Rimi jaekaubanduse visioonikonverentsil sõnas ICA Gruppen strateegia- ja äriarenduse juht Juhana Rintala, et tihedas jaekaubandusettevõtete vahelises konkurentsis saavutavad edu need, kes rakendavad uut tehnoloogiat ja innovatsiooni.
Rintala sõnul on innovatsioon jaekaubanduses mõnes-mõttes igapäevane ja sageli ei ole see kliendile otseselt nähtav. „Uued arengud tarneahelas või teistes protseduurides ei küll klientidele otseselt nähtavad, kuid alandavad nende jaoks näiteks toote hinda või muudavad kauba kättesaadavuse kiiremaks. Nii saavad kliendid sellistest innovatsioonidest otsest kasu.“
Rintala hinnangul on kaks Eesti jaekaubandusmaastiku arengusuundadeks lähimatel aastatel online-kaubanduse kasv toidukaubanduses ning kliendile suunatud personaalsete pakkumised. „Eestis nagu ka mujal on Euroopas on online-kaubandus tegemas võidukäiku ning see jätkab tõusu. Samuti võib oodata klientidele personaalsete pakkumiste tegemist läbi erinevate nutivahendite, mis annavad kaupmeestele hea võimaluse kliendiga püsivalt kontakti hoida,“ lisas ta.
Seotud lood
EBSi õppe-ja arendusprorektor Toomas Danneberg ütles, et täna tarbijate südamete võitmiseks peab pakkuma neile lisaväärtust ning olema mänguline.
Rimi Visioonikonverentsil rääkis Rimi Eesti Food tegevjuht Anders Torell, et klientidel jääb üha vähem aega sisseostude tegemiseks ja seetõttu tuleb pakkuda neile selleks sobilikku tootevalikut.
Jaekaubandusettevõtte jaoks on lähiaastail võtmeküsimus toimetulek tööjõuturu arengutega, ütles Meelis Kitsing majandusministeeriumist. Tema sõnul liigub aastatel 2011-2020 Eesti tööjõuturult välja üle 100 tuhande töötaja.
Hankijate hinnangul on järgmise viie aasta olulisemad teemad jaekaubanduses personalipoliitika, klientide lojaalsusprogramm ja personaalsed pakkumised.
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.