Tartu ülikooli isejuhtivate sõidukite laboril on käimas koostöö Boltiga, mille raames plaanitakse juba 2026. aastal tuua Tartu tänavatele isesõitev auto.
Selleks ajaks on vaja autot arendaval meeskonnal luua digitaalne kaart, ütles Tartu ülikooli arvutiteaduse instituudi isejuhtivate sõidukite labori tehnoloogiajuht Tambet Matiisen.
Ta lisas, et tahavad muuta Tartu foorid masinloetavaks, et saaksid info otse foori juhtimise süsteemist. “Oleme loonud digitaalse kaksiku Tartu linnast, kust saame kõik situatsiooni läbi töötada enne, kui päriselt liiklusesse läheme,” sõnas ta.
Hiljuti sõlmisid ka Clevon ja Tartu ülikool kolme-aastase koostöölepingu. Matiisen selgitas intervjuus lähemalt, mis tähtsus on ülikooli ja Clevoni värskel koostööleppel ning millised takistused tuleb enne ületada, et saaksime tänavatel näha rohkem kaugjuhitavaid ja isejuhtivaid sõidukeid.
Intervjueeris Ken Rohelaan.
Foto autor: Tartu ülikool. Tartu ülikool teeb isesõitva masina osas koostööd ka Clevoniga. Fotol vasakul Clevoni tegevjuht Sander Sebastian Agur ja paremal TÜ sõidukite labori tehnoloogiajuht Tambet Matiisen.
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.