Klient ei osta, kui muusika, värvid, valgus või isegi lõhn on valed, õpetas tarbijapsühholoog ja brändistrateeg Kate Nightingale konsultatsioonifirma Colliersi veebiseminaril.
- Tarbijapsühholoog Kate Nightingale
"Nii hea lõhnavalik kui ka muusika on võimelised suurendama poemüüki keskmiselt 20% – seda on näidanud tuhanded uuringud," ütles tarbijapsühholoog Kate Nightingale seminaril. "Kui müüte näiteks erinevale soole suunatud tooteid – naiste- ja meesterõivaid – ning valite sihtrühmale vale lõhna, võite müüki isegi 140% negatiivselt mõjutada - nagu uuringud näitavad," ütles Nightingale. Ta selgitas, et on üllatunud, kui palju helide ja lõhnade tähtsust poes alahinnatakse. Helid võivad mõjutada näiteks inimeste kõndimiskiirust, antisotsiaalset käitumist, nagu vargus, ja toote väärtuse tajumist.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.