Jaemüügi maht on Eestis stabiliseerunud. Kümne kuu kokkuvõttes on inimesed poodides kulutanud sama palju eurosid kui aasta tagasi sama ajaga.
- Tarbimine on vähenenud, kuna inimeste ostujõud on madal ja ebakindlus suur. Foto: Raul Mee
Kümne kuu kokkuvõttes on inimesed poodides kulutanud sama palju eurosid kui aasta tagasi sama ajaga. "Kuna hinnad on tõusnud, oleme sama raha eest saanud 8 protsenti vähem kaupa. Ühe inimese kohta on kulutused aga kahanenud nii eurodes kui ka mahult, kuna eelmise aastaga võrreldes on Eestis rohkem nii elanikke kui ka turiste," kirjutab Swedbaki vanemökonomist Liis Elmik.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.