Tarbijakaitseamet on läbi vaadanud Cherry Media OÜ teenusepakkuja tüüplepingu vormi ning leidnud, et tarbija õigus cherry.ee keskkonna kaudu ostetud kaubale või teenusele algab pärast Cherry Mediale tasumist. Seega ei ole kauplejatel õigus keelduda cherry.ee vautšeriga tarbijate teenindamisest.
Lepingu kohaselt loetakse kauba või teenuse müügileping sõlmituks tarbija ja lõppteenuse pakkuja vahel. Tarbijale väljastatav kinnitus ehk vautšer tagab tarbijale õiguse kauba või teenuse saamiseks. Teenusepakkuja Cherry Media ei ole müügilepingu õigussuhte osaline ning ei vastuta lõpptarbija ees kohustuste täitmise eest. Cherry Media põhikohustuseks juriidiliste isikutega sõlmitavas lepingus on tehingu sõlmimise vahendamine.
Tarbijakaitseamet soovitab kõikidel Cherry Mediaga teenuselepingu sõlminud ettevõtjatel oma leping üle vaadata enne, kui tarbijale antakse vastus küsimusele, kas vautšer kehtib. Ametile laekunud info alusel ei saa kauplejad keelduda tarbijale teenuse pakkumisest väitega, et Cherry Media ei ole nende ees lepingulisi kohustusi täitnud. Tarbijakaitseamet saadab sellekohase teavituse ka kõikidele Cherry Media partneritele.
Tarbijad, kes maksid kauba või teenuse eest krediitkaardiga, võivad makse tagasikutsumiseks pöörduda panga poole.
Lisaks on Cherry Media OÜ vahendanud kolme reisikorraldaja – Wow Travel (Saksamaa), InterLux (Läti) ja Mainedd (Eesti) – pakettreise. Tarbijakaitseamet tutvus Cherry Media ja tegelike reisikorraldajate vahel sõlmitud käsunduslepingute sisuga ning oma seisukohta kujundades arvestas tsiviilseadustiku üldosa seaduses ja võlaõigusseaduses sätestatut. Tarbijakaitseamet asus seisukohale, et kui reisijal on sõlmitud pakettreisileping ning tal on kehtiv broneering, siis on reisija ees vastutav tegelik reisikorraldaja. Muuhulgas ka siis, kui Cherry Media ei ole kokkulepitud ajal või tingimustel reisitasusid reisikorraldajale edasi kandnud. Cherry Media maksejõuetus ei mõjuta tarbija ja reisikorraldaja vahel sõlmitud lepingu kehtivust.
Eeltoodust lähtudes puudub reisikorraldajal õigus keelduda reisijate pakettreisile lubamisest ja nende teenindamisest vautšeril märgitud teenuse osas.
Oma nõude saab reisikorraldaja Cherry Media vastu hiljem esitada reisiettevõtja pankrotimenetluses, kuid kohustused tarbija ees tuleb täita vautšerile märgitud vastutaval reisikorraldajal.
Tarbijakaitseamet on oma seisukohad reisikorraldajatele teatavaks teinud ning eeldab, et tarbijatele tagatakse nende pakettreisilepingust tulenev õigus põhjendamatute ebamugavusteta.
Seotud lood
Cherry Media juhatuse liige Andres Susi ja juhatuse esimees/tegevjuht Priit Tomp panid kirja 10 õppetundi, mida nad 6 tegevusaasta jooksul kogesid.
Chilli tegevjuhi Martin Aigro sõnul on Cherry kehva majandusseisu, maksuvõlgade ja esitamata aastaaruannete taga liialt agressiivne ja jätkusuutmatu kasvustrateegia. Nende raskused olid pikalt ette näha.
Tarbijakaitseamet annab teada, et vautšeriportaali cherry.ee vahendusel reise müünud Saksamaa reisikorraldaja Wow Travel GmbH reisid ei toimu ning ettevõtja on teavitanud, et ei kavatse oma kohustusi tarbijate ees täita. Amet plaanib korraldada tarbijate õiguste kaitsmise kohtus.
Cherry Media juhatuse liige Andres Susi ja juhatuse esimees/tegevjuht Priit Tomp rääkisid kaubandus.ee'le ausalt ära, kuidas praegusesse maksevõimetusse seisu jõuti ning kus tehti vigu.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.