• 25.10.13, 18:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ebaefektiivse tarneahela maksab kinni tarbija

Müügikoguste täpsem prognoosimine, kaubaautode tühikilomeetrite vähendamine, laiem koostöö distributsioonilogistikas ja infovahetus tarneahela osaliste vahel pakuvad Rimi Eesti tarneahela juhi Allar Kahju sõnul kokkuhoiu võimalusi kuni 5% toote lõpphinnast.
Rimi jaekaubanduse visioonikonverentsil esinedes nentis Rimi tarneahela juht, et ebaefektiivse ja kuluka logistikalahenduse peab kokkuvõttes kinni maksma tarbija, mis päädib varem või hiljem sellega, et turukonkurentsis jääb niisugune kauplusekett kaotajate hulka.
„Tarneahela erinevatel osapooltel tuleb arendada oma infosüsteeme selliselt, et need võimaldaksid operatiivset elektroonilist andmevahetust, mis muudab kaubakoguste prognoosimise erinevate piirkondade ja kaubagruppide lõikes võimalikult täpseks ning alandab seeläbi oluliselt logistika-, kapitali- ja mahakandmiste kulu kogu ahelas,“ sõnas Rimi tarneahela juht.
Jaekaubandus on tarnekulude ja sellega seotud planeerimisprotsesside mõjule eriliselt tundlik. „Seda just suurte mahtude ning tiheda konkurentsi tõttu,“ sõnas Kahju. „Tarnekindlust ja parimat hinda lõpptarbijale suudab pakkuda see kauplusekett, kus tarneahela osalised teevad tihedat koostööd ning innovatsioon tähendab eelkõige infovahetust, mis viib tarbetud kulutused miinimumini,“ selgitas ta. Allar Kahju sõnul peab lisaks heale planeerimisele igat kaubagruppi toetama just sellele grupile sobilik logistikamudel ning turg kasvab välja logistika pakettlahendustest. "Sarnaselt Euroopale aina süveneva tööjõuprobleemi tõttu saab ka Baltikumi jaekaubanduses 5 aasta jooksul peamiseks mõtteviisiks anda kaubale enne kauplusesse jõudmist maksimaalselt lisandväärtust eelnevates ahela lülides. See võimaldab igas kaupluses oluliselt väiksema ajakuluga kaup autost müügikohale veeretada ning müük võib alata," sõnas Kahju.
Allar Kahju sõnul on Rimi eesmärk arendada välja kõige täpsem ja efektiivsem tarneahel Baltikumis.

Seotud lood

Uudised
  • 19.11.14, 15:22
Rimi prognoosimis- ja tellimissüsteem sai rahvusvahelise kvaliteediauhinna
Rimi pälvis automatiseeritud prognoosimis- ja tellimissüsteemi juurutamise eest Põhjamaade ja Balti riikide ettevõtete seas maailma juhtiva majandustarkvara arendaja SAP kõrgeima kvaliteediauhinna. Rimi Baltic on esimene ja ainuke jaekett Baltikumis, kes on varude juhtimise lahenduse eest nii kõrge tunnustuse pälvinud.
Uudised
  • 25.10.13, 16:28
Danneberg: tarbijale peab pakkuma lisaväärtust
EBSi õppe-ja arendusprorektor Toomas Danneberg ütles, et täna tarbijate südamete võitmiseks peab pakkuma neile lisaväärtust ning olema mänguline.
Uudised
  • 25.10.13, 14:31
Rimi: inimestel on üha vähem aega
Rimi Visioonikonverentsil rääkis Rimi Eesti Food tegevjuht Anders Torell, et klientidel jääb üha vähem aega sisseostude tegemiseks ja seetõttu tuleb pakkuda neile selleks sobilikku tootevalikut.
Uudised
  • 25.10.13, 14:49
Kitsing: lähiaastail lahkub Eesti tööjõuturult 100 000 inimest
Jaekaubandusettevõtte jaoks on lähiaastail võtmeküsimus toimetulek tööjõuturu arengutega, ütles Meelis Kitsing majandusministeeriumist. Tema sõnul liigub aastatel 2011-2020 Eesti tööjõuturult välja üle 100 tuhande töötaja.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele