindaja tööga seotud müüdid,“ rääkis Karkus. Ta lisas, et Eestis peetakse teenindustööd lühiajaliseks, millel puudub igasugune areng. „Mina sellega absoluutselt ei nõustu.“ Tema sõnul saab teenindajana hindamatud teadmised ja omadused, mida saab kogu elu kasutada, samamoodi on teenindajatöö lausa suurepärane hüppelaud edukaks tulevikuks.
„Selleks, et teenindaja mainet ühiskonnas muuta, peab sellest rääkima ja esile tõstma häid näiteid, mida saab üks inimene teenindaja tööst,“ ütles Karkus. Ta on kindel, et ettevõtted peavad ka tegema palju tööd selleks, et teenindaja ise tahaks teha oma tööd ja et nende töö oleks ihaldatud. „Selleks tuleb ettevõttel hoida head siseõhkkonda ja konkurentsivõimelist töötasu, mis võiks sõltuda teenindaja tulemustest. Nii ei tule töötajatel nö piiri ette ja nii nad saavad olla iga päev paremad kui eile.“
"Eesti Parima Teenindaja 2018 aasta konkurss oli väga kõrge tasemega ning parimate välja selgitamine oli tõesti raske ülesanne. Sofia Karkus on särav suhtleja, kes on fokusseeritud kliendile ja tema vajadustele ning parima lahenduse leidmisele. Sofia lahendusest ning olekust peegeldus värskust ja positiivsust, mis nakatas terve saali ja žürii,” kommenteeris finaalüritust konkursi žüriiliige ja Luminor Eesti kaugkanalite juht Kristjan Jasinski.
Swedbanki kliendi tagasiside valdkonna juht ja žüriiliige Kristel Roossaar ütles, et Sofia on äärmiselt julge, aus ja avatud nii kontakti loomisel kui ka hoidmisel. „Ta mõistab nalja ja on väga positiivne suhtleja.“
Konkursi staažikaim žürii liige ja Tartu Ülikooli Raamatukogu teenindusosakonna juhataja Olga Einasto sõnul oli selle aasta finalistide tase nii tugev, et oli lausa raske parima välja valimine. „Sofia paistis silma oma erilise soojuse ja loomulikkusega. Ta suutis säilitada need isegi kriitilises ja ebatavalises teenindusolukorras. Ta oli rõõmus ja humoorikas,“ sõnas ta.
“Sofia eristus teistest oma entusiasmi ja säraga silmades. Tunnustust väärib ka tema oskus ja julgus vastu võtta kliendi tänu ja komplimendid. Sofia lasi kliendil neid ohtralt jagada ja kuulas kannatlikult ega sattunud kohmetusse olukorda. Sofia oli väga leidlik, siiras ja lausa suurepäraste teenindusoskustega,“ kommenteeris Telia Eesti teeninduskvaliteedi osakonna kvaliteedi spetsialist Ingrid Korindt.
- Parimad Teenindajad 2018 koos žüriiga Foto: Viljar Lillmaa
Tänavusel parima teenindaja konkursil osales ühtekokku 635 teenindajat üle Eesti. Finaali jõudmiseks pidid teenindajad lahendama veebikeskkonnas kolm põnevat teenindussituatsiooni ning vastama suhtlemisoskuste ja tarbijakaitseseaduse tundmise testile. Žürii hindas teenindajate sooritust 5 hindamiskriteeriumi alusel – tähelepanelikkus, hoolivus, leidlikkus, võit-võit lahendus ja korrektsus – ning valis iga piirkonna konkursi juures välja 10 tugevaimat kandidaati. 12. aprilli finaalsündmusel kohtusid finalistid žüriiga silmast-silma ning lahendasid kaamera ees koostöös näitlejast kliendiga veel täiendava teenindussituatsiooni.
Seotud lood
Märtsis esitasid eestlased hea teeninduse kuu “Kiida teenindajat” kampaania raames 46 500 kiitust, mille põhjal selgitati välja 2018. aasta parima teenindusega ettevõtted.
22. märtsil selgus Tallinnas Jaan Poska nimelises majas kahe piirkondliku konkursi finaalvõistlusel, kes on Tallinna parim teenindaja 2018 ning Eesti teiste piirkondade parim teenindaja 2018.
13. märtsil selgus Tartu parim teenindaja 2018, kelleks osutus Thor Vaas (Swedbank). II koha saavutas tasavägisel konkursil Anna Golovtsenko (Kohvik Paviljon) ning kolmanda koha vääriliseks tunnistati Hele-Mai Luik (Olerex).
Tallinna Hea Teeninduse päeval kuulutati välja 2017. aasta parima teenindusega ettevõtted, teeninduskohad ning Eesti parim teenindaja 2017.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.