• 12.01.18, 09:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lühemad vahetused hoiavad teenindajad efektiivsematena

Rõiva- ja kodusisustuskaupade keti H&M Eesti esinduse juht Ester Kannelmäe ütles, et lühendatud nelja- ning kuuetunniste vahetustega tagavad nad selle, et inimene püsib terve oma vahetuse efektiivne ega väsi ära.
Lühemad vahetused hoiavad teenindajad efektiivsematena
  • Foto: Raul Mee
Eesti Personalijuhtimise Ühing PARE näeb lühendatud tööpäevas samuti tulemuslikkuse kasvu.
Teenindussektoris on töötajad pärast 11-12tunniseid vahetusi väga väsinud ja enne vahetuse lõppemist on neil keeruline pakkuda särasilmset ja rõõmsameelset teenindust. "Klienditeeninduse taseme langus võib tuua kaasa kliendirahulolu vähenemise, mis omakorda mõjub negatiivselt kogu ettevõtte majandustulemustele," nentis PAREsse kuuluva Bauhofi personalidirektor Kristi Pukk.
"Bauhofi personalidirektorina saan enda kogemusele tuginedes välja tuua, et kaupluse juhatajad otsivad kõiki võimalikke variante, et töötajate töövahetusi lühendada. Kui see ei õnnestu terves kaupluses, siis püütakse vaadelda töölõike eraldi," selgitas ta.
Paraku teeb töövahetuste lühendamise keeruliseks tööjõuturu olukord. Kui mõni aasta tagasi oli väikesi muutusi läbi viia lihtne, siis praegu niigi vähese hingamisruumiga tööandjale ei ole sellised manöövrid eriti mõeldavad.
Puki sõnul soovivad paljud töötajad lausa ise olla 11-12tunniste vahetustega tööl. Seda kahel põhjusel. Ühest küljest saab nii rohkem vabu päevi:  töötaja jaoks on suur vahe, kas käia tööl 17 või 22 päeva. See on sageli ka argument, kui otsustatakse tööle minna ettevõttesse, kus saab teha pikki töövahetusi.
Teiseks põhjuseks on sõidukulu või ebapiisav transpordiühendus., sest paljud käivad tööl kuni 50 km kauguselt, mis toob lühemate vahetuste korral suurema aja- kui ka rahakulu.
Loe pikemalt Äripäevast. 
Autor: Lennart Käämer, Äripäev

Seotud lood

Uudised
  • 15.12.17, 09:37
Elisa klienditeenindajate kuuetunnine tööpäev on toonud edu
Lühema ehk kuuetunnise tööaja pilootprojekt Elisa Kristiine esinduses on toonud ettevõttele edu ning näidanud, et tulemused ei lange, vaid paranevad. Sellest tulenevalt jätkab Elisa lühema tööaja kontseptsiooni laiendamist sel ja tuleval aastal järgmistesse Elisa esindustesse.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele