Jaekaubandusettevõtte jaoks on lähiaastail võtmeküsimus toimetulek tööjõuturu arengutega, ütles Meelis Kitsing majandusministeeriumist. Tema sõnul liigub aastatel 2011-2020 Eesti tööjõuturult välja üle 100 tuhande töötaja.
“Lihttööliste seas on tööturult välja liikuvate inimeste arv suur. Kasvav palgalõhe ning tööealiste inimeste vähenemine seab ka jaekaubanduse suure surve alla,” rääkis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi majandusanalüüsi talituse juhataja Meelis Kitsing Rimi visioonikonverentsil.
Tema sõnul on turul toimuvaid muudatusi võimalik osaliselt kompenseerida madalama lisandväärtusega ametite automatiseerimisega ja praegu tööturult eemal olevate inimeste suurema kaasamisega. “Kui minna hilisel kellaajal tüüpilisse Ameerika kaubamajja, siis näete seal töötamas õpilasi, pensionäre ja puuetega inimesi. Osalise tööajaga inimeste kaasamine on kindlasti üks võimalus, mis aitaks tööjõuküsimust lahendada,” ütles Kitsing.
Kommenteerides Eesti kõrget kaubanduspindade mahtu elaniku kohta, ütles Kitsing, et tähtis on investeerides hoida pidevalt kuklas küsimust, kas kasv ikka on jätkusuutlik, pidades silmas Eesti suurt sõltuvust väliskeskkonnast. Samas jäävadki Kitsingu sõnul selle aasta prognoositud investeeringud jaekaubanduses 2012. aastale alla.
Seotud lood
EBSi õppe-ja arendusprorektor Toomas Danneberg ütles, et täna tarbijate südamete võitmiseks peab pakkuma neile lisaväärtust ning olema mänguline.
Rimi Visioonikonverentsil rääkis Rimi Eesti Food tegevjuht Anders Torell, et klientidel jääb üha vähem aega sisseostude tegemiseks ja seetõttu tuleb pakkuda neile selleks sobilikku tootevalikut.
Hankijate hinnangul on järgmise viie aasta olulisemad teemad jaekaubanduses personalipoliitika, klientide lojaalsusprogramm ja personaalsed pakkumised.
Ehkki järgmise kümnendi majandusolukorra prognoosimine on keeruline, võib viie aasta perspektiivis eeldada, et teravat kriisipuhangut tulemas ei ole, ütles Heido Vitsur.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.