Kui DPD e-kaubanduse uuringu järgi tagastas viimati e-poest tellitud kauba 11% Eesti elanikest, siis rõivaste ja jalanõude kategoorias tagastatakse juba pea iga kolmas pakk. Kuigi tasuta tagastus on e-ostu sooritamisel oluline argument, võib see mugavus peagi kaduda.
- DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd Foto: Jake Farra
DPD Eesti müügi- ja turundusjuhi Janek Kivimurru sõnul on mitmed rahvusvahelised e-poed, kes täna tasuta tagastust pakuvad, suunda vaikselt muutmas. „See telli kõik, mis meeldib, ja tagasta kõik, mis ei sobi, on kahe otsaga asi – ühest küljest on hea, kui tellitud ja ebasobivaks osutunud toode lihtsalt seisma ei jää, vaid uuesti ringlusesse jõuab. Teisalt on iga lisaks saadetud pakk koormav keskkonnale, sest sageli vajavad ka juba avatud ja tagastatud tooted ümberpakendamist ning lisanduvad transpordikulud,“ selgitas Kivimurd.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.